<<    >>

Recensie Boef op Pukkelpop 2017**1/2

desc

woensdag 16 augustus 2017 Festivalwei KiewitBert Hertogs

Op de openingsdag van Pukkelpop 2017 stond Boef met stip voor hét feestje van de avond. Iemand die snel praat en weinig melodie maakt, dat kan gewoon geen Limburger zijn. Boef komt dan ook uit Alkmaar in Nederland. Een hype is ie op dit moment via social media en een bekend online videoplatform. Het doet wat denken aan die andere hype van enkele jaren geleden ‘Drank en drugs’ waarbij Lil Kleine en Ronnie Flex bij gebrek aan voldoende materiaal hun grootste hit dan maar op repeat loslieten op het festivalpubliek in Kiewit. Gelukkig heeft Chokri ondertussen ingezien dat je dan beter een act kan boeken voor een korte gebalde set. Boef stond exact een half uur op het podium van de Dance Hall. Net voldoende om er een ‘gekkenhuis’ van te maken zoals de Nederlandse rapper ook beloofde.

Recensie: Boef op Pukkelpop 2017**1/2

Recensie Pet Shop Boys**

desc

dinsdag 15 augustus 2017 Paleizenplein BrusselBert Hertogs

‘Je bent een feestje aan het missen Filip!’ roept een fan van Pet Shop Boys in het Frans richting Koninklijk Paleis. De vorst geeft niet thuis. Niet verwonderlijk want de Belgische vlag hangt immers ook niet uit. Het Britse muzikantenduo, dat live verstrekt wordt met drie bijkomende muzikanten, had een behoorlijke klus te klaren als afsluiter van Brussels Summer Festival op het Paleizenplein. Goldfrapp, dat voor hen optrad, zag immers dat de mayonaise maar niet wou pakken. ‘Guys?’ vroeg Alison zich luidop af, licht wanhopig omdat de respons van het publiek zo mager bleef. Tja, als de cameramannen inzoomen op de synths tijdens ‘Become the one’ en er gaan geen toetsen naar beneden terwijl je wel een repetitieve melodie hoort, dan zit je wellicht met een meelopende track te werken … Pet Shop Boys gaven hun publiek daarentegen een excentriek kleurrijk lichtspektakel waar je instant vrolijk van werd. Alleen was het jammer dat ze de meeste hits – ‘It’s a sin’, ‘Go West’ (cover van Village People), ‘Domino Dancing’ en ‘Always on my Mind’ (cover van Brenda Lee) – opspaarden tot het laatste half uur van het concert. Daardoor zat het niet al te best met de spanningsboog van het eerste uur.

Recensie: Pet Shop Boys**

Recensie Ramkoers**

desc

zondag 13 augustus 2017 Loods Antigoon AntwerpenBert Hertogs

De Nederlandse muziektheatergroep BOT brengt met ‘Ramkoers’ een knotsgekke voorstelling waar de draak gestoken wordt met optredens, muziek én showeffecten. Loods Antigoon waar het spektakel plaatsvindt werkt weliswaar voor én tegen de show. De locatie is omwille van zijn industrieel karakter, het is een gebouw van de douane geweest, ideaal voor het gezelschap. Maar niet voor de bezoekers. De akoestiek is namelijk erg slecht waardoor de zang nauwelijks verstaanbaar is. Daardoor gaat er helaas te veel verloren.

Recensie: Ramkoers**

Recensie Het Kanaal**

desc

vrijdag 11 augustus 2017 Fakkeltheater Zwarte ZaalBert Hertogs

Wie dacht dat de culturele interesses van holebi’s zich beperken tot zich in veel te kleine goudkleurige spannende broekjes hijsen en met hun blote bast overgoten met vaseline wat protserig staan pronken op trucks tijdens gay parades zoals de Antwerp Pride, foute kermissen bekijken als het Eurovisiesongfestival en zebrapaden wat van kleur voorzien omdat de strijd voor holebirechten in ons land bijna overbodig geworden is wegens zo goed als alles al bereikt wat men dromen kan, heeft het mis. Met ‘Het Kanaal’ van Muziektheater Transparant op een tekst van Gaea Schoeters, een compositie van Annelies Van Parys en live begeleid op luit en gitaar door Maarten Vandenbemden bracht het festival een gitzwarte voorstelling vol maatschappijkritiek en ironie, die pas op het einde zijn tragikomische gezicht toonde.

Recensie: Het Kanaal**

Recensie Annabelle Creation*1/2

desc

donderdag 10 augustus 2017 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Met Annabelle Creation regisseerde David F. Sandberg de prequel van de film die in 2014 uitkwam en deel uitmaakt van The Conjuring-reeks. We komen in de Amerikaanse horrorfilm te weten hoe de met de hand gevaardigde pop tot een moordlustig object is gekomen. Kinepolis Antwerpen toont de film in Ultra Laser, met haarscherpe beelden via een projector van Barco, Belgische makelij dus in combinatie met een geweldig straffe geluidservaring. De film bouwt de spanning op een slimme manier, traag en beetje voor beetje op, speelt met nachtmerrie vs. realiteit, jaagt de toeschouwers soms voor helemaal niets schrik aan, om dan weer bikkelhard voor de dag te komen (naar het einde toe). Aan sfeerzetting geen gebrek ook: een oud alleenstaand huis, een schuur, een waterput, een aantal poppen, een vogelverschrikker, een traplift, etenslift, de elektriciteit die soms dreigt weg te vallen met knipperende lampen of zaklampen die het plots begeven … Het is genoeg om het publiek de daver op het lijf te jagen. Vernieuwend is het misschien dan wel allemaal niet, maar de prent bevat alle ingrediënten die het genre vereist.

Recensie: Annabelle Creation*1/2

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news