Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
>>

Recensie Frozen ★★★★

desc

donderdag 12 januari 2023 Theatre Royal Drury LaneBert Hertogs

Frozen the musical is zijn tweede jaar ingegaan in het Londense Theatre Royal Drury Lane. Emily Lane was tijdens het eerste jaar de tweede cover voor de rol van Anna die Stephanie McKeon toen speelde. Nu maakt Emily deel uit van de hoofdcast voor die rol. De grootste verandering is de rol van Kristoff. Die wordt door de Nederlander Djavan van de Fliert neergezet. Hij tekent voor een uitstekend professioneel debuut op het podium, meteen op de West End en mag na de show een warm applaus ontvangen van het Londense publiek. Hij heeft dan ook een dankbare rol, die van de man die nuchter naar de liefde kijkt, verliefd wordt op Anna die zijn tegenpool lijkt te zijn. Zij is immers erg passioneel in alles en laat haar gevoelens en gedachten de vrije loop gaan. Van de Fliert en Lane hebben het – hoewel het lengteverschil enorm is – duidelijk naar hun zin op het podium. Ze brengen hun songs bijzonder goed. En wat helemaal top is, is dat hun stemmen perfect met elkaar blenden onder andere in ‘What Do You Know About Love?’.

Recensie: Frozen ★★★★

Recensie Newsies ★★★

desc

woensdag 11 januari 2023 Troubadour Wembley Park TheatreBert Hertogs

Met Newsies ging er recent in Londen opnieuw een Disney-musical in première. Frozen is ondertussen aan haar tweede jaar bezig en The Lion King maakt zich klaar voor een kwarteeuw onafgebroken op de West-End. Newsies zal nooit tot de top horen van de langst lopende musicals, dat ligt vooral aan het feit dat er niet zo gek veel goeie nummers in de productie zitten hoewel ze van de hand zijn van Alan Menken (muziek) en Jack Feldman (teksten). Het boek schreef Harvey Fierstein.

Recensie: Newsies ★★★

Recensie Charlie and the Chocolate Factory ★★★★

desc

zaterdag 10 december 2022 Stadsschouwburg AntwerpenSascha Siereveld

Deze winter neemt Deep Bridge je mee in de magische snoepjeswereld van Willy Wonka. In de musical ‘Charlie and the Chocolate Factory ‘, gebaseerd op het boek van Roald Dahl, volgen we de avonturen van Charlie Bucket en zijn Bompa Jos. Beiden zijn in de ban van de legendarische excentriekeling en snoepuitvinder Willy Wonka die besloten heeft om via vijf gouden tickets een exclusieve rondleiding in zijn fabriek weg te geven. De tickets zitten verstopt in de Wonka chocoladerepen. Wanneer Charlie op de valreep zijn gouden ticket te pakken krijgt, volgt een sprookjesachtig avontuur door de wonderlijke wereld van Willy Wonka. De productie valt op door het geweldige talent dat Deep Bridge samen wist te brengen om van deze musical een waar evenement te maken. De cast zit vol met toppers als: Astrid Stockman, Stijn Proesmans, Liv Van Aelst, Steven Colombeen, Laura Seys, Sali Haidara en Hans Peter Janssens. Ze zetten stuk voor stuk geweldige prestaties neer. Maar de absolute toppers in deze ‘Charlie and the Chocolate Factory‘ zijn Nordin De Moor als prettig gestoorde Willy Wonka, Mauro Degroote als Charlie Bucket en Koen Van Impe als de aimabele Bompa Jos. Samen met de geslaagde hertaling en regie van Stany Crets en de choreografie van Thalisa Mintiens tillen ze het geheel naar een hoger niveau. Alleen jammer van … de lift.

Recensie: Charlie and the Chocolate Factory ★★★★

Recensie Vergeet Barbara ★

desc

zaterdag 10 december 2022 Studio 100 Pop-Up Theater PuursBert Hertogs

Ontroerend en hartverwarmend. Dat vonden we de geste van het Nieuwsblad die concertnews.be naar de avant-première stuurde van Vergeet Barbara de musical in het Studio 100 pop up theater. Zeker in de huidige tijden waarin we elkaar allemaal liefde en voorspoed wensen, vonden we de uitnodiging die we in onze bus ontvingen van deze mediapartner van Studio 100 zo schoon, het voelde immers ook een beetje aan als een kerstbestand tijdens de Eerste Wereldoorlog. Een (tijdelijke) pax-media, quoi. En het zorgt er alvast voor musicalliefhebbers voor dat er toch één Vlaamse criticus is die het eindresultaat kritisch tegen het licht durft te houden.

Recensie: Vergeet Barbara ★

Recensie Cabaret ★★★★★

desc

vrijdag 2 december 2022 Lido2ParisBert Hertogs

Wie dacht dat de nieuwe eigenaar van het Lido in Parijs de tot Lido2Paris herdoopte iconische zaal waar er jarenlang revues opgevoerd werden, zou verbouwd hebben voor hun eerste nieuwe productie: Cabaret in een magistrale regie van de Canadese regisseur Robert Carsen die ook mee instond voor de scenografie en het licht, heeft zich wellicht foutief geïnformeerd. De zaal is exact hetzelfde gebleven als in augustus toen na 75 jaar en 27 revues het doek definitief viel over jarenlange bluebell showgirls, pluimen en vooral full playbackshows. Groter kan het contrast niet zijn met deze musical op muziek van John Kander met teksten van Fred Ebb en een boek van Joe Masteroff. Al zijn er ook voor alle duidelijkheid veel gelijkenissen waardoor de locatie een absolute toegevoegde waarde betekent voor deze productie die slechts 60 keer wordt opgevoerd tot 3 februari 2023. Wat ons betreft, tekent Carsen nu al voor dé beste revival van een musical wereldwijd. We vinden deze versie alvast véél geslaagder dan de versie in Londen van regisseuse Rebecca Frecknall.

Recensie: Cabaret ★★★★★

>>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter