Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

<<    >>

Recensie Studio 100 rewind party ★★★★

desc

zaterdag 3 december 2022 Sportpaleis MerksemBert Hertogs

De allerlaatste show van Spring. Die wilden wij samen met 18.500 toeschouwers tijdens de laatste van 3 Studio 100 rewind parties absoluut niet missen. Even dreigde de lastige verkeerssituatie rond Antwerpen (wij kwamen speciaal hiervoor van Parijs over) roet in het eten te gooien. Maar het roet zou uiteindelijk enkel op de wangen van enkele pieten belanden en wij geraakten net op tijd binnen. Om kort te gaan: Spring was - mocht dit de allerlaatste keer geweest zijn dat ze opgetreden hebben (wij vermoeden van niet) - net als 5 jaar geleden bij Throwback Thursday in het Sportpladijs weer buitengewoon goed. Qua live sound en arrangementen is de band rond Jelle Cleymans dan ook al lang de kindermuziek ontgroeid. Alleen hadden ze niet zo’n sterk voorprogramma als 5 jaar geleden.

Recensie: Studio 100 rewind party ★★★★

Recensie Cabaret ★★★★★

desc

vrijdag 2 december 2022 Lido2ParisBert Hertogs

Wie dacht dat de nieuwe eigenaar van het Lido in Parijs de tot Lido2Paris herdoopte iconische zaal waar er jarenlang revues opgevoerd werden, zou verbouwd hebben voor hun eerste nieuwe productie: Cabaret in een magistrale regie van de Canadese regisseur Robert Carsen die ook mee instond voor de scenografie en het licht, heeft zich wellicht foutief geïnformeerd. De zaal is exact hetzelfde gebleven als in augustus toen na 75 jaar en 27 revues het doek definitief viel over jarenlange bluebell showgirls, pluimen en vooral full playbackshows. Groter kan het contrast niet zijn met deze musical op muziek van John Kander met teksten van Fred Ebb en een boek van Joe Masteroff. Al zijn er ook voor alle duidelijkheid veel gelijkenissen waardoor de locatie een absolute toegevoegde waarde betekent voor deze productie die slechts 60 keer wordt opgevoerd tot 3 februari 2023. Wat ons betreft, tekent Carsen nu al voor dé beste revival van een musical wereldwijd. We vinden deze versie alvast véél geslaagder dan de versie in Londen van regisseuse Rebecca Frecknall.

Recensie: Cabaret ★★★★★

Recensie Forêt ★★★★★

desc

donderdag 1 december 2022 Louvre ParijsBert Hertogs

Ontegensprekelijk bezorgt Rosas met Forêt hét hoogtepunt van het Festival d’automne in Parijs. De voorstelling die twee uur en half duurt en na de openingsuren (tussen 19 u. en 21.30 u.) plaatsvindt in het Louvre is dan ook hopeloos uitverkocht. Daar zijn verschillende redenen voor. Met maximum 500 personen ’s avonds op de eerste verdieping tussen topwerken mogen wandelen, voelt sowieso al behoorlijk exclusief aan. Je kan trouwens veel dichter dan normaal naar de Mona Lisa kijken. Maar het zijn vooral de dansers van Rosas die ervoor zorgen dat je details gaat opmerken in schilderijen. Want hun poses en dans liggen in het verlengde van de vele meesterwerken die er te zien zijn. Het resultaat is een overweldigende beleving, die je stil maakt als je naar diepmenselijke gevoelens kijkt. Maar Anne Teresa De Keersmaeker en Némo Flourent doen je ook lachen.

Recensie: Forêt ★★★★★

Recensie Strange World ★★★1/2

desc

dinsdag 29 november 2022 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

De vooruitzichten voor Disney zien er niet al te best uit met hun jongste animatiefilm Strange World van regisseur Don Hall. De ticketverkoop zit wereldwijd stevig onder de verwachtingen en er wordt geschat dat de prent zelfs een verlies van meer dan 100 miljoen dollar zou kunnen optekenen. Toen wij naar Kinepolis trokken om de 4DX-versie te zien, die we best wel tof vonden, er zit dan ook heel wat actie in de film waardoor de effecten (borstels aan de enkels, bewegende stoelen, luchtverplaatsing, gespetter enz.) optimaal tot hun recht komen, maakten we zo waar een privé-screening mee. Nu goed, we gingen op een weekdag op een uur dat mensen wel wat anders te doen hebben dan naar de cinema gaan, maar toch …

Recensie: Strange World ★★★1/2

Recensie UNDRWRLD ★★★★1/2

desc

dinsdag 29 november 2022 HetPaleisBert Hertogs

Het blijft onwijs graaf hoe theater Froe Froe er keer op keer in slaagt om een verhaal uit de Griekse mythologie in een hippe vorm te presenteren (eerder bracht het gezelschap Orfee, Helena en Labyrint). In UNDRWRLD kiest regisseur Marc Maillard voor het verhaal van Hades die al jaren Eurydice volgt (hier via Instagram). Wanneer ze 18 is, beslist hij haar naar het dodenrijk te laten komen. Haar geliefde Orfee wil haar echter volgen in de dood en zelfmoord plegen, maar dat mislukt keer op keer ook al ziet hij haar doodgraag. Vermits Hades in Eurydice een nieuwe koningin van de onderwereld ziet, haar een troon en een kroon geeft, en de huidige Persephone (Isabelle Van Hecke) haar plaats niet wil afstaan, zet die laatste het op een akkoordje met Charon. Die biedt ze nieuwe ogen aan zodat ie terug kan zien in ruil voor het gaan halen van Orfee. Wanneer Hades vaststelt dat Orfee in het dodenrijk aangekomen is hoewel hij nog niet dood is, hij en enkel hij beslist namelijk over leven en dood, reageert ie dan ook ziedend, want met de schepping sol je niet.

Recensie: UNDRWRLD ★★★★1/2

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter