<<    >>

Recensie Deadpool 2 ★★★★1/2

maandag 21 mei 2018 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Nooit gedacht dat Deadpool 2, de recentste superheldenactiefilm van Marvel Studios ons zo waar muzikale inzichten zou bezorgen. Wist u dat ‘Do you wanna build a snowman?’ uit Frozen wel erg hard lijkt op ‘Papa can you hear me?’ van Barbra Streisand? Deadpool 2 legt die link gewoon bloot, en trekt nog wel vaker de musical-kaart. Zo is ‘Tomorrow’, de klassieker uit Annie de musical prominent aanwezig, wordt ‘Only time’ van Enya op een grappige manier ingezet en integreert de prent onder andere ook ‘Take on me’ van A-ha (tijdens een sensuele scène tussen Wade Wilson/Deadpool, neergezet door Ryan Reynolds en Vanessa, die gespeeld wordt door een verrukkelijke Morena Baccarin), 9 to 5 van Dolly Parton én If I could turn back time van Cher. Het leuke aan deze prent is dat ze verschillende lagen heeft. Enerzijds spot de film met zichzelf, de Marvel Studios en story telling in het algemeen wanneer Reynolds het verhaal vertelt en tevens bekritiseert. Daarnaast zijn er de vele muzikale knipogen waarbij hij onder andere aan Cable, neergezet door Josh Brolin, die uit de toekomst komt, vraagt of dubstep nog zal bestaan, en het publiek nog warm zal lopen voor helden met een robotarm. Verder zijn er verschrikkelijk veel verwijzingen naar bestaande films (Cool Runnings, Robocop, Annie, Bambi, Frozen, Yentl, Interview with the vampire, Basic Instinct, …) en filmquotes zoals ‘Do not go in there’ uit ‘Ace Ventura: Pet Detective’. Maar het is uiteindelijk het boeiende en rijke script dat ervoor zorgt dat deze humoristische actiefilm – in tegenstelling tot Avengers Infinity War – geen seconde verveelt. Dolle pret dus, zeker wanneer je Deadpool 2 in 4DX bekijkt, al is het een beetje sneu dat er geen 3D-versie op de markt gebracht werd.

Recensie: Deadpool 2 ★★★★1/2

Recensie Avengers Infinity War ★★★

zondag 20 mei 2018 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Met Avengers Infinity War heeft Marvel een hit te pakken in de bioscoop. Niet echt verrassend want het huis dat onder dat van de Gouden Muis valt, haalt alles uit de kast in deze superhelden/actie-sciencefictionfilm. Heel wat karakters van de Avengers komen dan ook aan bod om het heelal te behoeden van het onheil dat erop staat te wachten. In de marketing heet het dat 1+1 gelijk is aan drie, en dat geldt ook voor deze Infinity War. Thanos wil alle Infinity stones bemachtigen. Wanneer hij die in handen heeft zal hij goddelijke kracht bezitten en kunnen beslissen over leven en dood. Volgens hem moet de helft van alle leven eraan geloven in het universum omdat overbevolking de leefbaarheid op zijn planeet Titan eerder al in gedrang bracht. De Avengers moeten hem zien te stoppen, maar dat is geen makkelijke klus vermits hij de ene steen na de andere bemachtigt en daardoor steeds sterker wordt. De prent die geregisseerd werd door Anthony en Joe Russo is de negentiende Marvelfilm en de derde Avengersprent ondertussen. Op Wakanda (gekend van Black Panther) vindt de ultieme strijd plaats. Na de aftiteling en het in alle opzichten verrassende einde wordt duidelijk dat er een vervolg komt na de epische strijd tussen Thanos en zijn aanhangers en de Avengers wanneer een noodsignaal richting Ms. Marvel gestuurd wordt. Kassa kassa? Wees maar zeker!

Recensie: Avengers Infinity War ★★★

Recensie A quiet place ★★★★1/2

vrijdag 11 mei 2018 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Met A quiet place regisseerde John Krasinski zichzelf en zijn vrouw Emily Blunt. We zijn in 2020 wanneer zo goed als alle mensen door buitenaardse wezens omgebracht zijn. Die wezens kunnen niet zien, maar hun gehoor is wel hypergevoelig. Elk geluid kan je aanwezigheid dus verraden, en je dood betekenen. Wanneer het gezin Abbott naar een verlaten supermarkt trekt om er wat spulletjes op te halen, droomt Beau (gespeeld door Cade Woodward) ervan om te ontsnappen met een raket. Een speelgoedversie van de space shuttle én batterijen neemt ie stiekem mee naar huis. Het geluid trekt de buitenaardse wezens aan waarop ie koudweg afgemaakt wordt aan een brug. Dat trauma zindert na. De dove Regan (ijzersterk neergezet door Millicent Simmonds die in het echte leven ook doof is) neemt het zichzelf kwalijk dat ze tegen het advies in van vader Lee (Krasinski) haar broertje toch heeft aangezet om het speelgoedje mee naar huis te nemen. Evelyn (Blunt) rouwt dan weer om het verlies van haar zoontje, ook wanneer ze hoogzwanger is.

Recensie: A quiet place ★★★★1/2

Recensie Rampage Big meets Bigger ★★★★

zaterdag 14 april 2018 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Waar anders dan in de bioscoop komt een sci-fifilm met monsters als Rampage Big meets Bigger het best tot zijn recht? Op het grote scherm van een bioscoop uiteraard. En de 4DX-ervaring die de zalen van Kinepolis aanbiedt, maakt het feest helemaal compleet. Rampage is losjes gebaseerd op de gelijknamige videospelletjes. In de prent die geregisseerd werd door Brad Peyton kruipt Dwayne – The Rock – Johnson in de huid van Davis Okoye. Die weet alles af van primaten en heeft George, een zeldzame albino gorilla gered van stropers, wat aandoenlijke flashback scènes oplevert van een mini aap met übercute blauwe oogjes. Sindsdien heeft Okoye een erg goede band ontwikkeld met het dier en kan hij er gebarentaal mee spreken. De aap blijkt ook een bijzonder gevoel voor humor te hebben – zo steekt ie zo nu en dan zijn middenvinger op - wat een absolute meerwaarde is voor deze film waar je het best van kan genieten als je het verstand op nul zet.

Recensie: Rampage Big meets Bigger ★★★★

Recensie Game Night ★1/2

woensdag 11 april 2018 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

De plottwist te veel. Die levert Game Night van John Francis Daley en Jonathan Goldstein op. Annie (Rachel McAdams) en Max (Jason Bateman) zijn erg competitief ingesteld en leren elkaar kennen op een spelletjesavond. Tinky Winky – het antwoord op een quizvraag die ze beiden op hetzelfde moment geven – brengt hen samen. Ze trouwen maar blijven kinderloos. Dat komt omdat de spermacellen van Max niet snel genoeg zwemmen, wat wellicht het resultaat is van te veel stress in zijn lichaam. Camille Chen speelt de rol van hun dokter Chin en blijkt geïnteresseerd te zijn in Max’ broer Brooks die knapper is. Die organiseert een spelletjesavond waar iemand gekidnapt zal worden. Doel is om de man of vrouw in kwestie zo snel mogelijk te vinden. De prijs is een dure Corvette Stingray.

Recensie: Game Night ★1/2

<<    >>