Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie #LikeMe in Concert 2022 ★★

desc

zaterdag 9 april 2022 Sportpaleis MerksemBert Hertogs

Met maar liefst 62.000 bezoekers verspreid over vier shows op twee dagen, is #LikeMe in Concert 2022 nu al een van de populairste shows van het jaar. Een concertreeks die meteen ook kandidaat is om het meest aantal bezoekers dit jaar naar de kuip met het blauwe dak in Merksem te laten trekken. De ticketprijzen waren dan ook redelijk democratisch, al tikt meer dan 150 euro vragen voor tickets in de duurste prijscategorie voor een gezin met vier ook wellicht stevig aan, en daar zit nog geen drankje of parking in terwijl de inflatie (energieprijzen, gestegen prijzen in de supermarkten enz.) ervoor zorgt dat heel wat gezinnen ondertussen aan hun spaargeld moeten zitten. Sneu voor de fans van Camille Van Beem is dat haar deel in de show gereduceerd is tot een bijrol in enkele medleys. Logisch is dat weliswaar omdat Camille in het begin van het derde seizoen uit de reeks werd geschreven om er dan op het einde terug even in te komen.  Gevolg is dat ze daardoor niet op het recentste dubbelalbum te horen is én – nog belangrijker misschien – ze staat zelfs niet op de affiches van #LikeMe on tour deze zomer die wij zagen hangen in de buurt van het Sportpaleis. Het is de meest bizarre en schizofrene situatie ooit in de Vlaamse showbizz als u het ons vraagt, en we gaan al even mee, dat een personage halfslachtig in een format zit.

Recensie: #LikeMe in Concert 2022 ★★

Recensie Het Gala van de Gouden K’s 2021 ★

desc

zondag 3 april 2022 Sportpaleis MerksemBert Hertogs

Wat is dat tegenwoordig met awardshows? In 2016 werd tijdens Zomerhit de verkeerde winnaar afgeroepen. Tijdens de Oscars dit jaar verkocht de beste mannelijke acteur een comedian een klap in zijn gezicht. En zelfs een awardshow voor kinderen, Het Gala van de Gouden K’s 2021 om precies te zijn, kon ook al niet zonder incidenten plaatsvinden in het Antwerps Sportpaleis. De enige oplossing is een wereldwijd verbod op dergelijke m’as-tu vu?-evenementen die alleen maar dienen om de veel te grote ego’s van wie in de entertainmentsector actief is te strelen. Afvoeren die handel en rap.

Recensie: Het Gala van de Gouden K’s 2021 ★

Recensie James Blunt ★★★★

desc

dinsdag 29 maart 2022 Paleis 12 Brussels ExpoBert Hertogs

Bij K2 zoekt K3 stelde hij dat hij niet de beste zanger is, en dat klopt ook wel. Zo haalde James Blunt In Paleis 12 zijn hoge noten nogal nipt. Maar hoe heerlijk is het om een artiest te zien die bescheidenheid aan de dag weet te leggen met een heerlijke dosis humor. Zo liep ie het publiek in met een gasmasker op tijdens de Slade-cover ‘Coz I luv you’. Stelde hij dat de best of-tour die hij momenteel doet twee jaar geleden al begonnen was, en de lockdown ervoor gezorgd heeft dat ie 1. terug besefte dat hij twee kinderen had en 2. de ganse tijd onder hetzelfde dak woonde als zijn schoonmoeder, een Belgische, iet waarvoor hij een applaus voor kreeg (wat ie niet meer dan verdiend vond en dan ook toejuichte n.v.d.r.).

Recensie: James Blunt ★★★★

Recensie Roots 66 ★★★★

desc

vrijdag 25 maart 2022 Schouwburg NoordBert Hertogs

In de zomer van 2018 trokken Guy De Pré, Günther Neefs, hun vrouwen en een filmploeg naar de States om 4300 km af te leggen, de ganse Route 66 met dagen dat ze wel 500 km bolden. Dat leverde het album ‘Roots 66 - Music From Chicago To L.A.’ op, een eclectisch album waarin de Mechelse zanger zijn veelzijdigheid op vakkundige wijze weet te etaleren. Van de soul-jazz uit Chicago, over de blues uit St.-Louis, de countrymuziek uit Amarillo Texas, songs van crooners uit Las Vegas tot filmmuziek uit Los Angeles, Hollywood: Günther Neefs toonde in Schouwburg Noord dat hij al deze genres beheerst.

Recensie: Roots 66 ★★★★

Recensie Absynthe Minded 20 ★★★1/2

desc

woensdag 16 maart 2022 Stadsschouwburg MechelenBert Hertogs

Absynthe Minded bestaat 20 jaar. Een goeie reden vormt dat voor de band om te touren. Bert Ostyn en co kwamen dan ook naar de Stadsschouwburg van Mechelen om een best of-show te laten horen. Zo’n concert waar weinig muzikaal op af te dingen viel. Behalve bijvoorbeeld dat de drie stemmen in ‘Pass it on’ niet al te harmonieus samen klonken. Na anderhalf uur optreden gaven enkelingen de band een staande ovatie. Wellicht komt dat omdat Absynthe Minded anno 2022 jazzier dan ooit te voren klinkt maar vooral ook je live het gevoel bezorgt dat je naar sessiemuzikanten aan het kijken bent. Qua muziek samen spelen zit het goed, maar het ontbreekt het helaas aan bandgevoel, in zekere zin aan uitstraling dus. Dat vooral het begin van de set zoals het repetitieve pianoakkoord van ‘Riddle of the Sphinx’ nogal veel van hetzelfde bracht, is een ander element dat misschien de verklaring kan bieden.

Recensie: Absynthe Minded 20 ★★★1/2

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter