Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

<<    >>

Recensie Bart Herman ★★★★

desc

zondag 15 oktober 2023 Kon. Elisabethzaal AntwerpenSascha Siereveld

In 1993, tijdens de hoogdagen van het legendarische muziekprogramma ‘Tien Om Te Zien’, kende Bart Herman zijn definitieve doorbraak met het nummer ‘Ik Ga Dood Aan Jou’. Nu dertig jaar later was het de ideale gelegenheid om de rijke carrière van Bart eens in het groot te vieren. Naast zijn vaste bandleden Mario Vermandel (contrabas), Dirk Naessens (viool en mandoline) en Raf Helsen (drums) had Bart voor dit speciale optreden in de Koningin Elisabethzaal extra ondersteuning gekregen van David Piedfort (gitaren), Yves Fernandez (trompet en bugel), Marc De Maeseneer (saxofoon) en Peter de Smet (pedal steel). Deze muzikale samenwerking resulteerde in pareltjes van uitvoeringen. De pedal steel zorgde voor een extra country-gevoel terwijl de blazers bij momenten een Mexicaanse toets meegaven. Het optreden was met andere woorden alles wat je van Bart Herman zou mogen verwachten met net dat beetje meer. En om het feest helemaal af te maken, trakteerde Stef Bos nog met een geweldig intense uitvoering van Barts ‘Ode Aan De Zon’.

Recensie: Bart Herman ★★★★

Recensie Pretty Woman De Musical ★★★★★

desc

zondag 8 oktober 2023 Beatrix Theater UtrechtSascha Siereveld

In 1990 werden de harten verwarmd toen de wereld kennis maakte met de keiharde zakenman Edward Lewis die langzaamaan verliefd werd op sekswerkster Vivian Ward. Richard Gere en Julia Roberts maakten deze combinatie van het ‘Assepoester’-verhaal en ‘My Fair Lady’ tot een onvergetelijke romcom. Dankzij Stage Entertainment kan je nu in het Beatrix Theater in Utrecht opnieuw genieten van dat absolute feel-good-gevoel met ‘Pretty Woman De Musical’. Dit keer nemen Jan Kooijman en Shanna Slaap je mee naar het Hollywood van de jaren ’80 om je onder te dompelen in een bad van romantiek. In tegenstelling tot Vivian hoef je daarbij geen walkman op te zetten, maar mag je volop genieten van de muziek van Bryan Adams en Jim Vallance terwijl je meegenomen wordt op een sprookjesreis naar ware liefde.

Recensie: Pretty Woman De Musical ★★★★★

Recensie Framed ★★★1/2

desc

zaterdag 7 oktober 2023 HetPaleisBert Hertogs

Acht acteurs willen iets aankaarten in Framed dat Karolien Verlinden regisseerde. Dat ze meer zijn dan hun lichaam. Dat hun lichaam weliswaar mee maakt wie ze zijn (geworden). Maar vooral ook hoe ze zichzelf leerden aanvaarden. Een bijzonder actueel en relevant onderwerp dus, zeker als je weet dat jongeren op sociale mediaplatformen onrealistische schoonheidsidealen voorgeschoteld krijgen. Op dat vlak lijkt er niets te veranderen, wat de covers van de boekskes (mannen- en vrouwenbladen) met generatie X deden, doen nu social media kennelijk met Generatie Alfa en Z. Aanvankelijk valt Framed, waarin 8 acteurs bewegen en dansen terwijl we hun anekdotes op tape horen op een live muzikaal bedje van synths (Hantrax) en trombone (Nabou Claerhout) wat licht uit wegens wel erg oppervlakkig. Gaandeweg boort Framed dan toch enkele thema’s aan zoals fatshaming en racisme. Maar meer dan die aanstippen doet de voorstelling helaas niet. Dat had meer uitgewerkt mogen worden, verdiept zeg maar. Vormelijk zit Framed ironisch genoeg dan weer wat gevangen in het eigen kader.

Recensie: Framed ★★★1/2

Recensie Helmut Lotti ★★★★1/2

desc

donderdag 5 oktober 2023 deSingel AntwerpenBert Hertogs

50 jaar bestaat Monnikenheide-Spectrum in Zoersel dat een warme en professionele dienstverlening aanbiedt aan mensen met een verstandelijke beperking en hun gezin. Naar aanleiding van die verjaardag wist men ‘een kwaliteitsvolle zanger met prachtige stem die iedereen weet te beroeren’ te strikken voor een concert in de blauwe zaal van deSingel. En of het een onvergetelijke avond werd.

Recensie: Helmut Lotti ★★★★1/2

Recensie Gainsbourg ★★1/2

desc

vrijdag 6 oktober 2023 CC BrasschaatBert Hertogs

In Gainsbourg staan Rudolf Hecke, Clara Cleymans en Jo Mahieu stil bij het oeuvre van Serge Gainsbourg. Datgene wat ie voor zichzelf schreef en voor anderen. Waarom ze dat nu precies willen doen - 95 jaar nadat ie geboren werd, kan je bezwaarlijk een goeie aanleiding vinden - is ons een compleet raadsel. De urgentie ontbreekt dus. En de pompeuze vertelstijl van Hecke ergert ons al snel. Het mag duidelijk zijn, Gainsbourg wordt in deze voorstelling verheerlijkt, en dat is nog zacht uitgedrukt. En Clara en Jo worden erin herleid tot een bijrolletje. Op technisch vlak vielen de slordige lichtovergangen op en bleek soms Clara’s micro iets te luid te staan zodat haar zang flirtte met oversaturatie.

Recensie: Gainsbourg ★★1/2

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter