Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

<<    >>

Recensie Glad Ijs ★★★

desc

woensdag 16 juni 2021 StreamzBert Hertogs

‘Wat voor een zottenkot is dat hier?’ Dat is de bedenking die wij hebben bij het zien van de eerste 5 afleveringen van Glad Ijs, de jongste Vlaamse serie die nu op Streamz te zien is. Het is namelijk een dramedy-reeks en al bij de eerste aflevering heb je het gevoel dat de acteurs (niet in het minst Nico Sturm die bv. grote ogen trekt) grotesk spelen. Glad Ijs is dan ook een serie die de Vlaamse kijker vooral een spiegel wil voorhouden. Die toont hoe hypocriet, schijnheilig het familiaal leven wel is (in de Kempen). Waar men alles probeert stil te houden, maar vooral ook waar vooroordelen en racisme (Zina, gespeeld door Lydia Indjova kan erover meepraten) regeren.

Recensie: Glad Ijs ★★★

Recensie The Misfits ★

desc

dinsdag 15 juni 2021 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Een film die maar niet op gang lijkt te komen, met oeverloze dialogen die totaal geen toegevoegde waarde hebben waardoor de prent uiteindelijk uitdraait in een goedkope avontuurlijke actiefilm, waar niet eens zo gek veel actie in te zien is dus. Dat Is The Misfits die Renny Harlin regisseerde met niemand minder dan Pierce Brosnan in de hoofdrol.

Recensie: The Misfits ★

Recensie Freaky ★★★

desc

maandag 14 juni 2021 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Freaky is een wat moraliserende komische slasherfilm. In die zin dat je na een tijd doorhebt wie er gespaard zal blijven en wie niet. Wanneer Josh (Misha Osherovich), Millie’s best gay friend, zegt ‘You‘re black! I‘m gay! We are so dead!’ voel je het al aan je kleine teen dat net hij en de zwarte Nyla (Celeste O‘Connor) gespaard zullen blijven van the Blissfield Butcher. Dat is een seriemoordenaar, een urban legend eigenlijk waarover gepraat wordt onder tieners. Volgens velen bestaat hij helemaal niet en is ie gewoon in het leven geroepen opdat tieners in het gareel zouden lopen. Maar op een woensdag de 11de zijn wel vier tieners koelbloedig vermoord.  The Blissfield Butcher (Vince Vaughn) steelt in het huis La Dola, een oude dolk van de Azteken. De dag nadien ziet hij aan een rugbyveld Millie wachten op haar moeder Coral die haar moet komen halen maar uit zattigheid in slaap is gevallen thuis. Millies ‘Mijn zus kan hier elk moment zijn. Ze is politieagente. Ze heeft een pistool.’ maakt bitter weinig indruk op hem. Hij verwondt Millie (Kathryn Newton) met die dolk. Maar hij voert het ritueel niet goed uit. Daarom switchen de twee van lijf. Millie die nu in het lichaam zit van The Blissfield Butcher, een grote en zeer sterke man van middelbare leeftijd moet uit de handen zien te geraken van de politie die hem/haar achternazit terwijl The Blissfield Butcher in het lijf van Millie zit. Zij/hij speelt de psychopaat erg goed in haar geveinsde onschuld en weet op school verschillende studenten en een leerkracht houtbewerking te bewerken. Millie heeft op vrijdag de dertiende slechts 24 uur om de situatie om te keren. Ze zal dus The Blissfield Butcher die in haar lijf zit moeten neersteken met La Dola.

Recensie: Freaky ★★★

Recensie Wolfwalkers ★★

desc

zondag 13 juni 2021 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

De geanimeerde avontuurrijke fantasyfilm Wolfwalkers die Tomm Moore en Ross Stewart regisseerden, was onder andere genomineerd in de categorie beste animatiefilm voor de BAFTA’s, Golden Globles en de Oscars. Uiteindelijk moest ie het onderspit delven en de winst laten gaan naar het 1.000 keer sterkere Soul van Disney. Wolfwalkers won vooral prijzen die uitgereikt worden door critici. Kijk, dat begrijpen we nu eens niet. De film is oersaai door de slappe spanningsboog, hij houdt er een streng katholieke gehoorzaamheidsmoraal op na die er om de vijf voet nog eens ingepeperd wordt (‘De landvoogd verwacht absolute gehoorzaamheid.’, ‘Je moet gehoorzamen, doen wat ze zeggen.’, ‘Wat zich niet laat temmen, moet vernietigd worden.’), heeft een bescheiden plot: landvoogd wil bos ontginnen om met dat hout aan de slag te kunnen en er landbouwgrond van te maken waardoor de wolven moeten wijken. Wolfwalkers zijn wolven ’s nachts en overdag mens, ze hebben magische helende krachten en proberen een brug te vormen tussen de twee werelden, wat hier niet goed uitpakt. De wolven en de Wolfwalkers zullen op het einde inpakken en wegwezen naar andere oorden. Kortom: zij zijn de verliezers van het verhaal in een door de mens gedomineerde wereld.

Recensie: Wolfwalkers ★★

Recensie Triptych ★★★★1/2

desc

zaterdag 12 juni 2021 deSingel AntwerpenBert Hertogs

Wat hebben we dat gemist, een staande ovatie live meemaken! Triptych van het immer boeiende 20 jaar jonge Peeping Tom, kreeg die eer – niet meer dan terecht overigens – in deSingel dat met deze productie de eerste voorstelling liet spelen na de tweede lockdown van de coronacrisis, maar vooral ook: na de verbouwingen van de Rode Zaal (die langer geduurd hebben dan verwacht, o.a. omdat er asbest ontdekt werd tijdens de renovatie). Triptych toont drie relatief korte werken: ‘The missing door’ (2013) van Gabriela Carrizo, ‘The lost room’ (2015) en ‘The hidden floor’ (2017) die Franck Chartier creëerde. Voor het eerst in ons land worden die als drieluik, Triptych, aan het Belgische publiek getoond. De volledig nieuwe cast toont dat het fascinerende universum dat Peeping Tom in die jaren ontwikkelde, tijdloos is en door de mix van theatraliteit, het filmische, dans, humor en zaken die verwijzen naar het circus (verdwijnen en verschijnen van mensen, een vrouwenhoofd onder de rechteroksel van een man, of wanneer plots alle deuren een van een kleerkast blijken, ook die van de badkamer, het balkonnetje of de deur naar de gang terwijl anderzijds ontzettend straffe bewegingen refereren naar acrobatie en contortionisme bv.) zowel een bijzonder duistere beklemmende sfeer weten oproepen terwijl er ook hilarisch grappige zaken te zien zijn.

Recensie: Triptych ★★★★1/2

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter