Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie The Apprentice ★★★★1/2

desc

donderdag 17 oktober 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Er is niets beter dan The Apprentice bekijken in de cinema na een uitstekend dagje training over onderhandelingstechnieken. Want hoewel ik voornamelijk leerde hoe je tot een win-win situatie kan geraken voor beide partijen, gaat het er in dit biografisch drama dat Gabriel Sherman schreef en Ali Abbasi regisseerde er wel lichtjes anders aan toe. Harde onderhandelingstechnieken worden bovengehaald om steeds tot een win-lose resultaat te komen.

Recensie: The Apprentice ★★★★1/2

Recensie Julie zwijgt ★★★1/2

desc

vrijdag 11 oktober 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Julie zwijgt is de Belgische inzending voor de Oscar voor Beste Buitenlandse Film. Of het debuut van regisseur Leonardo van Dijl kans maakt om de shortlist te halen? We zouden onze hand daar niet voor in het vuur durven steken, al is het wel zo dat zijn prent die hij samen met Ruth Becquart schreef een bijzonder actueel thema aanboort: grensoverschrijdend gedrag en de nood om een veilige omgeving te creëren. Wij gingen naar Kinepolis Antwerpen om er een cast visit mee te maken waar naast de regisseur ook Tessa Van den Broeck (Julie) en Koen De Bouw (Tom, vader van Julie) present tekenden.

Recensie: Julie zwijgt ★★★1/2

Recensie Transformers One ★★★1/2

desc

donderdag 10 oktober 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Over autonomie en vrijheid. Maar ook over verraad vs. zelfopoffering. Egoïsme vs. samenwerking. Onderdrukking en uitbuiting vs. gelijkheid. En daarbovenop ook nog eens het uitputten van natuurlijke bronnen. Daar draait het allemaal om in Transformers One dat Josh Cooley regisseerde naar een scenario van Eric Pearson, Andrew Barrer en Gabriel Ferrari.

Recensie: Transformers One ★★★1/2

Recensie Joker: folie à deux ★★★★1/2

desc

woensdag 2 oktober 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

5 jaar hebben we moeten wachten op de sequel van Joker. Met deze keer niet alleen Joaquin Phoenix die zijn magistrale hoofdrol herneemt maar ook niemand minder dan Lady Gaga aan zijn zijde als zijn sidekick Lee/Harley Quinn die zelf de schijnwerpers naar zich lijkt toe te trekken, weg van Joker. De prent kent een trouw publiek, de eerste avondvoorstelling in IMAX Antwerpen was ei zo na uitverkocht. Alleen waren we maar met vieren (inclusief mezelf) die zich kostelijk amuseerden met de absurde, surrealistische en donkere humor die in Joker: folie à deux steekt. Het ziet ernaar uit dat het Engels van bijzonder veel toeschouwers niet sterk genoeg is om de genialiteit van deze film in te zien. De vraag is dus of deze tweede het kassucces van de eerste zal evenaren. Want dat was toch wel een verrassing. Vergeet namelijk niet dat Joker altijd meer een art movie was dan de blockbuster die hij uiteindelijk geworden is. Dat is nu niet anders ook al zit er soms een populair sausje over.

Recensie: Joker: folie à deux ★★★★1/2

Recensie Emmanuelle ★★★1/2

desc

woensdag 25 september 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Een halve eeuw nadat de originele film stof deed opwaaien, kan je nu een remake van Emmanuelle zien in een regie van Audrey Diwan in de bioscoop. Diwan vertrok vanuit het boek van Emmanuelle Arsan om tot deze erotische Franse film te komen. Noémie Merlant heeft grote schoenen te vullen nu ze in de voetsporen treedt van Sylvia Kristel die het hoofdpersonage iconisch maakte, denken we maar aan hoe ze destijds naakt in een grote rotanstoel zat wat een legendarisch filmbeeld opleverde. Merlant zet Emmanuelle feilloos neer, als een afstandelijke, zakelijke vrouw die terug wil kunnen genieten van het leven ook al wordt ze enorm gepamperd in het luxeleventje dat ze leidt. De erotische passie die in haar zit, is kennelijk met de jaren onderdrukt geraakt en wil ze terug oproepen. Haar erotische fantasieën zie je dan ook groeien naarmate de film vordert. Maar steeds zal zij de controle bewaren over wat ze voelt, fantaseert en doet.

Recensie: Emmanuelle ★★★1/2

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter