>>

Recensie Annabelle Creation

desc

donderdag 10 augustus 2017 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Met Annabelle Creation regisseerde David F. Sandberg de prequel van de film die in 2014 uitkwam en deel uitmaakt van The Conjuring-reeks. We komen in de Amerikaanse horrorfilm te weten hoe de met de hand gevaardigde pop tot een moordlustig object is gekomen. Kinepolis Antwerpen toont de film in Ultra Laser, met haarscherpe beelden via een projector van Barco, Belgische makelij dus in combinatie met een geweldig straffe geluidservaring. De film bouwt de spanning op een slimme manier, traag en beetje voor beetje op, speelt met nachtmerrie vs. realiteit, jaagt de toeschouwers soms voor helemaal niets schrik aan, om dan weer bikkelhard voor de dag te komen (naar het einde toe). Aan sfeerzetting geen gebrek ook: een oud alleenstaand huis, een schuur, een waterput, een aantal poppen, een vogelverschrikker, een traplift, etenslift, de elektriciteit die soms dreigt weg te vallen met knipperende lampen of zaklampen die het plots begeven … Het is genoeg om het publiek de daver op het lijf te jagen. Vernieuwend is het misschien dan wel allemaal niet, maar de prent bevat alle ingrediënten die het genre vereist.

Recensie: Annabelle Creation

Recensie Baby Driver

desc

woensdag 2 augustus 2017 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

De Britse regisseur Edgar Wright verwijst in zijn jongste prent ‘Baby driver’ naar videoclips. Niet verwonderlijk vermits het idee van deze langspeelfilm ontstond uit de clip van ‘Blue song’ van Mint Royale. Bij de begincredits zien we Ansel Elgort als Baby na een overval zijn gewone zelf wezen, door koffie te gaan halen om de hoek. Onder andere in een boom zien we dan een deel van de lyrics gekerfd. Deze actiefilm, met focus op achtervolgingsscènes in auto’s wanneer gangsters moeten vluchten, trekt zeer overtuigend de muzikale kaart. Met als resultaat een zeer onderhoudende film.

Recensie: Baby Driver

Recensie Dunkirk

desc

vrijdag 28 juli 2017 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Vijf sterren geven heel wat Vlaamse filmcritici aan Dunkirk. Sterker nog, sommigen delen nu al de Oscar voor Beste Regie uit aan de Engelsman-Amerikaan Christopher Nolan. Dat is toch nog wat te vroeg, vinden we. En de bezoekers van Kinepolis lijken het op dat vlak met ons eens te zijn. 7,2 op tien geven ze aan de prent. Daar kunnen we ons ook in vinden. Zeker, Nolan gaat terug naar de basis van cinema: beelden voor zich laten spreken, en ze voornamelijk laten ondersteunen door muziek. In dit geval die van Hans Zimmer die voor minimal, vooral repetitieve structuren koos. Niet zelden door de snelheid van de chronometer erin te verwerken, en een rustig opgebouwde crescendo om bijkomende spanning te genereren (via de strijkers bijvoorbeeld). De plot is weliswaar dun, de dialogen beperkt, waardoor je als toeschouwer weinig of nauwelijks binding maakt met de verschillende personages. En er zijn fouten in de film.

Recensie: Dunkirk

Recensie Valerian

desc

woensdag 26 juli 2017 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Valerian is wellicht een van de strafste visuele films die deze zomer te zien is in de bioscoop en daar ook het best tot zijn recht komt. De Engelstalige science fictionfilm die overigens niet zelden refereert naar het fantasy genre is in laser ultra 3D oogverblindend knap. Het beeld is haarscherp. De details zijn fenomenaal. Regisseur Luc Besson integreert daarnaast ook virtual reality in de film en acteren in het acteren (door een uitstekende Rihanna als Bubble die weliswaar pas in de tweede helft van de prent aan bod komt). Ze is trouwens niet de enige artiest die opduikt. Herbie Hancock speelt de minister van Defensie. Het spel van aantrekken en afstoten tussen hoofdrolspelers Dane DeHaan (Valerian) en Cara Delevingne (Laureline) geeft de film die 2 uur en 17 minuten duurt een menselijk kantje. Het is de spanning tussen die twee die Besson zeer goed weet uit te spelen.

Recensie: Valerian

Recensie Cars 3

desc

dinsdag 25 juli 2017 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

In Cars 3 krijgt Bliksem McQueen er een stevige concurrent bij met Jackson Storm, een racewagen van de nieuwe generatie vol hi techsnufjes. Storm heeft ook de mogelijkheid om in de beste omstandigheden te trainen, in een centrum, via een straffe simulator. Het nummer 95 haalt het beste uit zichzelf maar moet steeds zijn meerdere erkennen in Storm. Ook wanneer de ene na de andere veteraan en vriend van de populaire rode wagen er de brui aan geeft ofwel door met pensioen te gaan of koudweg onstlagen wordt door de sponsors, blijft hij ervoor gaan. Tot ie aan het einde van het seizoen zwaar crasht. Vraag is of de ster van weleer het nieuwe seizoen nog wel aan de start zal staan.

Recensie: Cars 3

>>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news