Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Zijn de MIAs nog journalistiek relevant?

desc

Bert Hertogs

In een wel erg zwakke en bij momenten ronduit saaie en fletse show van de MIA’s 2017 - wat wil je met zo veel klaagzang op het podium, daar krijg je gewoon geen ritme in! – werd Oscar and the (Geld)Wolf gebombardeerd tot dé winnaar van de awardshow. De band rond Max Colombie heeft 3 MIA’s binnengehaald (Pop, Live Act en Solo Man – beetje bizar voor een artiest die het van zijn band moet hebben maar bon). Dat is welgeteld eentje meer dan Blanche (Hit en Doorbraak van het Jaar), Coely (Solo Vrouw en Urban), Bazart (Nederlandstalig en Groep) en Stuff. (Artwork en beste muzikant: Lander Gyselinck). Stellen dat de band rond Colombie afgetekend de winnaar is van de MIA’s is de waarheid gewoon oneer aandoen. Stellen dat de vrouwen de winnaars zijn, is ook iets te euforisch. Met 5 MIA’s van de 17 (de Lifetimes niet meegerekend) die naar een vrouwelijke artiest gingen, blijft de MIA’s nog steeds een mannenzaak. Ook hier is er lang nog géén reden om te feesten.

Zijn de MIAs nog journalistiek relevant?

Grand cru-jaar voor zalen Sportpaleisgroep

desc

Bert Hertogs

Grand cru-jaar voor zalen Sportpaleisgroep. Live Nation Belgium domineert meer dan ooit.

2017 was een topjaar voor de zalen van de Sportpaleisgroep. Dat blijkt uit de cijfers die vakblad Pollstar publiceerde.

(lees verder onder grafiek)
Grand cru-jaar voor zalen Sportpaleisgroep

#RedDeArenberg: moet dat nu echt?

desc

Bert Hertogs

De Arenberg slaakt een noodkreet. De Antwerpse schouwburg valt vanaf 1 januari 2018 onder de Stad Antwerpen en niet meer onder die van de Provincie Antwerpen. Dat is niets nieuws echter. De zaal vreest het ergste voor zijn toekomst nu het moet rapporteren aan een andere overheid. Ook de structuur waarin het terecht komt, zint de Arenberg niet. Met de hashtag #RedDeArenberg wil de zaal aandacht krijgen voor zijn situatie. Bert Hertogs, hoofdredacteur van Concertnews.be en cultural influencer durft zich de vraag stellen of de Arenberg überhaupt wel gered moet worden.

#RedDeArenberg: moet dat nu echt?

1.301.784 unieke lezers voor Concertnews.be

desc

Bert Hertogs

Concertnews.be haalde 1.301.784 unieke lezers tijdens het afgelopen seizoen 2016-2017. Een groei van 48 percent ten opzichte van het seizoen daarvoor. Reden voor deze uitstekende cijfers zijn het veranderende mediagebruik van de nieuwsconsument waarbij online nieuwsconsumptie duidelijk in de lift zit. Andere factoren zijn de bezuinigingen bij de massamedia, het feit dat zij daardoor nog nauwelijks recenseerden wat vooral tijdens het voorbije indoor seizoen opviel, en als dat al gebeurde, was dat onder de vorm van een toenemend aantal product placement artikels die al dan niet al op voorhand op de redactie waren geschreven. Concertnews.be stelt ook vast dat steeds meer recensies van kranten en magazines achter de betaalmuur gestoken worden. De onafhankelijke cultuursite vindt het zijn democratische plicht om gratis consulteerbaar te zijn. Mensen betalen in ons land al meer dan genoeg voor mobiel dataverkeer of internet thuis. 

1.301.784 unieke lezers voor Concertnews.be

Emotioneel twaalfde Choreolab

desc

Bert Hertogs

Voor de twaalfde keer kropen de dansers van Ballet Vlaanderen in de huid van die van choreografen en creëerden ze zelf enkele korte stukken. Jonas Vlerick die verschillende jaren deel uitmaakte van de compagnie richt zelfs zijn carrière nu op choreografie. Zijn ‘Solar Industries’ waarbij hij de dansers in zwart en wit kleedde met uitgekiend zwart wit scènebeeld in de belichting en boeiende muziekpartij van Clint Mansell wist ons van begin tot einde te boeien. Heel wat val- en draaibewegingen kent de choreografie die verwijst naar het ontstaan van sterrenstelsels en zwaartekracht. Vlerick leverde de meest complete choreografie af van de avond met onder andere stagiaire Lara Fransen in een knappe rol. Zij maakt vanaf volgend seizoen deel uit van het corps de ballet.

Emotioneel twaalfde Choreolab

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter