<<    >>

Recensie Liefste ★★1/2

desc

zaterdag 28 juli 2018 Leugenberg 189 EkerenBert Hertogs

Als een erg ongemakkelijk spagaat. Zo voelt het bevreemdende ‘Liefste’ aan van Clara van den Broek op de Zomer van Antwerpen. De voorstelling doet qua sfeerzetting wat denken aan Sofia Coppola’s ‘The Beguiled’ waarbij drie vrouwen in een beklemmende omgeving (hier in een put) steeds wachten op die ene man waar ze hun verlangens op projecteren. Tot er een ander (respectievelijk de dwerg Elyne Notebaert en de zwarte Prince Appiah) onaangekondigd voor de deur staat. Moordlustige gevoelens steken dan op bij de vrouwen. Vrouwen die niet terugdeinzen om geweld te gebruiken. Zo zien we Clara haar zoon Wolf er flink van langs geven met een witte serviet wanneer ie ongevraagd, plots het brownie mannetje dat ze had uitgesneden onthoofde. Een wit serviet, later ook wit laken dat wappert op de moto, wat staat voor bevrijding zoeken. De vrouw wordt in ‘Liefste’ dus niet opgehemeld, en dat is op zich al een verademing om na al dat erg feministische, soms ronduit haatdragende anti-mannendiscours dat de afgelopen maanden en jaren de kop opstak op het toneel en in de publieke opinie in de nasleep van de #metoo beweging. Neen, de donkere kant van de vrouw komt ook naar boven.

Recensie: Liefste ★★1/2

Recensie Ant-Man and the Wasp ★★★1/2

desc

woensdag 25 juli 2018 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Waar was Ant-Man toen the Avengers de Infinity War verloren tegen Thanos en daardoor de helft van alle leven in het universum tot ontbinding overging? Het is een vraag waar we een antwoord op krijgen in Ant-Man and the Wasp, de jongste Marvelprent die in de bioscoop loopt. Weliswaar moeten de kijkers daarvoor wachten tot de aftiteling. Tijdens die end credits vernemen we het antwoord, erna teaset Marvel alvast naar de opvolger van Infinity War.

Recensie: Ant-Man and the Wasp ★★★1/2

Recensie Dua Lipa ★★★1/2

desc

zondag 22 juli 2018 Hippodrome de Longchamp ParisBert Hertogs

Dertien weken staat Calvin Harris en Dua Lipa ondertussen onafgebroken aan de top van de Vlaamse hitparade met ‘One Kiss’. Sinds 18 mei is de single goed voor platina, of 40.000 verkochte exemplaren in het noorden van ons land. Het moet best een schizofrene festivalzomer zijn voor de Brits-Kosovaarse. Een headlinerslot op Tomorrowland (half elf tot kwart na elf op 21 juli) en Sziget Festival (start optreden om half tien ’s avonds op zondag 12 augustus) bekomen. Dat zijn binnen EDM en pop/rock respectievelijk de belangrijkste festivals op Europees vasteland, festivals ook die internationaal toonaangevend zijn. Dat terwijl Dua Lipa op Lollapalooza Paris in de late namiddag geprogrammeerd stond (van half vijf tot half zes) en straks op Pukkelpop ook een vroeg avondslot heeft (vijf na zeven tot 5 na acht op donderdag 16 augustus). Of hoe sommige programmatoren de definitieve doorbraak van deze tweeëntwintigjarige beter ingeschat hebben dan andere of het moet zijn dat die laatste groep Dua Lipa bewust vroeger programmeerde zodat de kinderen en jonge tieners op tijd in hun bed kunnen gelegd worden achteraf...  Wat er ook van zij, het hoeft niet te verbazen dat de zangeres in haar eentje een groot aantal muziekfans naar de Hippodrome de Longchamp wist te lokken om half vijf ’s middags, ook heel wat kinderen en tieners (die naast Dua Lipa, wellicht ook een ticket kochten om ineens ook Jess Glynne, Years and Years en Bastille het weekend van 21 juli aan het werk te zien).

Recensie: Dua Lipa ★★★1/2

Recensie Depeche Mode ★★

desc

zaterdag 21 juli 2018 Hippodrome de Longchamp ParisBert Hertogs

Dave Gahan van Depeche Mode solliciteerde op Lollapalooza Paris om als ballerina geselecteerd te worden voor ‘Hanne Danst’ zo leek het wel tijdens het eerste deel van de set. De achtendertigjarige synthpopband liet zich consequent in zwart wit in beeld brengen, en had alle moeite van de wereld om het publiek mee te krijgen. Gahan en co waren aanvankelijk dan ook iets te veel met zichzelf bezig en maakten nauwelijks contact met de toeschouwers. Op het einde gingen ze dan weer voor te veel contact, in die zin dat ‘Enjoy the silence’ bijna een instrumentale versie werd alsof Gahan aan het staken was terwijl de fans ‘Never let me down’ meezwaaiden alsof hun leven ervan afhing. Eigenlijk is Depeche Mode, we moeten er niet flauw om doen, een headliner die eigenlijk geen headliner meer is. Op ‘Somebody’, een fraaie pianoballad die Martin Gore zong begeleid door Andrew Fletcher aan het klavier, ‘Personal Jesus’ en ‘Just Can‘t Get Enough’ met pittig ‘oho’ meezingen en het ritme meeklappen op de basdrum na, waren er verder nauwelijks vermeldenswaardige hoogtepunten te bespeuren tijdens het concert.

Recensie: Depeche Mode ★★

Recensie Bastille ★★★★

desc

zaterdag 21 juli 2018 Hippodrome de Longchamp ParisBert Hertogs

Een bestorming werd het dan wel niet aan Main Stage 2 van Lollapalooza Paris voor Bastille, maar de fans die er waren bouwden een post WK overwinningsfeestje. Ook op de bus na de eerste festivaldag was het trouwens van dat. ‘On est champion’, ‘lalala’ uit ‘I will survive’ én Le Marseillaise zong de bus uit volle borst richting Porte Maillot. Héérlijke sfeer alsof we met z’n allen op de terugweg waren van een jeugdvakantie. En die sfeer vond je op dag 1 ook bij de fans van Bastille.

Recensie: Bastille ★★★★

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Newsletter
  • Facebook
  • Twitter