<<    >>

Recensie All of us ★★★★1/2

desc

zondag 12 januari 2020 Cinema Cartoon sBert Hertogs

Je kon een speld horen vallen toen de aftiteling van All of us begon in Cinema Cartoon’s. De tragikomedie van Willem Wallyn die ook instond voor het verhaal, weet dan ook de gevoelige snaar te raken naar het einde toe. Toegegeven, ook wij hielden het niet droog.

Recensie: All of us ★★★★1/2

Recensie The Best Of Musicals At The Movies ★★★

desc

zaterdag 11 januari 2020 Stadsschouwburg AntwerpenSascha Siereveld

Het lijkt alsof Music Halls ‘The Best Of Musicals’ een hele oude traditie is, maar in werkelijkheid zijn Chris Van Tongelen en zijn collega’s nog maar aan de derde editie bezig. Dit keer gaan ze de muzikale mosterd halen in de filmwereld. Naast liedjes uit heel evidente films als ‘Grease’, ‘Footloose’, ‘The Bodyguard’ en ‘Moulin Rouge’, trakteren Elke Buyle, Goele De Raedt en Marleen van der Loo ook op een reeks legendarische titelsongs van Bondfilms. Elke Buyle bevestigt trouwens ook dit jaar samen met Charlotte Campion dat ze over geweldig veel vocaal talent beschikken. Elkes ‘Into The Unknown’ en Charlotte haar ‘I Will Always Love You’ zijn gewoonweg heerlijk om naar te luisteren. Dé revelatie van de avond is zonder enige twijfel Charlotte Verduyn. Bij ‘Up Where We Belong’ met Gene Thomas blijft ze nog een beetje op de achtergrond steken, maar in ‘Don’t Rain On My Parade’ komt haar ware talent boven drijven. Ze straalt, ze knalt, ze gaat als een stoomtrein op kruissnelheid door het nummer terwijl wij op het puntje van onze stoel volop zitten te genieten van haar prestatie en ze ons achteraf achterlaat met het verlangen naar meer… veel meer.

Recensie: The Best Of Musicals At The Movies ★★★

Recensie 1917 ★★★★

desc

vrijdag 10 januari 2020 Cinema Cartoon sBert Hertogs

Gemengde gevoelens noteren we bij enkele toeschouwers nadat ze 1917 zagen in cinema Cartoon’s. Terecht, want de met twee Golden Globes bekroonde film voor beste regie en beste drama, mag dan wel verbluffend zijn qua soundtrack (in het begin via een lange toon die de spanning lekker opbouwt terwijl het muisstil wordt wanneer de dood heeft toegeslagen) en op visueel vlak, de personages daarentegen zijn psychologisch onvoldoende uitgewerkt en de plot is al even dun als Cats. Sterk is het camerawerk van Roger Deakins die een digitale wendbare camera gebruikte waardoor je meer dan een passieve kijker wordt maar de film beleeft vanuit het standpunt van de twee hoofdrolspelers alsof je midden in de actie zit. Je krijgt er ook het gevoel door dat de film slechts in een drietal takes werd opgenomen.

Recensie: 1917 ★★★★

Recensie Al het goede ★★★1/2

desc

donderdag 9 januari 2020 Kaaitheater BrusselBert Hertogs

‘Al het goede’ is een uiterst moeilijk beeld.’ De voorstelling van Jan Lauwers is dat weliswaar niet omwille van zijn complexiteit, wel om zijn veelheid waardoor die onmogelijk na een eerste keer die bekeken te hebben, volledig leesbaar is. Voor zover de maker overigens de bedoeling had een volledig leesbaar werk af te leveren. Al het goede mengt niet alleen dans (ballet en hedendaags), theater, performance, installatie, schilderkunst, en video in één, het bevat ook wel wat tegenstellingen die tot nadenken stellen. En kritiek bevat het werk dat over de rol gaat van cultuur in onze samenleving ook, niet alleen op de politiek (zoals in de proloog), ook op de kunst zelf, maar even goed op de media.

Recensie: Al het goede ★★★1/2

Recensie Girl from the north country ★★★★1/2

desc

dinsdag 7 januari 2020 Gielgud Theatre LondenBert Hertogs

Een van de beste tijdelijke musicalgezelschappen die op dit moment aan het werk te zien is, in Londen, is de hoofdcast en het ensemble van Girl from the north country. Twee jaar geleden zag deze musical van Conor McPherson het levenslicht. De productie speelde in the Old Vic, transfereerde met nagenoeg dezelfde cast naar het Noël Coward Theatre en nu is het Gielgud Theatre aan de beurt waar we een nieuwe cast aan het werk zien voor een beperkte run van slechts acht weken. Wie de productie wil zien, moet zich dus reppen. Op 1 februari 2020 is het namelijk gedaan. 6 dagen later gaan op Broadway de eerste previews door in het Belasco Theatre met een Amerikaanse cast.  Wat deze productie fenomenaal maakt, is de prachtige meerstemmige samenzang tussen ensemble (die vaak in close harmony zingen achter een vintage microfoon) en de castleden. Op die manier krijgen we juweeltjes van arrangementen te horen, die lekker warm klinken en soms ook de minimal kaart trekken met viool (Charlie Brown), contrabas (Don Richardson), piano (Tarek Merchant), akoestische gitaar (Pete Callard) en mondharmonica (Steffan Harri).

Recensie: Girl from the north country ★★★★1/2

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Newsletter
  • Facebook
  • Twitter