Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

<<    >>

Recensie David Guetta ★★★★★

desc

donderdag 31 december 2020 Melodia Stage NaozBert Hertogs

Uitkijken was het naar de set van David Guetta, sinds dit najaar mag hij zich opnieuw - terecht overigens - ’s werelds beste dj noemen. Hij bewees deze zomer dan ook dat ie zich opnieuw heeft uitgevonden. En toegegeven, er is er maar 1 die zo ‘Tomorrowland!’ kan uitroepen als hij. ‘We are spending together the last hours of 2020. I hope everybody is ready for 2021. Are you ready?’ sprak hij de kijkers thuis aan op de tonen van ‘Save My Life vs. Sunset (Bird Of Prey)’ van David Guetta en Morten en Lovespeake vs. Fatboy Slim. Aankondigen deed een offscreen stem hem verwijzend naar de vogels die rondfladderen aan de Melodia Stage en er ook nest houden in een boom. Net als tijdens de vorige digitale Tomorrowlandeditie komt vruchtbaarheid en voortplanting ook hier dus naar boven al thema. Vraag is in hoeverre dat nog nodig is als straks de kraamklinieken hun handen vol gaan hebben met al die coronababies.

Recensie: David Guetta ★★★★★

Recensie Lost Frequencies ★★★★

desc

donderdag 31 december 2020 Melodia Stage NaozBert Hertogs

Een last minute cadeau dat de EDM fans graag in ontvangst namen, dat schonk de Tomorrowland NYE Edition op het einde van 2020 als nieuwjaarsgeschenk. Bij wijze van freebie streamde het grootste dancefestival ter wereld de set van Lost Frequencies om acht uur onze tijd op Youtube. Al bij de eerste noten, die van ‘Sick of the silence’, gevolgd door die van ‘Heal me’ van FARR liepen de kijkcijfers op tegen de 12.000 unieke kijkers om uiteindelijk te pieken rond de 15.000. ‘Wie de liefde vanavond voelt mag zijn handen opsteken’ zei de Belgische dj die in de nieuwe digital entertainment venue Naoz optrad. De Melodia Stage had overigens wat weg van de Londense Royal Albert Hall met dat verschil dat er in het midden een boom stond, verwijzend naar de gemeente waar het festival zijn roots kent en waar het ook jaarlijks – behalve dit jaar om de gekende coronaredenen – gehouden werd. Tomorrowland leek daarbij dit podium op die manier ook digitaal zo aangekleed te hebben dat het wellicht ook wou verwijzen naar The Tree of Life, het hoofdpodium van Tomorrowland in 2011.

Recensie: Lost Frequencies ★★★★

Recensie Het concertjaaroverzicht 2020

desc

woensdag 30 december 2020 YoutubeBert Hertogs

Van musicalartiesten die Stephen Sondheim een gelukkige 90ste verjaardag wensten, over de cast van #LikeMe dat een mini concert bracht op de site van Ketnet, dit voorjaar werden we overspoeld met gratis streams waarbij we artiesten vanuit hun kot – en dus in zekere zin een inkijk in hun privé kregen - of in de studio aan het werk konden zien. Zelden leverde dat – wegens een gebrek aan voldoende beeldwisseling – interessante televisie op. Toch waren er een paar uitschieters dit jaar.

Recensie: Het concertjaaroverzicht 2020

Recensie Het Muziekinstrumentenmuseum ★★★★

desc

dinsdag 29 december 2020 mim BrusselBert Hertogs

Het Muziekinstrumentenmuseum in Brussel bestaat al sinds 2000. Toch heb ik er als muziekjournalist nooit eerder een stap binnengezet hoewel ik er bij mijn klim vanuit Brussel-Centraal over de Kunstberg naar het Koningsplein maandelijks verschillende keren langs kom. Prachtig art-nouveaugebouw die Old England, een voormalig warenhuis dat in 1899 werd gebouwd. Ideaal om een kiekje van te maken als toerist. En ja, ik herinner me toen ik voor het eerst die klim maakte dat ik net zoals enkele Japanners op een mooie lentedag gewoon hetzelfde deed: de voorgevel vastleggen op mijn smartphone. Wist ik veel welke muzikale meesterstukken daarbinnen te ontdekken zijn! Soms heb je dus een corona (semi-)lockdown nodig om het eigen kunstpatrimonium beter naar waarde te weten schatten en zaken te (her)ontdekken. Dat is in eerste instantie dé les die ik dit jaar geleerd heb. Naast het feit dat je handen uitgebreid wassen met zeep redelijk absurd is als je de kraan niet kan dichtdraaien met wat papier.

Recensie: Het Muziekinstrumentenmuseum ★★★★

Recensie My Brilliant Friend ★★★★1/2

desc

maandag 28 december 2020 VRT NUBert Hertogs

Zeggen dat My Brilliant Friend briljant is, is een understatement. Wie – ja, ook mannen! – herkent zich namelijk niet in het coming of age-verhaal van twee Italiaanse vriendinnen wiens leven we volgen in Napels? Heerlijk is de sfeer die regisseurs Saverio Costanzo en Alice Rohrwacher weten op te roepen in hun adaptatie naar het scherm van Elena Ferrantes bejubelde roman, muzikaal ondersteund door de prachtige score van de Duitse componist Max Richter die ook nostalgie (niet zelden door de piano zoals in ‘In spite of all’ en ‘She was running’ of strijkers, zoals in de generiek ‘Elena & Lila’, ‘Whispers’,  ‘Our reflection’ en zelfs het gehercomponeerde ‘Winter’ uit de Vier Seizoenen van Vivaldi.) weet op te roepen.

Recensie: My Brilliant Friend ★★★★1/2

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter