>>

Recensie TW Classic 2019 ★★

desc

zondag 14 juli 2019 Festivalwei WerchterBert Hertogs

Kijk als een festival er op organisatorisch vlak op vooruit gaat, mag dat gezegd worden. 1 uur en 10 minuten deden we er slechts over om van de main stage van het festivalpark Werchter in Leuven te geraken met de shuttles van de Lijn. Rond kwart voor twaalf hield Bon Jovi zijn uitermate zwakke vocale prestatie voor bekeken en kortte hij dus – gelukkig – zijn set in. Om vijf voor één waren we aan het station van Leuven terwijl dat vorig jaar na Werchter Boutique nog na drieën was. Live Nation Festivals en de Lijn hebben duidelijk uit hun fouten geleerd en onze scherpe kritiek vorig jaar ter harte genomen. Fijn is dat om vast te stellen. De oplossing was dan ook simpel: busgebruikers scheiden van de rest van het publiek. Dat doe je door ze in de velden te sturen langs de buitenkanten van een parking. Vorig jaar kwam iedereen samen, fietsers, auto’s die van de parking moesten en busgebruikers: kortom het was een zootje met gigantische trechtertoestanden als gevolg. Naar verluidt heeft de Lijn 22 harmonicabussen ingezet dit jaar. Ruim voldoende om iedereen op een aanvaardbare tijdspanne naar Leuven te vervoeren, blijkt op het eerste zicht.

Recensie: TW Classic 2019 ★★

Recensie Dour Festival 2019: een nachtmerrie ★

desc

zaterdag 13 juli 2019 Dour FestivalBert Hertogs

Er gaat geen jaar voorbij of Dour Festival krijgt negatieve media-aandacht. Is het niet omdat er alweer heel wat festivalgangers betrapt zijn met drugs (bv. in 2015 en 2017), er een drugsdode valt te betreuren (bv. 2014 en 2016), dan blijkt het festival geen veilige plek voor vrouwen (2019). Dit jaar deden er namelijk drie vrouwen op woensdag aangifte dat ze er verkracht werden. Als je dat allemaal bij elkaar optelt, stelt zich de vraag waarom een lokale overheid überhaupt nog de toestemming geeft aan zo’n festival om plaats te vinden. Ter herinnering: in 2017 besliste het Zweedse festival Bravalla om geen editie te houden in 2018 nadat er vrouwen verkracht en aangerand waren in 2017. De organisator stopte uiteindelijk met het evenement. De vraag stelt zich dan ook of Dour Festival er niet goed aan zou doen om een gelijkaardige actie te ondernemen, een duidelijk statement in te nemen door een jaartje over te slaan zodat zijn publiek even een poging kan doen om te bezinnen. Een festivalterrein en camping moet immers een veilige plek zijn voor iedereen. Het zou het festival ook ten goede kunnen komen om nog wat bij te schaven. Want wij vonden Dour Festival 2019 – we waren er op de voorlaatste dag - organisatorisch een nachtmerrie.

Recensie: Dour Festival 2019: een nachtmerrie ★

Recensie Teen Spirit ★★★★

desc

donderdag 11 juli 2019 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Teen Spirit, de film van Max Minghella, heeft voor alle duidelijkheid niets met de song van Nirvana te maken en ook niet met die band. De prent zoomt wél in op een belangrijk aspect van de muziekindustrie: de talentenjachten. Violet Valenski (neergezet door een uitmuntende Elle Fanning) schrijft zich op een dag in wanneer het tv programma audities voor de allereerste keer houdt in het Isle of Wight. Violet woont thuis bij haar moeder en houdt er verschillende jobs op na naast haar schoolwerk als zeventienjarige. Dat komt omdat haar pa het huis uit is en haar moeder absoluut het grote huis, de weilanden en de dieren wil blijven onderhouden in de naïeve veronderstelling dat haar man ooit terug zal komen. Moeder en dochter kunnen nauwelijks de eindjes aan elkaar knopen. Eieren op de markt verkopen doen ze met weinig succes, enz. Dus gaat Violet als serveuse aan de slag in het weekend. Stiekem gaat ze soms ook zingen in een bar. Maar daar heeft ze maar 1 fan: een oude ex-operazanger Vlad (magistraal neergezet door Zlatko Buric) die alcoholverslaafd is, lijkt te leven in zijn truck en geen contact meer blijkt te hebben met zijn dochter die in zijn voetsporen is getreden en nu in Parijs zingt als operazangeres.

Recensie: Teen Spirit ★★★★

Recensie #LikeMe in Concert ★

desc

donderdag 11 juli 2019 Stadscentrum BrusselBert Hertogs

Kijk, als je er niet in slaagt om het themalied van de serie waarin je speelt toonvast live te brengen, dan zit je met een gigantisch probleem. Sterker nog, het wijst er duidelijk op dat de jongeren die een rol versierden voor de Ketnetserie #LikeMe om andere redenen – wellicht de looks – gecast werden dan om deze die essentieel zijn om een goede podiumproductie neer te zetten: spel, dans en zang. Afsluiter #LikeMe uit hun veertig minuten durende set klonk dan ook zo vals als een kat in Brussel. De stemmen blijken in de muziekstudio wel te blenden, maar live helemaal niet.

Recensie: #LikeMe in Concert ★

Recensie Spider-Man Far from home ★★★1/2

desc

dinsdag 9 juli 2019 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Aan humor – zoals de knipoog naar Star Wars - geen gebrek in Spider-Man Far from home. Tony Stark krijgt bijvoorbeeld een hilarische kleffe tribute op de tonen van Whitney Houstons ‘I will always love you’ bij de start van de film. Tijdens de opening credits wanneer het Marvel-logo te zien is, is de song te horen die in een beweging overgaat in een erg kitscherige videomontage (die waterovergangen in de foto’s!) van enkele scholieren op de campus tv van de Midtown School of Science and Technology in NY. We zijn in een bewogen schooljaar dat door de Blip iets langer duurde voor al wie zoals Betty Brant overging in stof. Zij moesten namelijk hun jaar helemaal overdoen inclusief examens afleggen ook al hadden ze voor de Blip plaatsvond al hun mid terms afgelegd. Het heeft ook voor ongelijkheid gezorgd want nu zijn er zestienjarigen die door de Blip op papier 21 zijn, maar mentaal nog steeds 16 zijn. Daardoor probeert die groep wel eens aan alcohol te geraken, hoewel ze daar eigenlijk nog niet ‘rijp’ voor zijn. In de film zien we Flash (Tony Revolori) even van die situatie misbruik maken door alcohol in het vliegtuig naar Venetië te bestellen.

Recensie: Spider-Man Far from home ★★★1/2

>>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Newsletter
  • Facebook
  • Twitter