Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Waarom de AB een basisfout maakte met Nils Frahm

desc

Bert Hertogs

De juiste artiest op de juiste plaats op het juiste moment een podium bieden. Dat is zowat de basisregel voor elke organisator. De Ancienne Belgique koos om de erg populaire Duitse hedendaagse componist Nils Frahm op zijn podium te plaatsen in de grote zaal. Frahm wiens muziek onder andere veelvuldig gebruikt wordt in theatervoorstellingen omwille van het repetitieve, minimal en/of ambient/etherische karakter, stond echter voor een staand publiek op te treden. Al erg vroeg waren alle zitjes op het balkon dan ook bezet waardoor zeer veel toeschouwers op de trappen plaatsnamen die vervolgens door de security aangemaand werden om hun plaats te verlaten. Ook tijdens het optreden moesten zij overigens meermaals ingrijpen.

Waarom de AB een basisfout maakte met Nils Frahm

Waarom Ghost Rockers nooit het succes van Spring evenaarde

desc

Bert Hertogs

Ghost Rockers mag op het Gala van de Gouden K’s dan wel het meeste awards in de wacht gesleept hebben, toch zal niemand, nu de serie afgelopen is, ons tegenspreken dat de band en de serie nooit het succes geëvenaard heeft als dat van Spring jaren geleden.

Waarom Ghost Rockers nooit het succes van Spring evenaarde

Waarom Ketnet met een gigantisch probleem zit rond Jebroer

desc

Bert Hertogs

Song van het jaar op het Gala van de Gouden K’s ging dit jaar naar Jebroer met Kind van de duivel. Opvallend is dat vermits Ketnet de hype van vorig jaar weigerde te draaien. ‘In het algemeen wil Ketnet er zijn voor kinderen van alle leeftijden. Dus ook jonge kinderen. Wij hanteren daarbij een aantal waarden om kinderen te stimuleren in hun opvoeding. En aan de hand van die waarden wegen wij ook liedjesteksten af. Wij letten daarbij op: gaat het over druggebruik, gevloek, aanzetten tot geweld, respectloos gedrag, … en als er elementen van dat soort dingen in een liedje zitten dan is dat voor ons een reden om dat liedje niet op te nemen in onze playlist.’ stelde Ketnetmanager Maarten Janssen als een katholieke schoolmeester uit de jaren ‘70 in juni vorig jaar in het VRT Journaal.

Waarom Ketnet met een gigantisch probleem zit rond Jebroer

Zijn de MIAs nog journalistiek relevant?

desc

Bert Hertogs

In een wel erg zwakke en bij momenten ronduit saaie en fletse show van de MIA’s 2017 - wat wil je met zo veel klaagzang op het podium, daar krijg je gewoon geen ritme in! – werd Oscar and the (Geld)Wolf gebombardeerd tot dé winnaar van de awardshow. De band rond Max Colombie heeft 3 MIA’s binnengehaald (Pop, Live Act en Solo Man – beetje bizar voor een artiest die het van zijn band moet hebben maar bon). Dat is welgeteld eentje meer dan Blanche (Hit en Doorbraak van het Jaar), Coely (Solo Vrouw en Urban), Bazart (Nederlandstalig en Groep) en Stuff. (Artwork en beste muzikant: Lander Gyselinck). Stellen dat de band rond Colombie afgetekend de winnaar is van de MIA’s is de waarheid gewoon oneer aandoen. Stellen dat de vrouwen de winnaars zijn, is ook iets te euforisch. Met 5 MIA’s van de 17 (de Lifetimes niet meegerekend) die naar een vrouwelijke artiest gingen, blijft de MIA’s nog steeds een mannenzaak. Ook hier is er lang nog géén reden om te feesten.

Zijn de MIAs nog journalistiek relevant?

Grand cru-jaar voor zalen Sportpaleisgroep

desc

Bert Hertogs

Grand cru-jaar voor zalen Sportpaleisgroep. Live Nation Belgium domineert meer dan ooit.

2017 was een topjaar voor de zalen van de Sportpaleisgroep. Dat blijkt uit de cijfers die vakblad Pollstar publiceerde.

(lees verder onder grafiek)
Grand cru-jaar voor zalen Sportpaleisgroep


<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter