Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie Carly Rae Jepsen ★★★★

desc

donderdag 13 februari 2020 La Madeleine BrusselBert Hertogs

Carly Rae Jepsens grootste hit dateert alweer van 8 jaar geleden: ‘Call me maybe’. De nu 34-jarige Canadese haalde toen de tweede plek in de charts bij ons. ‘Good time’ strandde op zes en sindsdien heeft de popzangeres geen noemenswaardige hits meer gescoord. Het optreden dat ze gaf in La Madeleine voelde al van bij de start aan als een geheim fanclubfeestje met dat verschil dat dit helemaal geen feestje was voor de happy few, laat staan dat het een geheime gig was. Wel had de avond alles weg van zo’n type optreden. De fans zongen de songs van begin tot einde mee, ook die uit het recentste album ‘Dedicated’ dat ze vorig jaar uitbracht. Het minste wat je kon zeggen was dat haar Belgische publiek toegewijd is. En of de Canadese dat besefte!

Recensie: Carly Rae Jepsen ★★★★

Recensie Sabaton ★★★1/2

desc

zondag 2 februari 2020 Sportpaleis MerksemBert Hertogs

De grootste verrassing van het indoorseizoen daar tekent de Zweedse heavymetalband Sabaton voor. Oorspronkelijk programmeerde promoter Biebob bvba de groep in de Lotto Arena. Maar die show verkocht in no time uit. Om aan de grote vraag aan tickets te kunnen voldoen, verhuisde het concert dan ook naar de grote broer, het Sportpaleis. Daar klokten de verkochte tickets op bijna 12.000 af, bijna twee Lotto Arena’s dus. Gevolg: Sabaton speelt meteen ook hun grootste indoorshow ooit in ons land. Prikkeldraad, zandzakjes, de loop van twee kanonnen waarin de confetti zat, een tank op het podium met erg veel vlammen en pyro in verwerkt (met dank aan Dewico) schoot niet alleen veel vuurwerk de lucht in tijdens de set, de band zelf zorgde ook figuurlijk voor het vuurwerk. Het publiek klapte met plezier het ‘We will rock you‘-ritme uit afsluiter ‘Carolus Rex’ mee, maar bleef vooral ook die ‘oho‘‘s zingen uit ‘Swedish Pagans‘ bij de toegiften. Frontman Joakim Brodén wist niet wat ie aan het meemaken was en dat voor een concert op zondag. Hij toonde dan ook dat hij kippenvel had. ‘Voortreffelijk’ zo beschreef ie het Antwerpse publiek. Toegegeven, het werd voor een zondagavond een van de betere feestjes die we de afgelopen jaren hebben meegemaakt in het Sportpaleis. En toch vonden we een erg sterk Amaranthe, de band rond zangeres Elize Ryd de beste set van de avond spelen: dynamisch, voldoende afwisselend én erg goed gezongen en gespeeld.

Recensie: Sabaton ★★★1/2

Recensie Conversations with Nick Cave ★★★1/2

desc

vrijdag 31 januari 2020 Bozar BrusselBert Hertogs

Neen, Nick Cave kussen wanneer je hem een bos rozen bezorgde zat er niet in in de Henri le Boeufzaal van de Bozar in Brussel. ‘Ik heb een virus. Niet hét virus.’ zo stelde hij meteen iedereen al gerust verwijzend naar het coronavirus. Feit is dat de Australiër niet al te best bij stem was daardoor waardoor ie wel eens een hoge noot, zoals in ‘Avalanche’ van Leonard Cohen niet haalde. Maar ook zijn pianospel was verre van vlekkeloos. In ‘Jubilee Street’ onwaarden we bijvoorbeeld een vals akkoord.

Recensie: Conversations with Nick Cave ★★★1/2

Recensie Herman van Veen 75 ★★★★

desc

zaterdag 25 januari 2020 Kon. Elisabethzaal AntwerpenSascha Siereveld

Terwijl men in de coulissen zo stilaan zijn taart met vijfenzeventig kaarsjes begint voor te bereiden, geeft Herman van Veen op de scène nog altijd het beste van zichzelf. Ter gelegenheid van dit jubileumjaar toert hij langs Vlaamse zalen en komt hij maar liefst zeven keer naar de Koningin Elisabethzaal in Antwerpen.  Samen met zijn vaste muzikanten Jannemien Cnossen, Edith Leerkes, Wieke Garcia en Kees Dijkstra brengt hij daar een mix van onbekender werk, klassiekers als ‘Anne’, ‘Later’ en ‘Suzanne’, covers van onder andere Jacques Brel, Trini Lopez en Willem Vermandere afgewisseld met grappige overpeinzingen en korte verhaaltjes. En ondanks zijn nakende vijfenzeventigste verjaardag weet hij zijn publiek nog altijd in te pakken met zijn stralende blik, zijn heldere stem, zijn virtuositeit op viool, zijn geweldig gevoel voor humor en zijn grote charme.

Recensie: Herman van Veen 75 ★★★★

Recensie Bart Peeters Deluxe ★★★★

desc

zondag 19 januari 2020 Lotto Arena MerksemSascha Siereveld

Al 15 keer speelde hij in een uitverkochte Lotto Arena in Antwerpen zijn ‘Bart Peeters Deluxe’. Het lijkt wel alsof het Vlaamse publiek er geen genoeg van kan krijgen. Ondertussen zijn er zelfs nog extra speeldata in mei bijgekomen. En dat allemaal omdat een zekere Bart August Maria Peeters zijn zestigste verjaardag eens een beetje grootster wilde vieren. Met het Pop Up Koor van Hans Primusz op de achtergrond kan het nauwelijks nog grootser dan dit en met de Ideale Mannen aan zijn zijde is het niet alleen voor Bart Peeters, maar ook voor het publiek waarlijk een geweldig feest. Twee uur lang rijgen ze de hits aan elkaar: van een romantisch en ingetogen ‘Tot je weer van me houdt’ over een uptempo ‘Lepeltjesgewijs’ en een oer-klassieker als ‘Ik hou meer van folk’ tot een meezinger bij uitstek als ‘Heist Aan Zee’. ‘Bart Peeters Deluxe’ is een best of-show waar al van bij het begin alles in de plooi valt, men luidop droomt van zomerdagen, niet twijfelt en schaamteloos danst, beseft dat liefde alles is en tussendoor ook even denkt aan brood voor morgenvroeg.

Recensie: Bart Peeters Deluxe ★★★★

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter