<<    >>

Recensie K3 Love Cruise

desc

donderdag 14 december 2017 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

K3 Love Cruise dat is La La Land meets Aladdin (hier komt de geest/parel-elf Elvin uit een parel en niet uit een lamp) meets Honey I shrunk the kids (uit 1989 alweer, wat vliegt de tijd … wanneer de parel-elf Elvin K3 verkeint tot duimgrote meisjes) meets Titanic (Hanne mag het uitroepen aan de boeg van de boot) meets Ghostbusters (Klaasje wil de parel-elf Elvin pakken met een stofzuiger) meets Saturday Night Fever (tijdens ‘Disco Oma’) meets Matilda & The Sound of Music (tijdens ‘1.000 Kleine Matroosjes’, let op het meisje met lang bruin haar dat haar hand in de lucht steekt en een Mathildapose aanneemt waarna enkele matroosjes op z’n The Sound of Musics opkomen) om finaal in de eindscène ook nog eens te verwijzen naar Casper (de film uit 1995 met de legendarische trapscène waar het bal doorgaat wanneer elfje Ayla naar haar vader stapt). Studio 100 refereert dus erg veel naar bestaande filmscènes, in die zin dat het eigenlijk op den duur een beetje te veel van het goede wordt. Met de prent kunnen Hanne, Klaasje en Marthe meteen twee zaken van hun bucketlist afvinken: ze hebben namelijk én een eerste film én een eerste musical gemaakt in 1. Waar het acteren echter in één beweging soepel overgaat in liedjes bij La La Land, voelt dat in K3 Love Cruise echter een stuk geforceerder aan bijvoorbeeld bij het openingsnummer ‘Hippie Happy Holiday’ aan de kade. Alle songs playbacken de drie zangeressen, tevens zijn enkele buitenscènes achteraf ook gedubd. Dat valt hier en daar te vaak op als de lippen niet synchroon gaan met wat te horen is. Hanne is met stip de beste actrice van de drie, maar ze heeft dan ook een erg dankbare rol te spelen. Ze mag verliefd zijn op Alex (gespeeld door Tim Douwsma), haar buurjongen van vroeger waar ze toen al verliefd op was. Het levert een van de meest geloofwaardige, en naar K3-normen zelfs authentieke scène op tussen Hanne en Tim aan de bar. Ook opvallend: K3 drinkt alcohol in deze film, namelijk cocktails.

Recensie: K3 Love Cruise

Recensie Façades

desc

donderdag 14 december 2017 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Façades, de prent van het ‘Beau Séjour’-duo Kaat Beels en Nathalie Basteyns, met in de belangrijkste rollen Johan Leysen (Jean Ilsen), Natali Broods (Alex Ilsen), Theo Maassen (Claus), Frieda Pittoors (Viv) en Benjamin Verdonck (Gabriël) is erg voorspelbaar. Dat is uiteraard dodelijk voor elke film of voorstelling en ook hier is het niet anders. Wanneer in de openingsscène Natali naakt op de massagetafel ligt en haar linkerbeen een litteken toont uit de kinderjaren van haar personage, heb je eigenlijk maar één flash back nodig – waarbij ze met haar vader naar de bios trekt maar hij zijn dochter alleen laat zodat hij in de parking de liefde kan bedrijven in de wagen met de jonge Lucy (gespeeld door Ella-June Henrard) die parkeerwachter is – om te weten hoe het in die allerlaatste flash back, tevens het einde van de film uiteindelijk zal uitdraaien. De film gaat dus over het overspel van Jean 30 jaar geleden en hoe Viv dat niet heeft kunnen verwerken. Alex maakt krak hetzelfde mee wanneer Claus er ‘vergaderingen’ op nahoudt. Hier tonen de regisseurs dat je een vrouw niets kan wijsmaken, en ze alleen al aan de geur van de vest een teken kan vinden. Hou je de schijn op binnen de relatie en naar de buitenwereld toe, breek je met de man die je liefhebt, of is ie de moeite om hem een tweede kans te bieden? Dat én het dementiethema snijdt ‘Façades’ aan.

Recensie: Façades

Recensie Murder on the Orient Express

desc

donderdag 14 december 2017 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Een film die een sterrencast wist te strikken, levert daarom nog geen topfilm op. Dat bewijst de Noord-Ierse regisseur Kenneth Branagh met ‘Murder on the Orient Express’ naar een boek van Agatha Christie uit 1934. De vierde verfilming is het al van dit boek met deze keer niemand minder dan Penélope Cruz als Pilar Estravados ‘Het is niet aan ons om te beslissen of we onze bestemming bereiken of we vallen zoals Lucifer’, Willem Dafoe, Judi Dench, Michelle Pfeiffer en Johnny Depp die een rol vertolken. Kenneth Branagh zelf speelt de rol van Hercule Poirot, de detective die met vakantie is en toch steeds de ene zaak naar de andere moet oplossen. Een slordige 55 miljoen dollar heeft de prent gekost en hij zou nu al meer dan 275 miljoen dollar opgebracht hebben. Terwijl heel wat mensen zich blindstaren op het aantal gerenommeerde namen in deze prent, moet eerst en vooral gesignaleerd worden dat Christies personages in deze film nauwelijks body krijgen. Op Poirot na, heeft iedereen zo weinig tekst dat het wel lijkt dat iedereen een bijrol speelt naast Branagh. Uit de hoeveelheid van de personages en alle mogelijke pistes wie de dader zou kunnen zijn van de moord op Samuel Ratchett (Johnny Depp) geraak je op den duur nauwelijks uit omdat ze ook erg fragmentarisch voorgesteld worden én omdat er maar liefst 9 verdachten zijn. Ze kunnen het allemaal immers gedaan hebben.

Recensie: Murder on the Orient Express

Recensie Bad Trip

desc

dinsdag 5 december 2017 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Wie dit najaar naar een Vlaamse komedie in de bioscoop wil trekken, heeft keuze uit F.C. De Kampioenen of Bad Trip. Die laatste film van Dries Vos gaat over Sebastiaan (Ben Segers) die op een feestje zat over een tafel valt. Daaraan zitten enkele Joden die daardoor een drugsdeal aan hun neus zien voorbijgaan. Om het een en ander goed te maken, moet ie op enkele dagen tijd 16 kilo cocaïne zien te verkopen aan 400.000 euro. Sebastiaan sleurt zijn roommates Tim (Jonas Van Geel), Kris (Tom Audenaert) en René (Gene Bervoets) mee in zijn hachelijke situatie wanneer de drugsbende plotseling voor de deur staat en het geld komt opeisen. Sebastiaan wint wat tijd door te stellen dat ie het dubbele bedrag over enkele dagen zal weten neer te tellen.

Recensie: Bad Trip

Recensie Verborgen Verlangen

desc

dinsdag 28 november 2017 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

De feelgoodmovie Verborgen Verlangen zou even goed ook Beauty & de boekenverkoper kunnen heten naar het debuut van Coco (gespeeld door het frisse jonge talent Charlotte Timmers die we onder andere kennen van haar rol als Sofia in de dramareeks ‘Beau séjour’). Een ‘fucking goe plan was dees’ om Astrid Coppens, geboren in Merksem wat sowieso een pluspunt oplevert, de hoofdrol te laten spelen in deze héérlijke romantische Vlaamse feelgoodfilm. Dat de camera houdt van Coppens wisten we al langer van haar realityreeksen op tv. Maar dat ze zo amazing op het witte doek zou stralen als een echte Hollywoodster? OMG! Dat hadden we in onze stoutste dromen niet durven dromen.

Recensie: Verborgen Verlangen

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news