Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
>>

Recensie Peter Pan: Terug Naar Nimmerland ★★★

desc

zaterdag 7 december 2024 Stadsschouwburg AntwerpenSascha Siereveld

Met ‘Peter Pan: Terug Naar Nimmerland’ trekt Deep Bridge volledig de kaart van de kindermusical. Waar schrijver/regisseur Stany Crets in het verleden steevast een stevige dosis humor voor volwassenen in de scripts van zijn familiemusicals wist te verwerken, is dat hier niet het geval. J.M. Barrie’s verhaal over de jongen die niet wilde opgroeien moet de allerkleinsten meenemen in een magische wereld van zwevende zeemeerminnen, een levensgrote piratenboot, kinderen die kunnen vliegen en … een ‘echte’ krokodil die over het podium kruipt. De jonge toeschouwers worden daarbij persoonlijk aangesproken door het elfje Tinkerbel en Peter Pan om mee te helpen aan de goede afloop van het verhaal. En terwijl het voor hen bij momenten best spannend kan zijn, moet je als ouder de voorstelling gewoon even uitzitten. Gelukkig zijn er de geweldige zangprestaties van Alyssa Luypaert , Lotte De Clerck en Lotte Stevens om van te genieten.

Recensie: Peter Pan: Terug Naar Nimmerland ★★★

Recensie The devil wears Prada ★★★★1/2

desc

vrijdag 6 december 2024 Dominion Theatre LondonBert Hertogs

21 jaar na de roman van Lauren Weisberger en 18 jaar na de film met Meryl Streep, Anne Hathaway, Stanley Tucci, en Emily Blunt in de hoofdrollen, maakt Londen zich helemaal op om een nieuwe hitmusical die het potentieel heeft om verschillende jaren te lopen in het Dominion Theatre te omarmen, al denkt de toch wel bij momenten overdreven negatieve Britse pers daar kennelijk anders over. Al meteen wanneer we uit het podium via een lift de bekende zangeres Vanessa Williams (ook gekend om haar rollen in o.a. Ugly Betty en Desperate Housewives) zien verschijnen als de toxische hoofdredactrice Miranda Priestly van het mode-magazine Runway, en dat een laaiend enthousiast applaus oplevert van het publiek, besef je dat je geen alledaagse musicalvoorstelling aan het zien bent.

Recensie: The devil wears Prada ★★★★1/2

Recensie Sister Act ★★★★1/2

desc

zondag 17 november 2024 Nieuwe Luxor Theater RotterdamBert Hertogs

Medialane heeft met Sister Act alweer een fabuleuze musical voor elkaar gesmurft en dat vinden we best. In 2009 produceerde Joop van den Ende deze musical in Londen. Deze zomer zagen we er een nieuwe versie in het Dominion Theatre en het is die productie in een regie van Bill Buckhurst die met een volledig Nederlandse en Vlaamse cast nu door Nederland toert. De première was voor het Nieuwe Luxortheater in Rotterdam. Eerlijk? Hij is beter dan dat wat we op de West End zagen.

Recensie: Sister Act ★★★★1/2

Recensie Vrijdag. ★★★

desc

vrijdag 1 november 2024 Zuiderpershuis AntwerpenBert Hertogs

Vrijdag ging de nieuwe musical Vrijdag. van The Singing Factory in première in het Zuiderpershuis te Antwerpen. Thema zijn de school shootings in de VS, iets waar wij gelukkig niet mee geconfronteerd worden in Vlaanderen (mede door het verbod op wapenbezit). In plaats van brandoefeningen te houden zoals bij ons worden scholieren daar gedrild op hoe ze moeten reageren als er een of meerdere schutters een schoolgebouw binnendringen. Maar tussen protocollen volgen (de theorie) en de praktijk, wanneer er heel wat emoties naar boven komen, durft wel eens een (grote) kloof zitten. We kunnen het ons niet voorstellen maar in de VS is het de normaalste zaak van de wereld blijkbaar dat een schooldirecteur getraind is en gewapend in de gangen rondloopt.

Recensie: Vrijdag. ★★★

Recensie De Hospita ★★★★

desc

zondag 13 oktober 2024 Chasse Theater BredaSascha Siereveld

Modern ouderwets, of nee: romantisch komisch…, misschien beter nog: nostalgisch humoristisch? ‘De Hospita’ laat zich, net als de studenten die inwonen bij Madeleine Coutard, niet zomaar in een vakje steken. Je zou het zelfs een muzikaal sprookje kunnen noemen omwille van het happy end en het feit dat er zeven dwergen in voorkomen. (Al heeft Phoebe het liever over “kleine mensen die acteren”.) Wat in ieder geval als een paal boven water staat, is dat ‘De Hospita’ een geweldig mooie musical is die ode brengt aan het talent van Simone Kleinsma en het Franse chanson. Thema’s als WOKE, de glorietijd van de revue, de generatiekloof, ware liefde, aids en genderidentiteit worden naadloos verweven tot een voorstelling die je uiteindelijk met een goed gevoel naar huis stuurt. Simone Kleinsma is niet alleen de ster van de show, ze draagt de voorstelling met trots en kunde.

Recensie: De Hospita ★★★★

>>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter