>>

Recensie Fiesta Perez ★★★★★

desc

zaterdag 1 juni 2019 De Roma BorgerhoutBert Hertogs

Wat een feestje organiseerde Belle Perez in de Roma met Fiesta Perez! De Spaans-Limburgse staat 20 jaar op de planken, bracht covers van latino- en popartiesten, grasduinde in haar eigen repertoire én bracht ook nieuw materiaal zoals haar jongste single ‘Indirectas’ in de Roma. Haar set had ze mooi in twee gedeeld. Tijdens de eerste focuste ze op musiceren met de grote M, met onder andere prachtige akoestische versies van ‘Hello World’ en ‘Hijo de la luna’ van Mecano aan piano. In het tweede deel trok ze helemaal de uptempokaart met naast eigen materiaal ook hits van onder andere Rihanna, Jennifer Lopez, Lionel Richie, Gloria Estefan en enkele discosongs. Een cocktail die in een ‘too hot (hot damn)’ De Roma het aanwezige publiek moeiteloos op kookpunt kreeg. Zelden zo’n uitbundig publiek beneden gezien die massaal aan het heupwiegen, salsa dansen of swingen sloegen tijdens deze fenomenale zomerse party waar Belle Perez voor tekende. Sommige toeschouwers kropen op de schouders van een ander en maakten een hartje met hun vingers, joelden super luid en applaudisseerden fel na een overweldigend ‘Viva la vida’ bijvoorbeeld. Belle Perez is terug. Zo veel mag duidelijk zijn. Euphoria!

Recensie: Fiesta Perez ★★★★★

Recensie Rocketman ★★★★

desc

zondag 26 mei 2019 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Rocketman, de biopic rond Elton John, is een stuk beter dan Bohemian Rhapsody die over Queen ging hoewel ook hier Dexter Fletcher de regie voor zijn rekening nam. Dat komt omdat de film volledig de musicalkaart trekt, de rauwe werkelijkheid toont (de pieken en diepe dalen uit Eltons privéleven en carrière) in combinatie met fantasierijke beelden die de rollercoastertrip treffend illustreren en dus stevig contrasteren. De prent voelt eigenlijk aan als een musical om op het podium te brengen die verfilmd werd. Hier en daar werden de originele lyrics van Bernie Taupin aangepast zodat de songs mee een deel van het levensverhaal en carrièreverloop van Reginald Kenneth Dwight kunnen vertellen. Dat de film erg sterk de musicalkaart trekt, ook in de choreografieën, hoeft overigens niet te verbazen. Voor het scenario tekende namelijk Lee Hall die 14 jaar geleden met Elton John samenwerkte voor de musical Billy Elliot. Rocketman gaat uiteindelijk over hoe Elton John zichzelf als de man zoals ie geboren is, Reginald Kenneth Dwight, opnieuw heeft leren liefhebben zonder daarbij nog langer de nood te voelen om zich achter een persona te verschuilen, de zoveelste excentrieke verkleedpartij. Een man die niet langer een drugs-, alcohol- en seksverslaving nodig heeft om gelukkig in het leven te staan. ‘(I’m Gonna) Love Me Again’, een nieuw nummer, zingt de Britse wereldartiest dan ook samenvattend samen met Taron Egerton (o.a. gekend uit de Kingsman-films die in de film de rol speelt van Elton) tijdens de end credits, twee uur nadat de prent begon. Shopaholic is ie naar verluidt nog wel altijd zo zien we op het einde van de prent (al lijkt die foto ook verdacht veel op product placement voor een luxemerk waar hij een sponsordeal mee heeft). Iets in ons vermoedt dat ie ook nog altijd moeilijk ‘neen’ kan zeggen tegen zoetigheden.

Recensie: Rocketman ★★★★

Recensie Elton John ★★★★★

desc

donderdag 23 mei 2019 Sportpaleis MerksemBert Hertogs

Het sterkste concert dat Elton John de jongste 20 jaar (tellend vanaf zijn One Night Only-tour) in ons land heeft afgeleverd. Dat bracht ie met zijn Farewell Yellow Brick Road-tour waarbij hij afscheid nam van zijn Belgische fans. Het Sportpaleis met zittend middenplein was tot de nok gevuld, goed voor zo’n 17.000 toeschouwers en die kregen hits, erg veel hits van de Brit voorgeschoteld. Elton zoomde daarbij weliswaar vooral in op zijn samenwerkingen met Bernie Taupin. Wie recenter werk wilde horen, waaronder ‘Can you feel the love tonight’ en ‘the Circle of Life’ die hij mee voor Disney’s The Lion King schreef, was er aan voor de moeite. Na een fenomenaal optreden van twee uur en half klonk ‘Don’t go breaking my heart’ door de luidsprekers toen het zaallicht aan was. Om maar te zeggen dat Elton nog langer had door kunnen blijven gaan. Zijn catalogus die ie op een halve eeuw opbouwde is dan ook erg rijk gevuld.

Recensie: Elton John ★★★★★

Recensie Dido ★★★1/2

desc

maandag 20 mei 2019 Koninklijk Circus BrusselBert Hertogs

15 jaar heeft Dido niets van zich laten horen als artieste. En dat had allemaal onder andere te maken met haar privéleven, zo zei ze in een uitverkocht Koninklijk Circus in Brussel waar ze haar jongste plaat ‘Still On My Mind’ kwam voorstellen. ‘Have to stay’, de eerste toegift van de avond schreef ze dan ook voor haar zoon en gaat over de liefde die ze voor hem voelt wat met niets te vergelijken valt. De Britse zevenenveertigjarige zangeres herinnerde haar jongste passage aan ons land nog levendig meer dan tien jaar geleden. Toen was ze zo ziek als wat, wat ze zich kennelijk ook in het hotel nog herinnerden waar ze ook nu weer verbleef. En ook zij was die avond blijkbaar niet vergeten: ‘I nearly collapsed in the hotel’.

Recensie: Dido ★★★1/2

Recensie David Bisbal ★★★★

desc

donderdag 16 mei 2019 Koninklijk Circus BrusselBert Hertogs

Een ganse dag zag het er naar uit dat wereldster David Bisbal zijn optreden in het Koninklijk Circus moest annuleren. De luchtleiders in Zaventem vonden het alweer nodig om het werk neer te leggen en de 39-jarige Bisbal zat dus vast. Hij kwam immers met het vliegtuig. Uiteindelijk geraakte ie toch nog in Brussel maar moesten de fans een half uurtje langer geduld hebben. Bisbal oogde overigens opmerkelijk fris. Er was niets te merken aan hem, ook niet in zijn humeur of zo, die je deden herinneren aan de frustraties die bij vliegtuigvertragingen komen. Kortom: de man bleek hier erg professioneel mee om te gaan. Voor hun geduld werden de fans rijkelijk beloond. Een erg straf optreden dat uptemposongs afwisselde met (piano)-ballads bracht de Spanjaard die zes studioalbums op zijn naam heeft en die in Brussel bewees een ras-performer te zijn die erg attent bleek voor zijn (voornamelijk vrouwelijke) fans. Handjes geven aan de eerste rijen? Check! Een aantal keren met het achterwerk zwaaien? Check! Een sensueel, ja zelfs erotisch geladen choreografietje neerzetten wanneer ie naar voor op het podium springt terwijl ie daarbij een seksuele beweging uitvoert? Check!

Recensie: David Bisbal ★★★★

>>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Newsletter
  • Facebook
  • Twitter