Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

<<    >>

Recensie Sweeney Todd ★★★★1/2

desc

zondag 30 april 2023 DeLaMar Theater AmsterdamSascha Siereveld

Nooit was een bezoek aan de barbier zo bloedstollend als in ‘Sweeney Todd’. Het verhaal neemt je mee naar het Victoriaanse Engeland waar Sweeney Todd, gespeeld door Hans Peter Janssens, terugkeert naar Fleet Street in Londen en intrekt boven de pasteitjeszaak van Mrs Lovett, vertolkt door Simone Kleinsma. Sweeney zint op wraak voor wat hem in het verleden is aangedaan en wil daarvoor best zijn scheermes iets te dicht langs de keel van zijn klanten/slachtoffers laten glijden. Om zich van de lichamen te ontdoen, weet Mrs Lovett wel een creatieve oplossing. In een tijd van vleesschaarste zou het zonde zijn om zoveel ‘grondstoffen’ verloren te laten gaan. Een beetje geoefend pasteitjesbakker kan het ‘afval’ immers aardig recycleren tot een topproduct. Het lijkt allemaal behoorlijk donker en dat klinkt ook door in de fenomenale muziek van Stephen Sondheim, maar tegelijk wordt het door Hans Peter en Simone zo goed gespeeld dat het lugubere ook een komisch randje krijgt. De musical ‘Sweeney Todd’ van MediaLane Theater balanceert voortdurend op de rand van horror, humor en romantiek. Zowel in spel, verhaal, zang als muziek word je meegetrokken tussen afkeer, absurditeit, meeleven, verlangen en hoop. Maar wat er ook gebeurt in de voorstelling, ze laat je op geen enkel moment onbewogen. Sweeney Todd grijpt je vanaf de eerste noot vast en neemt je tot het einde mee op een roller coaster van emoties, muzikale thema’s en geweldig sterke prestaties van heel de cast.

Recensie: Sweeney Todd ★★★★1/2

Recensie Nekka Nacht 2023 ★★★★

desc

vrijdag 28 april 2023 Lotto Arena MerksemSascha Siereveld

‘Nekka Nacht’ in de Lotto Arena in Antwerpen is helemaal terug van weggeweest en dat zullen we geweten hebben. Het hoogfeest van de Nederlandstalige muziek kwam voor de gelegenheid op de proppen met een gezonde mix van pril talent, jonge kleppers, gevestigde waarden en oude rotten uit het vak. De centrale gasten van ‘Nekka Nacht 2023‘ waren Mama’s Jasje. Ze brachten niet alleen een staalkaart van hun grootste hits waaronder: ‘Als de dag van toen’, ‘Eén nacht alleen’ en ‘Doe het licht maar uit’, maar waagden zich ook aan een reeks bijzondere duetten met hun gasten. Met Gene Thomas ging het aan en uit terwijl aan Raymond van het Groenewoud de liefde werd verklaard. ‘Bouw op mij’ in duet met Wannes Cappelle blonk uit in absolute eenvoud terwijl voor ‘De verzoening’ met Frank Boeijen juist alle registers werden opengetrokken en zowel de extra strijkers als het koor onder leiding van Hans Primusz mee voor de muzikale achtergrond mochten zorgen. De sympathieke Pommelien Thijs en Jaap Reesema vertegenwoordigden de jonge generatie en wisten o.a. met hun duet ‘Nu wij niet meer praten’ het publiek volledig in te pakken.

Recensie: Nekka Nacht 2023 ★★★★

Recensie The Pope’s exorcist ★★★★

desc

woensdag 26 april 2023 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Toegegeven, er zijn weinig horrorfilms de laatste tijd uitgebracht in de cinema die ons de stuipen op het lijf joegen. Ofwel zijn dit soort prenten totaal ongeloofwaardig en van de pot gerukt, ofwel zijn ze gewoon lachwekkend omwille van de (zelfrelativerende) humor (ten opzichte van het genre zelf) die erin steekt. Niets van dat in The pope’s excorcist, de bovennatuurlijke horrorfilm van Julius Avery met niemand minder dan een uitstekende Russell Crowe als broeder Gabriele Amorth in de hoofdrol.

Recensie: The Pope’s exorcist ★★★★

Recensie Evil dead rise ★★★

desc

maandag 24 april 2023 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

De jongste bovennatuurlijke horrorfilm die in de zalen te zien is, is die van Lee Cronin die Evil dead rise schreef en regisseerde.

Recensie: Evil dead rise ★★★

Recensie Disney’s Aida ★★★★

desc

zondag 23 april 2023 AFAS Circustheater Den HaagSascha Siereveld

Na ‘The Bodyguard de Musical’ trekt Stage Entertainment opnieuw de kaart van de sterke, strijdlustige vrouwen met hun productie van ‘Disney’s Aida’ in het AFAS Circustheater in Scheveningen. Gebaseerd op de gelijknamige opera van Giuseppe Verdi vertelt deze musical het verhaal van de Nubische prinses Aida die door de Egyptische legerkapitein Radames als slavin  meegenomen wordt naar het hof van Amneris, de dochter van de doodzieke farao van Egypte. Radames moet van zijn vader trouwen met prinses Amneris, maar is eigenlijk verliefd op Aida. En zo ontstaat een driehoek die voor heel wat spanning gaat zorgen. April Darby mag de rol van modebewuste Amneris vertolken en levert hierbij een meer dan puike prestatie af. En toch is het Gaia Aikman die in de rol van Aida helemaal de sterren van de hemel zingt. Haar ‘Gezegend Nubië‘ gaat recht naar je hart om zich daar als een warme gloed te nestelen, terwijl ‘Vergeet hem‘ je naar de keel grijpt. Het duet ‘Ergens in de sterren‘ dat ze samen met Naidjim Severina brengt raakt dan weer de romantische ziel.  Dit laatste nummer kent u waarschijnlijk beter als ‘Written in the Stars’. Componist Elton John had er in duet met LeAnn Rimes in 1999 nog een bescheiden hitje mee. Vocaal en visueel is Aida een zinnenprikkelende voorstelling.

Recensie: Disney’s Aida ★★★★

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter