Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
>>

Recensie Tarzan ★★★★1/2

desc

donderdag 5 september 2024 Stage Palladium TheaterBert Hertogs

Een rijzende ster kan je Elindo Avastia, bij ons vooral gekend om zijn rol als Jimmy in Ghost Rockers niet meer noemen. Tien jaar zit ie ondertussen in het musicalvak wat hem hoofdrollen opleverde in o.a. Kinky Boots, Frozen en Tarzan. Juister lijkt ons dan ook om hem te beschouwen als een gevestigde waarde ondertussen. Die laatste twee musicals speelde en speelt ie in Duitsland waar we hem gingen opzoeken in het Stage Palladium theater net voor ie de schmink in moest voor Tarzan.

Recensie: Tarzan ★★★★1/2

Recensie A chorus line ★★★★1/2

desc

vrijdag 16 augustus 2024 Sadler’s Wells LondenBert Hertogs

Nog tot 25 augustus kan je in Londen naar A Chorus line in Sadler’s Wells. De shows maken deel uit van een grotere tour die nog tot 5 oktober dit jaar loopt doorheen het VK. In 1975 zag de originele productie op Broadway het levenslicht, en werd daar over 15 jaar maar liefst 6.137 keer opgevoerd wat deze musical tot 1997 de langstlopende productie op Broadway maakte tot Cats deze plek overnam. Nu staat A chorus line op de achtste plek in het lijstje lang lopende musicals op Broadway, na Les Misérables.

Recensie: A chorus line ★★★★1/2

Recensie Musical Sneeuwwitje ★★1/2

desc

dinsdag 2 juli 2024 Plopsa Theater De PanneSascha Siereveld

Mede dankzij Walt Disney is het verhaal van Sneeuwwitje een absolute klassieker onder de westerse sprookjes. De mooie prinses wordt uit de weg geruimd door haar jaloerse stiefmoeder en uiteindelijk wakker gekust door de prins van haar dromen. In 1998 werd het door Studio 100 al omgetoverd tot een musical en sindsdien wordt hij met regelmaat van de klok van onder het stof gehaald. Deze keer mogen Ianthe Tavernier en Michiel De Meyer in het Studio 100 Theater in De Panne in de rollen kruipen van Sneeuwwitje en haar prins. Met hun magische duet ‘Hou Van Mij’ mogen ze de hartjes veroveren van de prinsjes en prinsesjes die in de zaal zitten. De papa’s en mama’s blijven ondertussen een beetje op hun honger zitten.

Recensie: Musical Sneeuwwitje ★★1/2

Recensie Disney Frozen de musical ★★★★★

desc

zondag 9 juni 2024 AFAS Circustheater Den HaagSascha Siereveld

Het lukt niet. Het lukt echt niet! Elsa zingt nochtans uit volle borst: “Laat het gaan. Laat het los!”, maar we kunnen het gewoonweg niet. ‘Disney Frozen’ de musical in het AFAS Circustheater in Scheveningen is zo geweldig sterk dat het je niet loslaat. Terwijl we dit schrijven klinkt de echo van ‘Voor het eerst na al die jaren’ nog altijd door ons hoofd en hebben we nog steeds zin om een sneeuwpop te maken. Deze productie van Stage Entertainment neemt je mee naar een wereld van sneeuw, ijs en pure magie waar Steven Roox de sneeuwpop Olaf tot leven wekt en Vajèn van den Bosch als koningin Elsa letterlijk en figuurlijk schittert.  De liedjes van Kristen Anderson-Lopez en Robert Lopez zijn lekker aanstekelijk en blijven als oorwormpjes hangen terwijl je hart wordt gestolen door Aysia-Mae Wijnaldum als de Kleine Anna. ‘Disney Frozen’ is waar magie tot leven komt.

Recensie: Disney Frozen de musical ★★★★★

Recensie Spektakel-musical 14-18 ★★★★

desc

vrijdag 31 mei 2024 Studio 100 Pop-Up Theater PuursSascha Siereveld

Tien jaar geleden maakte het Vlaamse publiek voor het eerst massaal kennis met het gegeven ‘spektakelmusical’. In een oude hal in Mechelen waagde Studio 100 zich aan een mega-productie met een verhaal over de Eerste Wereldoorlog. In die tien jaar die ondertussen verlopen zijn, heeft de techniek niet stilgestaan en zijn heel wat van de snufjes die toen nog in de kinderschoenen stonden, grondig uitgetest. De hoogste tijd dus om ’14-18’ van onder het stof te halen en te laten profiteren van de innovaties. De basis is gebleven: een sterk verhaal van de hand van Gert Verhulst, Allard Blom en Frank Van Laecke, geweldige muziek van Dirk Brossé en een beeldige regie van Frank Van Laecke. Wat verdwenen is, is de schurende en schuddende tribune die enkel voor- of achteruit kon en het feit dat je al te vaak heel ver weg zat van de actie. Dankzij kleinere, vrij bewegende tribunes en decorstukken, aangevuld met grote LED-schermen kan Studio 100 in de nieuwe versie van de spektakelmusical ’14-18’ veel beter inspelen op intimiteit en betrokkenheid enerzijds en afstand en overzicht anderzijds. Dit in combinatie met een accentverschuiving in de verhaallijn, maakt dat de nieuwe ’14-18’ de moeite is om af te zakken naar het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs.

Recensie: Spektakel-musical 14-18 ★★★★

>>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter