<<    >>

Recensie Parasite ★★★1/2

desc

maandag 9 september 2019 UGC AntwerpenBert Hertogs

De Zuid-Koreaanse tragikomedie Parasite van Bong Joon-Ho die halfweg ook wat thrillerelementen bevat, won de Gouden Palm in Cannes in mei dit jaar. Nu is de prent ook te zien in de Belgische bioscoop. Parasite opent als een komedie die behoorlijk Hollywoodiaans aanvoelt maar na verloop van tijd verandert de regisseur van koers en wordt zijn werk donkerder, verwijzend naar het thriller- en ja zelfs in zekere mate ook het horrorgenre. Centraal staat de vraag of je de dingen kan plannen en de zaken uiteindelijk uitkomen die je voor ogen had of dat alles finaal het resultaat is van toeval, en je dus de gebeurtenissen moet ondergaan.

Recensie: Parasite ★★★1/2

Recensie The Dark Red Research Project ★★★

desc

donderdag 5 september 2019 MuHKABert Hertogs

Rosas doet nog tot en met zondag 8 september 2019 onderzoek in het MUHKA op muziek van l’Opera per Flauto van Salvatore Sciarrino. Op fluit horen we Michael Schmid aan het werk van Ictus. Centraal staat ademhaling, luchtverplaatsing in de partituur waar zo nu en dan een plotse, explosieve uithaal in te horen is. Na een pauze van tien minuten legt choreografe Anne Teresa De Keersmaeker uit wat de bedoeling is van de avond. In de ruimte die op akoestisch vlak erg slecht is, stelt ze dat ze met haar dansers een onderzoek is begonnen rond ademhaling, vanuit de verticale lijn van de wervelkolom richting horizontale lijn wil ze gaan. Ademhaling als vertrekpunt van beweging. Daartoe wil ze komen aan de hand van ademhalingsoefeningen wat ook te horen is en weerspiegeld wordt in de muziek vooral in het mechanische van de luchtverplaatsing, het openen en sluiten van de kleppen en dus ook de luchtstroom die al dan niet door de dwarsfluit te horen is.

Recensie: The Dark Red Research Project ★★★

Recensie Angel has fallen ★★★1/2

desc

maandag 2 september 2019 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Angel has fallen kostte zo’n 40 miljoen dollar. Ondertussen haalde die wereldwijd al meer dan 52 miljoen dollar op bijna twee weken op in de bioscoop. Het is dan ook een uitstekende actiefilm waar weliswaar bij momenten wat kleffe familiemomenten in steken die de vaart uit de prent halen en vooral ook de held, een menselijk kantje moeten bezorgen.

Recensie: Angel has fallen ★★★1/2

Recensie Kiss of the spider woman ★★★★

desc

zondag 1 september 2019 Fakkeltheater Rode ZaalSascha Siereveld

Dankzij InTeam Producties is ‘Kiss of the spider woman’, de musicalversie van de beroemde roman van de Argentijnse schrijver Manuel Puig, nu ook eindelijk te zien in Vlaanderen. Het verhaal van marteling, verraad, manipulatie, vernedering, maar ook van het verstrengeld geraken in een web van liefde binnen de muren van de staatsgevangenis van Buenos Aires streek neer in de Rode Zaal van het Fakkelteater in Antwerpen. Brent Pannier en Pieter Van Keymeulen schitteren in hun rollen van Molina en Valentin. Maar de absolute revelatie van de avond is Alyssa Luypaert in de rol van Aurora, de filmdiva uit de droomwereld van Molina. We waren van bij de aanvang van de voorstelling al behoorlijk gecharmeerd door haar présence en haar zang, maar toen ze ook nog eens uitpakte met een ferm staaltje persiflage in de rol van een Russische operadiva, wist ze ons finaal in te pakken. Alleen al voor die scène zou een mens moeten gaan kijken.

Recensie: Kiss of the spider woman ★★★★

Recensie Willy Sommers Live ★★★1/2

desc

zaterdag 31 augustus 2019 Gemeentepark SchotenBert Hertogs

Dé publiekstrekker op Parkhappening Schoten was met stip Willy Sommers. Met een set van 75 minuten bracht ie zijn hits voor de allereerste keer naar het Gemeentepark. De zestiger zat duidelijk op een wolk. Rammstein, Ed Sheeran, #LikeMe en Billie Eilish heeft ie deze week namelijk allemaal geklopt met zijn nieuwe album ‘Sommers of ‘69’ want die komt op twee de Ultratop binnengevlogen. In dat album gaat ie terug naar het einde van de jaren ’60, naar zijn roots als zanger ook, toen ie bij The Yeats Engelstalige covers van onder andere Creedence Clearwater Revival en The Rolling Stones zong. Daaruit bracht ie ‘Je brengt me van de wijs’, een cover van ‘Judy In Disguise (With Glasses)’ van John Fred & His Playboy Band waar de basgitaar lekker in mocht doorklinken. Sommers bracht een jukeboxconcert om u tegen te zeggen dat zowel jong en oud kon plezieren in Schoten. Hij trok onomwonden de kaart van het positivisme en de ambiance. De ene keer in een folky, dan weer in een rock-, of in een schlagerjasje. Hulde aan zijn live band waar hij ondertussen een jaar mee op tour is. De arrangementen klinken erg fris, jong en modern, denken we maar aan die meebruller ‘Als een leeuw in een kooi’ waar het publiek spontaan mee meezwaait, die onder andere via die gitaren rockachtig klinkt, terwijl ‘Het water is veel te diep’ met die heerlijke synthesizerriff en aanzwellende gitaren, nog steeds een dijk van een song is, ook dertig jaar na datum.

Recensie: Willy Sommers Live ★★★1/2

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Newsletter
  • Facebook
  • Twitter