Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie Justine ★★★1/2

desc

maandag 21 februari 2022 DE Studio AntwerpenBert Hertogs

Een op waargebeurde feiten gebaseerde muziekvoorstelling. Dat is Justine van Fred Klee. De man zat enkele jaren tussen 2003 en 2007 in de Antwerpse gevangenis onder andere omwille van het opzetten van een btw carrousel. Nadat ie vrij gekomen was, las ie in de krant dat de verpleegster die de gedetineerden en geïnterneerden niet alleen aan hun pillen hielp, maar ook een luisterend oor vormde tegen de eenzaamheid in de nor, vermoord was teruggevonden. Justine klinkt dan ook vooral als een eerbetoon aan haar hoewel hij koos om haar in deze voorstelling een schuilnaam te geven, die verwijst naar Vrouwe Justitia. Daarnaast schuwt ie de kritiek niet op het gevangeniswezen.

Recensie: Justine ★★★1/2

Recensie Kom Wel ★★★★

desc

zondag 20 februari 2022 Schouwburg NoordBert Hertogs

Net voor Kom Wel, een heerlijke voorstelling voor 3-plussers van 4 Hoog begint in het prachtig gerenoveerde Schouwburg Noord, hoor ik mijn buurvrouw zeggen dat het geleden is van een Bumba-show dat ze met haar dochter naar het theater was geweest. Deze keer had ze haar beide dochters bij. Niet bij Studio 100, want met 1 kind gaan was toen ‘al duur genoeg’. Of hoe niet alleen de stormen Eunice en Franklin er dezer dagen bijzonder stevig inbeuken in ons land, maar de inflatie dat ook behoorlijk doet bij een gemiddeld middenklasse-gezin in het Antwerpse. Drie kwartier later ging zij zeer tevreden naar huis. Of hoe je voor slechts zes euro in voorverkoop voor een ticketje ook een zeer leuke middag kan beleven met je kroost.

Recensie: Kom Wel ★★★★

Recensie Stille Nacht ★★★

desc

zaterdag 19 februari 2022 Trix BorgerhoutSascha Siereveld

‘Stille Nacht’ van Max Last en Muziektheater Transparant levert de kijker een venster op het stereotiepe, Vlaamse dorp waar het sociale leven zich afspeelt rond de harmonie en de roddel sneller gaat dan het internet. Deze tragikomische muziekvoorstelling neemt je mee naar de laatste repetitie voor het jaarlijkse kerstoptreden waar de rollen nog moeten verdeeld worden en alle betrokkenen hun eigen verhaal willen brengen. Inhoudelijk heeft ‘Stille Nacht’ niet veel om het lijf. Het stuk moet het vooral hebben van de typische ons-kent-ons mentaliteit en de typetjes. Het personage van Petra komt dankzij met prima acteerwerk van Esther de Koning het best uit de verf. Haar bekrompenheid, bemoeizucht en eeuwige vooroordelen zijn de drijvende kracht achter de verhaallijn van deze tragikomedie die het voor de rest vooral moet hebben van de muzikale inbreng van de Koninklijke Harmonie Volharding Kessel-Lo.

Recensie: Stille Nacht ★★★

Recensie Apate spreekt - over waarheid en leugen ★★★

desc

donderdag 17 februari 2022 Arenberg AntwerpenSascha Siereveld

“Liegen is een noodzakelijk onderdeel van een genietbaar leven.” Dat is althans wat Simone Milsdochter beweert wanneer ze tijdens ‘Apate spreekt’ in de huid kruipt van de Griekse godin van de leugen en de misleiding. In een tijd waar we waakzaam moeten zijn voor ‘fake news’ en naarstig op zoek zijn naar ‘de waarheid’ schreef  Alicja Gescinska een korte monoloog waarin ze juist een lans breekt voor de schoonheid en het belang van ‘de leugen’. Hoe erg zou het leven wel niet zijn als ons gezicht altijd zou vertellen wat we in ons binnenste voelen? Hoe kan de liefde bestaan als we aan de andere altijd eerlijk zouden zeggen wat we denken en de wereld puur vanuit het zakelijke en wetenschappelijke zouden observeren? Gedurende een uur mag Apate haar zaak komen bepleiten om het publiek te overtuigen. En hoewel we intrinsiek overtuigd zijn van haar gelijk, miste haar betoog passie en geestdrift. De voorbeelden die aangehaald werden om haar standpunten te ondersteunen bleven te veel aan het oppervlak en wisten het publiek te weinig te prikkelen.

Recensie: Apate spreekt - over waarheid en leugen ★★★

Recensie Vuur/toren ★★★★★

desc

woensdag 16 februari 2022 HetPaleisSascha Siereveld

Wat is het toch geweldig wanneer een publiek van zes tot negenennegentig jaar naar eenzelfde voorstelling kan gaan kijken en even hard geboeid en aangesproken wordt. Met Vuur/toren zetten Laika en Michai Geyzen een fenomenaal sterk visueel stuk op de planken dat tot in de kleinste details is afgewerkt. Het is een ware lust voor het oog en het hart. De lotgevallen van drie vuurtorenwachters die plots gestrand achterblijven op een klein eilandje bij een toren die geen licht meer kan geven, worden met spel, humor, zang, dans en een uitgekiende belichting zo mooi ten tonele gebracht, dat tekst niet nodig is om het verhaal te vertellen. Jong en oud worden moeiteloos meegezogen in de leefwereld van de vuurtorenwachters die niet alleen fysieke stormen, maar ook mentale stormen moeten doorstaan in de zoektocht naar hoop.

Recensie: Vuur/toren ★★★★★

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter