Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

<<    >>

Recensie Niall Horan ★★★

desc

zaterdag 22 juli 2023 Hippodrome de Longchamp ParisBert Hertogs

Met een lichtgeel hemd waarop achteraan in blauw ‘The show’ stond, de titel van het derde solo album van de Ierse zanger die deel uitmaakt van One Direction, een wit marcelleke daaronder en een gele broek aan stond Niall Horan op het hoofdpodium van Lollapalooza Parijs. Dat ie zo dankbaar was, herhaalde hij tijdens zijn uur durende set zo vaak, dat het op den duur aardig begon te vervelen al die nederigheid die hij tentoon spreidde. Straf vond ie het bijvoorbeeld dat het Franse publiek erin slaagt te connecteren met zijn liedteksten hoewel ze niet dezelfde taal als hij spreken. Verder had ie het over zijn eerste solo-optreden in de Franse hoofdstad meer dan 10 jaar geleden terwijl er nu duizenden mensen voor hem stonden op de Hippodrome de Longchamp. Wij onthouden vooral één kartonnen bordje van een fan in het publiek dat meteen alles zegt: ‘Please sing 1D songs’ wat een beetje oneerbiedig aanvoelt richting het solomateriaal van de artiest maar waarmee de jongedame ook wel de nagel op de kop wist te slagen.

Recensie: Niall Horan ★★★

Recensie Liefs, Achilles ★★★★★

desc

vrijdag 21 juli 2023 Zoutedijk 2040, 2040 ZandvlietBert Hertogs

Keuzestress. Daarover heeft Pleun van Engelen het in Liefs, Achilles: haar monoloog rond de sterkste, dapperste en knapste Griekse held die ze in de Griekse mythologie terugvond. ‘Maar was hij wel zo dapper?’, vraagt ze zich na een tijdje af in haar tekst. Want bleef ie niet een half boek lang gewoon in zijn tent zitten, rouwend om de dood van Penthesilea (‘Misschien is ie huilend in slaap gevallen’)? Maar mogelijks ook vrezend voor zijn eigen einde. De actrice somt daarbij even op hoe verschillende Griekse helden om het leven kwamen, met gevoel voor humor ook dat ze hier en daar in de tragiek steekt. Neen, een held zijn en weten dat je zal sterven, is geen pretje. Zo trekt ze op den duur ook de existentialistische filosofische kaart: ‘Wat doe ik hier? Wat als ik voor iets anders had gekozen en Griekse vazenschilder was geworden?’ en hekelt ze de zinloosheid van geweld en bij uitbreiding oorlogsvoering.

Recensie: Liefs, Achilles ★★★★★

Recensie Oppenheimer ★★★

desc

donderdag 20 juli 2023 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Christopher Nolan kan de was die buiten hangt te drogen, maar gedeeltelijk binnenhalen wat ons betreft met zijn nieuwste epische film Oppenheimer die het verhaal vertelt over de vader van de atoombom: J. Robert Oppenheimer. Veel heeft te maken met de vertelstructuur (die veel te lange expositie!) in combinatie met de duur van de film waardoor je rond de 85ste minuut al op je klok gaat kijken. Nolan heeft meer dan de helft van zijn film nodig om zijn hoofdpersonage de eerste tests te laten uitvoeren rond een atoombom (de Trinity test op 16 juli 1945) in het Los Alamos Laboratorium waar hij de directeur, sheriff en weet ik wat nog allemaal was. Maar vooral: deze biografische thriller wordt nooit echt spannend omdat je gewoon van tevoren al weet hoe het afloopt.

Recensie: Oppenheimer ★★★

Recensie Barbie ★★★★★

desc

woensdag 19 juli 2023 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Gewoon briljant en wellicht daarom dé film van het jaar. Dat is Barbie van regisseuse Greta Gerwig. De Amerikaanse weet perfect de tijdsgeest waarin we leven vast te pakken. Een waar zowel mannen als vrouwen eigenlijk in een existentiële crisis verkeren. Centraal stelt deze prent dan ook de vraag: wie ben je en hoe vul je je (gender)rol in?

Recensie: Barbie ★★★★★

Recensie No hard feelings ★★★★

desc

maandag 17 juli 2023 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Je hebt zo van die films die je blijven achtervolgen. Van die prenten waarvan je denkt, ja misschien wil ik die wel zien maar die je pas na een tijd over de streep trekken om een ticketje te bemachtigen. Bij No hard feelings was dat bijvoorbeeld het geval. De trailer vond ik nogal dom en niet zo bijster grappig. Maar de reclameaffiches in eigen land en in Londen bleven op de een of andere manier me aanspreken. Blij dat ik uiteindelijk toch ben gaan kijken. Want de sexy komedie die Gene Stupnitsky regisseerde is niet alleen grappig, hij is verdomd nog verrassend en creatief ook bij momenten. En hij doet vooral wat dit genre hoort te doen, je helemaal opgeladen met positieve energie met een grote glimlach op je gezicht de zaal verlaten. Lang geleden trouwens dat we dat nog hebben ervaren.

Recensie: No hard feelings ★★★★

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter