<<    >>

Recensie Mission Impossible Fallout ★★★★1/2

desc

dinsdag 31 juli 2018 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Wat een kanjer van een actiefilm is die Mission Impossible Fallout geworden! Twee uur en half slaagt de prent erin om ons diep tegen de rugleuning van onze Cosy Seat in Kinepolis Antwerpen te drukken alsof we tegen een gigantische snelheid aan het racen zijn. Niet alleen is er dat thema rond terreurdreiging, ook de emotionele laag (het hoofdpersonage Ethan Hunt dat Tom Cruise voor de zesde keer neerzet krijgt een menselijk kantje mee), het verschroeiende tempo van de vertelling, de heerlijke achtervolgingsscènes en de stunts die Cruise zelf voor zijn rekening nam, de gigantisch strakke spanningsboog, erg sterke acteerprestaties, de humor ook maar tevens de vele plot twists maken deze film erg straf. Nog voor de begingeneriek start, krijgt u al een gigantische plot twist op uw bord geserveerd. Magistraal. Of hoe Mission Impossible Fallout met stip een van de sterkste releases van deze filmzomer blijkt.

Recensie: Mission Impossible Fallout ★★★★1/2

Recensie Flashdance the musical ★★1/2

desc

zondag 29 juli 2018 Kursaal OostendeBert Hertogs

Nog tot 5 augustus 2018 speelt de internationale productie van Flashdance the musical in het Kursaal van Oostende. Die is gebaseerd op de voorstelling die vijf jaar geleden in Stockholm speelde. Vorig jaar stond Footloose in Oostende, dus is Flashdance een logische opvolger. De allergrootste hits – What a feeling  en Maniac– hier gezongen door het trio Kiki (Sia Dauda), Tess (Demmileigh Foster) en Gloria (Hollie-Ann Lowe) komen erg schel over. Geen idee wie er instond voor de casting maar deze stemmen blenden voor geen meter, ook in andere ensemblenummers zit niet alles lekker. Dat kan trouwens – voornamelijk in het eerste deel – ook gezegd worden van de geluidsmix die de hoge tonen te prominent op de voorgrond plaatst. Belletjes, buisklokken, koperblazers komen zo buitenproportioneel in het geheel door en zorgen ervoor dat het ganse eerste deel erg zwak overkomt. Gelukkig komt er verbetering in het tweede deel. Flashdance moet het dan ook hebben van de minder gekende songs in deze productie zoals ‘A million to one’, het duet tussen Alex (Joanne Clifton) en Hannah (Ann Van den Broeck) waarbij Van den Broeck ‘Ik geloof nog steeds in een goede rol voor mij. Het kan nog niet gedaan zijn.’ zingt en je als toeschouwer de meerwaarde voelt van een musicalactrice in Vlaanderen die het ondertussen in buitenlandse producties moet zoeken om voldoende tot haar recht te komen omdat Vlaamse musicals focussen op – hoe ironisch – tv sterren (waarvan Gloria beweert dat je geen talent moet bezitten om dat te kunnen worden), hobbyisten, goedkope musicalstudenten of pas afgestudeerden. Andere hoogtepunten zijn ‘Here and now’ tussen Alex (Joanne Clifton) en Nick (Ben Adams) en de solo van Nick in ‘245mm enough’.

Recensie: Flashdance the musical ★★1/2

Recensie Liefste ★★1/2

desc

zaterdag 28 juli 2018 Leugenberg 189 EkerenBert Hertogs

Als een erg ongemakkelijk spagaat. Zo voelt het bevreemdende ‘Liefste’ aan van Clara van den Broek op de Zomer van Antwerpen. De voorstelling doet qua sfeerzetting wat denken aan Sofia Coppola’s ‘The Beguiled’ waarbij drie vrouwen in een beklemmende omgeving (hier in een put) steeds wachten op die ene man waar ze hun verlangens op projecteren. Tot er een ander (respectievelijk de dwerg Elyne Notebaert en de zwarte Prince Appiah) onaangekondigd voor de deur staat. Moordlustige gevoelens steken dan op bij de vrouwen. Vrouwen die niet terugdeinzen om geweld te gebruiken. Zo zien we Clara haar zoon Wolf er flink van langs geven met een witte serviet wanneer ie ongevraagd, plots het brownie mannetje dat ze had uitgesneden onthoofde. Een wit serviet, later ook wit laken dat wappert op de moto, wat staat voor bevrijding zoeken. De vrouw wordt in ‘Liefste’ dus niet opgehemeld, en dat is op zich al een verademing om na al dat erg feministische, soms ronduit haatdragende anti-mannendiscours dat de afgelopen maanden en jaren de kop opstak op het toneel en in de publieke opinie in de nasleep van de #metoo beweging. Neen, de donkere kant van de vrouw komt ook naar boven.

Recensie: Liefste ★★1/2

Recensie Ant-Man and the Wasp ★★★1/2

desc

woensdag 25 juli 2018 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Waar was Ant-Man toen the Avengers de Infinity War verloren tegen Thanos en daardoor de helft van alle leven in het universum tot ontbinding overging? Het is een vraag waar we een antwoord op krijgen in Ant-Man and the Wasp, de jongste Marvelprent die in de bioscoop loopt. Weliswaar moeten de kijkers daarvoor wachten tot de aftiteling. Tijdens die end credits vernemen we het antwoord, erna teaset Marvel alvast naar de opvolger van Infinity War.

Recensie: Ant-Man and the Wasp ★★★1/2

Recensie Dua Lipa ★★★1/2

desc

zondag 22 juli 2018 Hippodrome de Longchamp ParisBert Hertogs

Dertien weken staat Calvin Harris en Dua Lipa ondertussen onafgebroken aan de top van de Vlaamse hitparade met ‘One Kiss’. Sinds 18 mei is de single goed voor platina, of 40.000 verkochte exemplaren in het noorden van ons land. Het moet best een schizofrene festivalzomer zijn voor de Brits-Kosovaarse. Een headlinerslot op Tomorrowland (half elf tot kwart na elf op 21 juli) en Sziget Festival (start optreden om half tien ’s avonds op zondag 12 augustus) bekomen. Dat zijn binnen EDM en pop/rock respectievelijk de belangrijkste festivals op Europees vasteland, festivals ook die internationaal toonaangevend zijn. Dat terwijl Dua Lipa op Lollapalooza Paris in de late namiddag geprogrammeerd stond (van half vijf tot half zes) en straks op Pukkelpop ook een vroeg avondslot heeft (vijf na zeven tot 5 na acht op donderdag 16 augustus). Of hoe sommige programmatoren de definitieve doorbraak van deze tweeëntwintigjarige beter ingeschat hebben dan andere of het moet zijn dat die laatste groep Dua Lipa bewust vroeger programmeerde zodat de kinderen en jonge tieners op tijd in hun bed kunnen gelegd worden achteraf...  Wat er ook van zij, het hoeft niet te verbazen dat de zangeres in haar eentje een groot aantal muziekfans naar de Hippodrome de Longchamp wist te lokken om half vijf ’s middags, ook heel wat kinderen en tieners (die naast Dua Lipa, wellicht ook een ticket kochten om ineens ook Jess Glynne, Years and Years en Bastille het weekend van 21 juli aan het werk te zien).

Recensie: Dua Lipa ★★★1/2

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Newsletter
  • Facebook
  • Twitter