<<    >>

Recensie Keane ★★★1/2

desc

zaterdag 3 augustus 2019 Grote Kaai, LokerenBert Hertogs

6 jaar duurde de break van de Britse melancholiepopband Keane. Frontman Tom Chaplin ging in die tijd even solo en bracht in 2016 ‘The Wave’ en het jaar daarop ‘Twelve Tales of Christmas’ uit. Keanes laatste album dateert alweer van 2012 met ‘Strangeland’. In september komt hun vijfde studioplaat uit: ‘Cause and effect’ waarvan de eerste single ‘The Way I Feel’ nog voor de zomer uitkwam. Op de Lokerse Feesten trok Keane vooral de best of-kaart aangevuld met een klein beetje (‘Love too much’ en ‘The way I feel’) aan nieuw materiaal. Chaplin moest zich echter stevig uit de naad werken om de Grote Kaai in Lokeren mee te krijgen, moest het applaus constant oppoken door een luider applaus te vragen met een handgebaar alsof ie ondertussen vergeten was hoe bedaard Belgen doorgaans op  concerten reageren in vergelijking met Britten. Maar met afsluiters ‘Crystal ball’ (die outro!) en ‘Sovereign light café’ kreeg ie de handen van het publiek in de finale na een concert waarin ie hard moest trekken en sleuren, moeiteloos op elkaar.

Recensie: Keane ★★★1/2

Recensie Merol ★★★★★

desc

vrijdag 2 augustus 2019 Grote Kaai, LokerenBert Hertogs

Een vluggertje daarvoor ging Merol op de Lokerse Feesten. Haar allereerste internationale show telde vijfentwintig minuten en wat vloog de tijd voorbij als een lekker potje stomende seks! Heerlijk om zien dat deze Nederlandse sensatie dé hype waard is. Vocaal zong ze Niels Destadsbader/Debladblazer/Despatader op het hoofdpodium dat enkele weken geleden nog The Last Arena op Dour Festival was, wiens stem erg gecrispeerd klonk tijdens nummers als ‘Sarah’ en die meermaals vals zong, onder andere in een nummer als ‘Vlinders in haar buik’,  gewoon naar huis.

Recensie: Merol ★★★★★

Recensie Tomorrowland 2019 ★★

desc

zondag 28 juli 2019 De Schorre BoomBert Hertogs

Waarom Tomorrowland 2019 niet de verjaardagseditie beleefde waarop iedereen gehoopt had

4 jaar geleden werd Tomorrowworld, het Amerikaanse zusje van Tomorrowland dat daarna niet meer is doorgegaan in de States een ‘epic disaster’. Hevige regenval, modder, en vooral erg veel festivalgangers die aan hun lot over gelaten werden, kregen we te zien. Foto’s van meisjes die in foetushouding liggen en de nacht in openlucht doorbrengen omdat het niet anders kon, blijven tot op heden als een donkere wolk boven de editie van dat jaar hangen dat op de achtste plek staat in ‘The 10 music festival disasters’ van edmsauce.com, net na Pukkelpop 2011. De top 10 waar dus twee Belgische festivals in staan, wordt er aangevoerd door de Love Parade op 24 juli 2010 die in het Duitse Duisburg aan 21 mensen het leven kostte. 2015 was het annus horribilis voor de mensen die ook achter Tomorrowland zitten. De vijftiende editie van Tomorrowland werd dan wel geen ‘epic disaster’, veel reden om te feesten na deze editie hebben de organisatoren niét.

Recensie: Tomorrowland 2019 ★★

Recensie The Day Before Tomorrow ★★★★

desc

donderdag 18 juli 2019 Park BrasschaatBert Hertogs

Prinselijk bezoek kreeg de zevende editie van The Day Before Tomorrow, het onofficiële openingsfeestje in Brasschaat voor het eerste weekend van Tomorrowland van start gaat. Prins Laurent, zijn vrouw Claire en dochter Louise kwamen even naar het park van Brasschaat. Die laatste zou fan zijn van Gers Pardoel, wat best zou kunnen: de Nederlandse rapper is niet alleen erg populair omwille van zijn muziek in Vlaanderen, maar ook als jurylid van diverse tv-programma’s, en zijn programma met Brahim op radiozender MNM. Wat ook wellicht speelt, is dat een van de recente hits van Pardoel dezelfde naam draagt als de dochter van de prins. Dan voel je je uiteraard aangesproken. De info die wij bekwamen, was iets zakelijker. Enkele collega’s van het bedrijf waar Louise op dit moment stage loopt, waren naar verluidt aanwezig in de VIP en daardoor wou ze last minute met haar ouders even afzakken naar het festival.

Recensie: The Day Before Tomorrow ★★★★

Recensie TW Classic 2019 ★★

desc

zondag 14 juli 2019 Festivalwei WerchterBert Hertogs

Kijk als een festival er op organisatorisch vlak op vooruit gaat, mag dat gezegd worden. 1 uur en 10 minuten deden we er slechts over om van de main stage van het festivalpark Werchter in Leuven te geraken met de shuttles van de Lijn. Rond kwart voor twaalf hield Bon Jovi zijn uitermate zwakke vocale prestatie voor bekeken en kortte hij dus – gelukkig – zijn set in. Om vijf voor één waren we aan het station van Leuven terwijl dat vorig jaar na Werchter Boutique nog na drieën was. Live Nation Festivals en de Lijn hebben duidelijk uit hun fouten geleerd en onze scherpe kritiek vorig jaar ter harte genomen. Fijn is dat om vast te stellen. De oplossing was dan ook simpel: busgebruikers scheiden van de rest van het publiek. Dat doe je door ze in de velden te sturen langs de buitenkanten van een parking. Vorig jaar kwam iedereen samen, fietsers, auto’s die van de parking moesten en busgebruikers: kortom het was een zootje met gigantische trechtertoestanden als gevolg. Naar verluidt heeft de Lijn 22 harmonicabussen ingezet dit jaar. Ruim voldoende om iedereen op een aanvaardbare tijdspanne naar Leuven te vervoeren, blijkt op het eerste zicht.

Recensie: TW Classic 2019 ★★

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Newsletter
  • Facebook
  • Twitter