>>

Recensie Immaculate ★★★

donderdag 28 maart 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

De psychologische horrorfilm Immaculate die Michael Mohan regisseerde, stelt teleur als horrorfilm maar is dan weer wél de moeite op psychologisch vlak. Sydney Sweeney delivert zoals steeds, denken we maar aan de rollen die ze neerzette in onder andere Euphoria en Anyone but You. En ja, ook nu weer acteert ze de pannen van het dak dankzij die zeer dankbare rol die ze kreeg. Het hoofdpersonage Cecilia dat ze neerzet mag dan ook een bijzonder knappe (state of mind) boog maken. Last but nog least is er de sterke cinematografie, waarbij er bijzonder perfectionistisch omgegaan werd met natuurlijke en onnatuurlijke belichting, goudgeel en warm versus koud wit, beelden zonder en met korrel (naar het einde toe), en we vooral ook enkele bijzonder fraaie extreme close ups van Sweeney (lippen, sprekende ogen, buik en navel) te zien krijgen.

Recensie: Immaculate ★★★

Recensie Wicked little letters ★★1/2

woensdag 20 maart 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

De veertienjarige Ierse Alisha Weir zagen we recent nog de titelrol spelen in Matilda de musical. Een naam om te onthouden want straks zal ze ook te zien zijn in Abigail. In Wicked little letters speelt ze Nancy, de dochter van Rose (Jessie Buckley). Zij wil gitaar leren spelen maar stelt vast dat haar moeder daar niet al te enthousiast om is. Een en ander heeft te maken met een burenruzie. Edith Swan (Olivia Colman) waar Rose nochtans mee bevriend was, blijkt nog bij haar dominante ouders te wonen en is hyper religieus opgevoed. Ze delen onder andere een zinken bad om in te baden. En gezien er in het Britse Littlehampton van 1920 nog geen sprake was van isolatie, hoort de buurvrouw ook wanneer Rose seks heeft. Niet alleen hoort ze dat, het kruisbeeld dat aan haar muur hangt begint zo danig te trillen dat het elk moment kan vallen…

Recensie: Wicked little letters ★★1/2

Recensie Skunk ★★★1/2

maandag 18 maart 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Rauw en rusteloos. Zo komt Skunk dat Koen Mortier regisseerde over. Mortier liet zich inspireren door het gelijknamige boek van Geert Taghon. Het is vooral de cinematografie van Nicolas Karakatsanis die de film absoluut versterkt. Nicolas kiest namelijk voor een tamelijk grove korrel en lijkt niet zelden met de hand de camera vast te houden, waardoor hij dat rusteloze van het hoofdpersonage Liam (Thibaud Dooms) onderstreept in snelle cameravoering en plotse bewegingen.

Recensie: Skunk ★★★1/2

Recensie The great escaper ★★★1/2

woensdag 6 maart 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Wat een heerlijke acteerprestatie zette Glenda Jackson (+87) als Rene Jordan neer in The great escaper! Zij, net als Michael Caine (nu: 90) die haar man Bernie speelt in deze Brits-Franse biografische film, mag behoorlijk ondeugend, plagerig en met een goeie geut Britse humor als oudje voor de dag komen. Kranig. Caine mag dan wel de sfeer zetten in het begin van de film wanneer ie het verplegend personeel wat jent, uiteindelijk is het vooral Jackson die op komisch vlak mag schitteren.

Recensie: The great escaper ★★★1/2

Recensie Role play ★★

maandag 4 maart 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Elk koppel heeft wel geheimen voor elkaar, maar in de Amerikaanse actiekomedie Role play gaat het wel héél ver. Emma (Kaley Cuoco) heeft samen met haar man Dave (David Oyelowo) een dochter. Hij heeft uit een eerdere relatie een zoon.  Wat Dave echter niet weet, is wat Emma werkelijk voor de kost doet. Ze is een huurmoordenares. Haar echte naam is Anna Peller maar zwichtte 8 jaar geleden voor de charmes van Dave omdat hij de ware vrouw in haar zag hoewel hij haar dus niet echt kende.

Recensie: Role play ★★

>>