>>

Recensie M Pokora

desc

vrijdag 17 maart 2017 Vorst Nationaal BrusselBert Hertogs

Compleet ongekend in Vlaanderen. Maar in Franstalig België erg hot. M.Pokora vult dit jaar maar liefst 4 keer Vorst Nationaal: op 17,18 en 19 maart en in het najaar tekent ie er opnieuw present op 14 oktober met zijn My Way-tour. M.Pokora brengt zijn eigen hits en covers van Claude François die op zijn jongste plaat ‘My way’ staan. Dat is nu al goed voor goud, of 10.000 verkochte exemplaren in Wallonië. De zanger die in september 32 wordt, zette op zijn eerste van 4 optredens in ons land een waanzinnig straffe prestatie neer. Alle elementen die een goed popoptreden nodig heeft, integreerde hij: publieksinteractie, humor, dankbaarheid, een sterke visuele show (met knappe visuals, vuurwerk en 8 oogverblindende sensuele danseressen), en prima muziek. Of om het met de woorden van het tienermeisje dat achter ons de zaal verliet, te zeggen: “Aaah c’était trop bien.’

Recensie: M Pokora

Recensie Tom Chaplin

desc

donderdag 16 maart 2017 Botanique BrusselBert Hertogs

Tom Chaplin, de frontman van Keane, doet het dezer dagen solo. In zijn eentje hield ie Night of the Proms 2016 in Antwerpen eind vorig jaar recht o.a. met een knappe ode aan David Bowie met ‘Life on Mars’. Met ‘The Wave’ heeft ie zijn eerste soloplaat uit die hij in de Paradiso in Amsterdam en de Botanique in Brussel kwam voorstellen. Beide optredens, op het einde van zijn Europese tour, geraakten uitverkocht net als zijn merchandising trouwens. De Brit brengt tevens een nieuwe single uit, een duetversie van ‘Solid Gold’ feat. Jones.  Op 8 maart, toen de tour halt hield in Hamburg, vierde de zanger zijn verjaardag. Chaplin werd 38. In Brussel bracht Chaplin een slimme set met nummers uit zijn soloplaat en hits van Keane. De man was zo goed geluimd dat ie voor het eerst met zijn muzikanten ‘The lovers are losing’ van Keane én een extra toegift bracht. Het publiek at uit zijn hand.

Recensie: Tom Chaplin

Recensie Tokio Hotel

desc

maandag 13 maart 2017 Ancienne Belgique BrusselBert Hertogs

Hilarisch. Dat was het optreden van Tokio Hotel in een half lege Ancienne Belgique, hun tweede concert van hun tour. ‘De band rond zanger en frontman Bill Kaulitz is van een emoband overgegaan naar een elektronische boysband’, volgens de barman van de AB. Zijn collega voegt daaraan toe: ‘Get Ready op speed.’ De man heeft gevoel voor catchy zinnen. Of de Cancan, een homobar, op een boogscheut van de AB nu dicht is of niet, Tokio Hotel stond garant voor een over the top optreden dat in de rubriek comedy hoge ogen zou gooien bij ons. Maar het opzet was wel een concert. Of iets dat er met de vele autotune en playback daarvoor moest doorgaan. Tijdens ‘Automatic’ richtte Kaulitz zijn micro naar een paar fans – VIPs zo waar – op het podium en wanneer die zongen kwam er gewoon niets door de luidsprekers… Wanneer ie zonder effecten door de micro zong bleek de zanger net zoals 7 jaar geleden, erg veel moeite te hebben om zijn toon vinden. ‘Durch Den Monsun‘ klonk dan ook behoorlijk vals. Het publiek de helft van de song laten zingen, kon die scheve situatie niet meer rechttrekken.

Recensie: Tokio Hotel

Recensie Elvis Costello

desc

zaterdag 11 maart 2017 De Roma BorgerhoutSascha Siereveld

Je optreden in Antwerpen “Detour” of “Omweg” noemen, klinkt misschien niet echt respectvol nadat je een jaar voordien je optreden moest annuleren wegens ziekte, maar Elvis Costello verzekerde ons dat het niet meer was dan een verbastering van “THE tour”. Het was dan wel met een beetje vertraging, maar eindelijk was er dan het lang verwachte optreden in De Roma. Het concert kwam maar moeizaam uit de starblokken en even hadden we zelfs het gevoel dat een groot deel van het publiek aan het afhaken was, maar vanaf “I can’t stand up from falling down” keerde het tij.  De klik met het publiek kwam er en we kregen het prachtige “Stripping paper” als cadeau. Een spel van beelden, een prachtige tekst en een mooie melodie werden gecombineerd tot een geweldig gevoelig nummer over relaties die evolueren. Het publiek genoot met volle teugen en was nu volledig mee in de voorstelling. Oude bekenden zoals “Veronica” en “Alison” mochten nog even op bezoek komen en tussendoor kregen we nog het kakelverse en gevoelige “No man’s woman”. “Pump it up” leverde een stevige portie gitaargeweld om uiteindelijk af te stevenen op een onversterkt slot van “I want you”. De start werd een beetje gemist, maar uiteindelijk was dit optreden zeker weer een omweg waard.

Recensie: Elvis Costello

Recensie Alvaro Soler

desc

maandag 6 maart 2017 La Madeleine BrusselBert Hertogs

Too little too late. Dat was het eerste optreden van Alvaro Soler op een Belgisch podium.  De Spaans-Duitse zanger die twee jaar geleden doorbrak met de zomerhit ‘El mismo sol’, goed voor goud of 10 000 verkochte stuks in Vlaanderen en op 6 januari van dit jaar met zijn tweede single ‘Sofia’ platina haalde ofwel 20 000 verkochte stuks, bracht in La Madeleine een weinig inspirerend optreden. Heel wat midtempo nummers stak ie in de set die een opvallend magere muzikale omlijsting meekregen en die het vooral moesten hebben van de marimba. Hoewel heel wat bakvissen in het publiek het optreden kennelijk wel van begin tot einde goed vonden (liefde maakt niet alleen blind maar ook doof blijkbaar) ergerden wij ons dood aan zo veel opeengestapelde clichés en een zanger die wel erg praatziek was. Opvallend veel Nederlandstaligen waren er in de zaal overigens en voor een van de zeldzame keren dat we ze op een concert tegenkwamen, tekende zelfs Karrewiet van Ketnet present.

Recensie: Alvaro Soler

>>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news