<<    >>

Recensie Assortimens*

desc

dinsdag 8 augustus 2017 Containerpark BerchemBert Hertogs

Met Assortimens brengt keski.e.space een dansvoorstelling in het containerpark van Berchem, op een boogscheut van het lokale treinstation. Voor groepen van bijna 50 man wordt de voorstelling gebracht. En die groep wordt nog eens opgedeeld in twee: het KGA (Klein Gevaarlijk Afval) en de Kringloopwinkel. Hoewel de dansvoorstelling enkele goeie ideeën bevat, voelt ze te fragmentarisch aan en blijkt bijna het grootste deel te steken in soms (on)nodige verplaatsingen waardoor het geheel erg geforceerd overkomt.

Recensie: Assortimens*

Recensie Baby Driver**

desc

woensdag 2 augustus 2017 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

De Britse regisseur Edgar Wright verwijst in zijn jongste prent ‘Baby driver’ naar videoclips. Niet verwonderlijk vermits het idee van deze langspeelfilm ontstond uit de clip van ‘Blue song’ van Mint Royale. Bij de begincredits zien we Ansel Elgort als Baby na een overval zijn gewone zelf wezen, door koffie te gaan halen om de hoek. Onder andere in een boom zien we dan een deel van de lyrics gekerfd. Deze actiefilm, met focus op achtervolgingsscènes in auto’s wanneer gangsters moeten vluchten, trekt zeer overtuigend de muzikale kaart. Met als resultaat een zeer onderhoudende film.

Recensie: Baby Driver**

Recensie U2 in Brussel**

desc

dinsdag 1 augustus 2017 Koning Boudewijnstadion BrusselNele Dullaers

Als U2 in Brussel live alvast iets bewees dan was het wel dat het enkele mythes ontkrachtte.

Recensie: U2 in Brussel**

Recensie Footloose**

desc

zaterdag 29 juli 2017 Kursaal OostendeBert Hertogs

Tot 6 augustus meert de musicalversie ‘Footloose’ van de gelijknamige film uit 1984 in het Kursaal van Oostende aan. Een Britse reisvriendelijke productie is het die niet al te gek veel decors en props meezeult. De acteurs zijn tevens de muzikanten van dienst wat ook een slok op de borrel scheelt op vlak van cast en crew. Enkele dagen na de Oostendse première blijkt de voorstelling nog te kampen met enkele productionele uitdagingen. Bij het betreden van de zaal zagen we dat er technische problemen waren met de schermen (die nog het Barco bureaublad toonden), kende het eerste deel enkele nummers die werden overstemd door gigantische ruis die maar niet verdween, en zaten er tot diep in deel twee lichtfouten (met o.a. een niet belichte Gareth Gates en Laura Sillett).

Recensie: Footloose**

Recensie Dunkirk**1/2

desc

vrijdag 28 juli 2017 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Vijf sterren geven heel wat Vlaamse filmcritici aan Dunkirk. Sterker nog, sommigen delen nu al de Oscar voor Beste Regie uit aan de Engelsman-Amerikaan Christopher Nolan. Dat is toch nog wat te vroeg, vinden we. En de bezoekers van Kinepolis lijken het op dat vlak met ons eens te zijn. 7,2 op tien geven ze aan de prent. Daar kunnen we ons ook in vinden. Zeker, Nolan gaat terug naar de basis van cinema: beelden voor zich laten spreken, en ze voornamelijk laten ondersteunen door muziek. In dit geval die van Hans Zimmer die voor minimal, vooral repetitieve structuren koos. Niet zelden door de snelheid van de chronometer erin te verwerken, en een rustig opgebouwde crescendo om bijkomende spanning te genereren (via de strijkers bijvoorbeeld). De plot is weliswaar dun, de dialogen beperkt, waardoor je als toeschouwer weinig of nauwelijks binding maakt met de verschillende personages. En er zijn fouten in de film.

Recensie: Dunkirk**1/2

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news