>>

Recensie Despicable Me 4 ★★★

dinsdag 25 juni 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Er komt wat sleet te zitten op de Despicable Me-formule als je het ons vraagt nadat we Despicable Me 4 in de cinema zagen. Zeker, hij is best genietbaar, maar hij komt o zo traag op dreef. Eigenlijk pas in de slotminuten, een stuk voorbij de pauze die Kinepolis inlast, wordt het geweldig. Vooral die achtervolgingsscène in de supermarkt wanneer een boze vrouw achter Gru’s vrouw aanzit, is hilarisch.

Recensie: Despicable Me 4 ★★★

Recensie Inside Out 2 ★★★★★

zondag 16 juni 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

De beste Pixarfilm in jaren, dat is Inside Out 2 die Kelsey Mann regisseerde en samen met Meg LeFauve schreef. Het is tevens Kelseys debuut als regisseur voor een langspeelfilm. En wat een debuut heeft ie afgeleverd! Wanneer de aftiteling start van de film na iets meer dan anderhalf uur (zonder pauze) horen we de kindjes naast ons het jammer vinden dat ie al gedaan is. Zó goed is ie dus.

Recensie: Inside Out 2 ★★★★★

Recensie Bad boys ride or die ★★★1/2

woensdag 5 juni 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

De vierde Bad boys-film Bad boys ride or die en de tweede die de Belgen Adil & Bilall regisseerden, is opnieuw één groot visueel feest geworden. Het duo kiest dan ook resoluut voor een rijk, ja zelfs verzadigd (flashy) kleurenpalet en dynamische beeldvoering/montage. In de IMAX-versie die wij zagen, levert dat nog eens haarscherpe beelden op in combinatie met een straffe sound. Dé plek waar deze grootse popcornfilm en guilty pleasure voor ons het best tot zijn recht komt, is dan ook een IMAX-theater.

Recensie: Bad boys ride or die ★★★1/2

Recensie Furiosa: A Mad Max Saga ★★★★1/2

woensdag 22 mei 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Wat een filmfeest is de apocalyptische actiefilm Furiosa: A Mad Max Saga in een regie van George Miller. De prent, die als een spin-off én prequel geldt voor Mad Max: Fury Road (2015) komt helemaal tot zijn recht dankzij de dynamische cameravoering en montage in de 4DX-zalen wanneer daar extra effects zoals fel bewegende stoeltjes aan toegevoegd worden. De film bevat dan ook heel wat achtervolgingsscènes en actie. In die mate dat de bijna twee uur en een half durende prent aan een razend tempo voorbijvliegt, op een klein inkakmoment na rond de twee uur. Neem daarbij nog eens een uitstekende cinematografie, geluid én geweldige acteerprestaties van Anya Taylor-Joy (Furiosa), Chris Hemsworth (Dementus) en Tom Burke (Praetorian Jack) en je begrijpt waarom wij zo laaiend enthousiast zijn.

Recensie: Furiosa: A Mad Max Saga ★★★★1/2

Recensie Kingdom of the Planet of the Apes ★★★

dinsdag 14 mei 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Kingdom of the Planet of the Apes, de vierde film uit de Planet of the Apes-reeks staat op zich als sequel van het zeven jaar oude War for the Planet of the Apes. De sci-fi film die Wes Ball regisseerde bevat tamelijk weinig actie op een geweldige finale na dan. Dat voel je ook als je kiest voor de 4DX-ervaring die dan pas helemaal tot zijn recht komt.

Recensie: Kingdom of the Planet of the Apes ★★★

>>