Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Waarom Gustaph naar het Eurovisiesongfestival 2023 mag

desc

Bert Hertogs

Gustaph (42), artiestennaam van de Antwerpenaar Stef Caers, gaat dit jaar naar het Eurovisiesongfestival in Liverpool voor ons land. Dat beslisten de vakjury en de kijkers thuis. Gustaph won 23 jaar geleden de Zomerhit voor beste debuut met zijn eerste single ‘Gonna Lose You’. Hij koos toen als artiestennaam Steffen. Zes jaar zong ie bij Hercules & Love Affair dat in 2006 met ‘Blind’ volgens het persbericht van één scoorde. Het nummer haalde bij ons in de Ultratop echter slechts de 28ste plek in de charts en stond er 8 weken in. Maar 12 jaar geleden, op 26 juni 2011, stond de band onder andere wel hiermee op Glastonbury Festival, het enige festival dat er écht toe doet naast Coachella. De band stond toen op de West Holts Stage geprogrammeerd, een van de vele middelgrote podia maar zeker niet het hoofdpodium voor alle duidelijkheid.

Waarom Gustaph naar het Eurovisiesongfestival 2023 mag

Waarom Camille en #LikeMe gecanceld moeten worden

desc

Bert Hertogs

Het vierde en laatste seizoen van #LikeMe is begonnen. In het openingsnummer zien we hoe Camille terug naar België is gekomen. Ze heeft in de reeks een jaar in Japan gewoond en covert ‘België’ van Het Goede Doel. In de video zien we haar bijna een halve minuut in een goudkleurige kimono met een blonde pruik en een Japanse parasol.

Waarom Camille en #LikeMe gecanceld moeten worden

Liken ze elkaar nog wel bij #LikeMe ?

desc

Bert Hertogs

Het vierde en laatste seizoen van #LikeMe komt eraan. De zenuwen staan zo hooggespannen bij de fans dat ze met zo’n 14.000 naar de Kinepolis bioscopen trekken dit weekend om daar alvast in avant-première de eerste twee afleveringen te kunnen zien. Officieel luidt het dat #LikeMe hierna niet stopt maar er nog van alles volgt waarover nog niets gecommuniceerd kan worden. Vraag is of dat wel zo zal zijn. Toen het laatste seizoen van Ghost Rockers op een gelijkaardige manier aangekondigd werd, zou die band ook nog door blijven gaan via live optredens. Maar al snel doofde de interesse van de fans uit (bij gebrek aan nieuwe content) én hadden de castleden elk hun eigen projecten die niet langer ermee te combineren vielen. Het feit dat #LikeMe voorlopig nog maar twee concerten gepland heeft staan in het Sportpaleis in plaats van 4 vorig jaar, toont aan dat de daling qua interesse bij het publiek mogelijks ingezet is.

Liken ze elkaar nog wel bij #LikeMe ?

De meest memorabele concerten van 2022

desc

Bert Hertogs

Welk concert was het meest memorabele van 2022 volgens onze hoofdredacteur? Ontdek hieronder onze top tien.

De meest memorabele concerten van 2022

Hoe Studio 100 en Ballet Vlaanderen het sterrendom doen verbleken

desc

Bert Hertogs

Toen Kathleen van K3 er 13 jaar geleden mee ophield en uiteindelijk vervangen werd door Josje, devalueerde Studio 100 voor het eerst de uitstraling van een Bekende Vlaming of Bekende Nederlander. Vanaf dan werden artiesten eigenlijk gewone werknemers niets meer of niets minder dan de IT’er, de graficus, de marketeer, de personeelsmedewerker of de onthaalbediende. Het imago van een persoon waar de consument naar opkeek, verbrokkelde. Want het bedrijf toonde dat ze vervangbaar zijn. En sterker nog, het betrok de consument ook in de zoektocht naar een vervanger. Later werd dat nog eens tot twee keer toe dunnetjes overgedaan bij K3 zoekt K3 en K2 zoekt K3. Vaste contracten werden omgezet in veel minder interessante tijdelijke contracten. Geraak je zwanger? ‘De show must go on! Schuiven met concertdata, dat kost geld, dat gaan we niet doen’ lijkt het credo meer dan ooit. Die redenering volgt zo’n paternalistisch bedrijf.

Hoe Studio 100 en Ballet Vlaanderen het sterrendom doen verbleken

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter