Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

<<    >>

Recensie The Fabelmans ★★

desc

dinsdag 21 februari 2023 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Ik weet niet wat het is, maar ik vind dat Steven Spielberg het al een tijdje niet meer heeft. West Side Story, The post … het waren stuk voor stuk films waar ik verschillende keren op mijn klok keek omwille van de slappe spanningsboog, de lengte van de film en het trage vertelritme. Spielbergs films zijn gewoon ontzettend saai geworden de laatste tijd en voelen bijzonder gekunsteld aan om toch maar een zekere esthetiek te bereiken. Neem nu de scène in The Fabelmans waarin we Sammy (Gabriel LaBelle) John Ford (Gabriel LaBelle) zijn sigaar zien opsteken naar het einde van de film toe. Meermaals zien we dan een bijzonder hoge vlam als ie die sigaar aansteekt, terwijl we op de achtergrond een filmposter van Inferno zien. Spielberg trekt die scène zo lang zodat de kijker het toch maar zou doorhebben op den duur. Net door dat rekken, maakt ie van de prent die losjes gebaseerd is op zijn eigen leven een lange zit. Maar ook: hij lijkt de kijker intellectueel te onderschatten. Iets anders dat me wat tegenviel: die verwijzing naar E.T. in de fietsscène ligt er gewoon te dik op. Spielberg lijkt dus niet meer goed te kunnen doseren als je het mij vraagt.

Recensie: The Fabelmans ★★

Recensie Ant-Man and the Wasp: Quantumania ★★★1/2

desc

maandag 20 februari 2023 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

‘It’s never too late to stop being a dick’, ‘I have holes!’ en ‘If there‘s one thing life has taught me, it‘s that there‘s always room to grow.’ zijn maar enkele van de belangrijkste quotes uit Ant-Man and the Wasp: Quantumania, de jongste Marvel superheldenfilm van Peyton Reed. Zoals we gewend zijn van Marvel is ook deze zowel grappig, cheesy als spannend. En helemaal een te gekke rit wordt het in 4DX met die fel bewegende zetels.

Recensie: Ant-Man and the Wasp: Quantumania ★★★1/2

Recensie De störm ★★★

desc

zondag 19 februari 2023 Bourla AntwerpenBert Hertogs

Staande ovatie in de Bourla na De störm dat Tutti Fratelli opdroeg aan haar overleden bezielster Reinhilde Decleir. Tom Lanoye nam de tekst van Shakespeare onder handen, een tekst die overigens gratis downloadbaar is op de site van de sociaal-artistieke werkplaats. Jan Sobrie tekende voor de regie.

Recensie: De störm ★★★

Recensie Cinderella ★★★★

desc

zaterdag 18 februari 2023 Handelsbeurs AntwerpenBert Hertogs

Met Cinderella toont Junior Ballet Antwerp welke meerwaarde een puike klassieke balletvoorstelling uitvoeren heeft op locatie. Zeker als dat gebeurt in het prachtige historische kader van de Handelsbeurs in Antwerpen. Alain Honorez die tot 2012 principal was bij het toenmalige Koninklijk Ballet van Vlaanderen en het meest gekend is om zijn fenomenale vertolking van Carabosse in Marcia Haydée’s Sleeping Beauty, richtte in 2019 een junior company op voor jongeren tussen 17 en 21 jaar. Hij is er tevens artistiek directeur. Balletmeester en huischoreografe is Altea Nuñez die Alain leerde kennen bij het Koninklijk Ballet van Vlaanderen. Zij was er eerste danseres. Nu toont de junior company nog tot en met 1 maart hun allereerste avondvullend sprookjesballet in een choreografie van Honorez en Nuñez op muziek van Sergei Prokofiev live gebracht door Casco Phil onder de muzikale leiding van Michiel Delanghe.

Recensie: Cinderella ★★★★

Recensie Zippi ★★★★

desc

zaterdag 18 februari 2023 DE Studio AntwerpenBert Hertogs

Met Zippi brengt Theater FroeFroe de fabel van de krekel en de mier van Jean de La Fontaine voor 3-plussers. Hoewel dit verre van een politieke voorstelling is, kan wie dat wil er een verwijzing in zien naar de huidige asielcrisis waarbij asielzoekers op straat moeten kamperen in Brussel (de mier geraakt in deze voorstelling ondergesneeuwd wanneer die geen eten vindt en de andere dieren, het konijn, de beer en de vogel willen hem géén onderdak verlenen, laat staan eten met hem delen), de ratrace van werken werken werken die onze huidige kapitalistische samenleving geworden is en een verwijzing naar de uitspraak van Antwerps cultuurschepen Nabilla Ait Daoud die eind vorig jaar zei: “Als jonge kunstenaar zou ik werken voor mijn centen zoals iedereen“ wat hier leest als een politicus die (de maatschappelijke rol van) een krekel verwart met (die van) een mier.

Recensie: Zippi ★★★★

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter