Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie Muerto

desc

zondag 13 maart 2016 Zaal Elckerlyc AntwerpenSascha Siereveld

Vrouwen aan de top in “Muerto”, de nieuwste musical van Uitgezonderd.Theater! en Judas TheaterProducties die dezer dagen speelt in Theater Elckerlyc. Gevestigde waarden Anne Mie Gils, Eline De Munck en Marleen van der Loo leverden samen met de 15-jarige Fiene Zasada  geweldige prestaties in deze musical over het leven in de sloppenwijken van Bogota. Tijl Dauwe schreef een pakkend verhaal over liefde tegen een achtergrond van armoede, geweld, vlucht uit de realiteit en het probleem van kindsoldaten bij de FARC in Colombia.  Sam Verhoeven voorzag het geheel van passende muziek en wist tango, bossa-ritmes, romantiek en strijdliederen te combineren tot een afwisselend geheel.  De absolute klapper was het nummer “Geef mij mijn kind terug” dat alle allures had van een groots West End-slotnummer en ons van emotie naar adem deed snakken. Martin Michel had voor krachtige choreografieën gezorgd en regisseur James Cooke maakte handig gebruik van de volledige ruimte om knappe scènebeelden af te leveren. “Muerto” had echt alles om een absoluut geweldige musical te zijn, ware het niet dat de zang van Bert Verbeke echt zwaar ondermaats was. Jan Schepens en Lander Depoortere deden nog hun best om de zaak wat recht te trekken, maar de mannen waren overduidelijk de zwakkere schakel in deze productie.

Recensie: Muerto

Recensie Kadanza Together

desc

zaterdag 20 februari 2016 Stadsschouwburg AntwerpenSascha Siereveld

Na het overweldigende succes van de musical “Kadanza”, bracht Studio100 dit jaar hun deel twee uit. Het moest de prequel worden op het verhaal van vorig jaar, maar met dezelfde ingrediënten: een bende enthousiaste en getalenteerde jongeren, enkele bekendere Vlamingen en liedjes uit Junior Eurosong. Maar zoals dat wel vaker het geval is, was ook deze opvolger een minder afkooksel van het origineel. De verhaallijn en de personages waren wat minder uitgewerkt, de liedjes minder bekend en ook de afwerking van de klank was van een beduidend zwakkere kwaliteit. Waar het origineel ook een erg leuke voorstelling bleek voor een iets oudere generatie, was “Kadanza Together” duidelijk gemaakt voor een erg jong publiek.

Recensie: Kadanza Together

Recensie Helene Fourment musical

desc

zaterdag 13 februari 2016 Fakkeltheater Zwarte ZaalSascha Siereveld

Helene Fourment was de muze die in haar tijd Pieter Paul Rubens inspireerde tot het schilderen van meesterwerken en nu ook componist Sam Verhoeven en scenarist Allard Blom bezielde tot het schrijven van een wondermooie musical. Anne Mie Gils kroop in de huid van Helene Fourment en mocht zo opnieuw bewijzen waarom zij al jaren de leading lady van de Vlaamse musicals is. Haar geweldige acteer- en zangprestatie in combinatie met een passend decor, een subtiel geschreven tekst en romantische muziek maakte dat dit nieuwste geesteskindje van Judas TheaterProducties waarlijk een “ode aan de muze” werd.

Recensie: Helene Fourment musical

Recensie La Legende Du Roi Arthur

desc

zaterdag 6 februari 2016 Paleis 12 Brussels ExpoBert Hertogs

Krokusvakantie in België en ook het Franstalig gedeelte van ons land krijgt family entertainment voorgeschoteld. Zoals de gewoonte is in Brussel en Franstalig België kijkt men daarvoor over de landsgrenzen, en welbepaald naar Frankrijk. Wat succesvol is op de Franse televisie, is dat vaak ook in Wallonië. In de jaren ’80 was het ook zo dat Vlamingen voornamelijk Hollandse televisie consumeerden. Dat is anno 2016 ondenkbaar geworden. Na successen als “Mozart L’opéra rock” en “1789 les amants de la bastille”, koos producent Dove Attia voor het verhaal van koning Arthur in het nieuwe muziekspektakel “La Légende du roi Arthur, Quand l‘amour change le cours de l‘histoire” dat op 17 september 2015 in het Palais des congrès in Parijs in première ging.

Recensie: La Legende Du Roi Arthur

Recensie Samson en Gert Kerstshow 2015

desc

zaterdag 19 december 2015 Plopsa Theater De PanneBert Hertogs

Het is me wat die Samson en Gert Kerstshow. De integriteit van figuurtjes, is zowat overal heilig, ook bij Studio 100. Toch is het net die Samson en Gert Kerstshow die vaak de luis in de pels is, op het randje gaat en zelfs er over ook. Neen, u hoort ons geen pleidooi houden voor de toch wel wat overdreven sérieux waar marketing- en communicatieafdelingen mee schermen in allerhande bedrijven en ook steeds meer bij Studio 100 (zo wordt de nieuwe K3 bijvoorbeeld ontzettend afgeschermd). Toch heeft de top van het bedrijf ook wel gevoel voor humor en zelfrelativering los van het succes. Vraag is of en hoe lang ze die humor en zelfrelativering nog gaan behouden. Een parodie op de eigen producten moet kunnen. Althans het kon tijdens de kerstshow van 2009 – met stip een van de meest hilarische van de afgelopen jaren – waarbij Studio 100 de draak met zichzelf stak rond de nieuwe K3 (met Josje toen), Plop en Amika. Ook nu weer is het prijs maar steken Samson en Gert de draak met zichzelf én – opnieuw – de nieuwe K3, de zoektocht ernaar via een talentenshow en de merchandising tijdens de nieuwste Kerstshow. Het déjà vu-gevoel komt dan ook wel vaker opsteken. Het beste aan deze show is vooral dat Samson en Gert behoorlijk wat oude liedjes brengen en in een medley steken. Nummers zoals “Er zit meer in een liedje dan je denkt” die nog steeds het verschil maken, die kinderen in geen tijd meeklappen en met hun solo op elektrische gitaar nog steeds werken.

Recensie: Samson en Gert Kerstshow 2015

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter