Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie Belgisch surrealisme op Balaton

desc

donderdag 4 juli 2019 Balaton Sound FestivalBert Hertogs

Een kwart van de 35.000 bezoekers van Balaton Sound Festival zijn Belgen. Het was dan ook de eer aan de Belgen om de allereerste Morning Sounds Official Afterparty in The Club van Balaton Sound Festival voor hun rekening te nemen. Het concept is eenvoudig. Vanaf 8 uur ’s morgens tot voorbij het middaguur plaatjes draaien. Om negen uur zagen we welgeteld 1 festivalganger voor de dj booth met beide armen leunend op de mojo barrier, trots met de vlag van zijn land rond de hals en een hoedje op, in een toestand die het midden hield van zat en wakker zijn, en slapen. Dat de man er toch na tienen wat doorkwam en een soort Vogeltjesdanschoreografie neerzette, weliswaar enkel de kip-beweging met de ellebogen uitvoerend, bewees dat ie maar al te goed wist aan welk podium hij beland was. Sterker nog, zijn choreografietje las als een ode aan ons land dat straks de start van de Tour de France ontvangt. Een land dat van de Vogeltjesdans een internationale klassieker wist te maken. Niet veel later wordt ie vergezeld door een tweede man die in foetushouding op de dansvloer gaat liggen. We hoopten dat daaruit een dans zou ontstaan die het werk van Sidi Larbi Cherkaoui, Wim Vandekeybus of Anne Teresa de Keersmaeker het nakijken zou geven. Maar dat bleef helaas uit.

Recensie: Belgisch surrealisme op Balaton

Recensie Tiesto ★★

desc

woensdag 3 juli 2019 Balaton Sound FestivalBert Hertogs

Is het einde van de voorgeprogrammeerde dj sets zoals die van Tiësto nabij? Op Balaton Sound Festival zou je denken van wel. Probleem met alles op voorhand afmixen, is namelijk dat je in se geen zier geeft om het publiek, maar dat jij als dj denkt te kunnen bepalen hoe festivalgangers zullen reageren op je mix. Daarin kan het danig verkeerd lopen. Zo stak Tiësto maar een heel kort stuk van Gala’s ‘Freed from desire’ in zijn set, wat nochtans een van de hoogtepunten opleverde qua sfeer. De vingertjes van de fans gingen massaal spontaan in de lucht, maar nog voor je van een echte climax kon spreken, ruilde de Nederlandse dj die op nummer 6 staat in de DJ Mag top 100, het nummer al in voor een ander. Kijk, dat je dan behoorlijk wat mensen ontgoochelt, en een uitstroom tijdens je set naar de andere stages ziet gebeuren, ook al ben je headliner op de openingsavond, heb je dan vooral aan jezelf te danken.

Recensie: Tiesto ★★

Recensie Belgian Boat Party ★★★★

desc

dinsdag 2 juli 2019 Balaton Sound FestivalBert Hertogs

Wat doen de vele Belgen op Balaton Sound festival nog voor het festival officieel van start gegaan is? Een feestje bouwen uiteraard. En wat voor één op de allereerste boat party! Aan de ingang van het festivalterrein vertrekken drie bussen vol jongeren die er erg veel goesting in hebben, zo veel mag duidelijk zijn. De Belgische boat party is dan ook al wekenlang op voorhand uitverkocht. Festivalgangers die er tijdig bij waren, konden voor slechts dertig euro mee. Onze bestemming: de haven van Siófok waar de boot op ons ligt te wachten. De beats die de dj’s Mattic (Sunrise Festival, Suikerrock, Ikon), Thierry von der Warth (Tomorrowland, Moose Bar, Versuz) en Dosschy (Tomorrowland, Dour Festival, Dance D-Vision) door de luidsprekers knallen, nodigen ons uit om in te schepen terwijl we vooral erg veel bekijks hebben van de lokale bevolking die ons – je zou voor minder – om toeristische redenen elk jaar zeer graag ziet komen.

Recensie: Belgian Boat Party ★★★★

Recensie Fiesta Perez ★★★★★

desc

zaterdag 1 juni 2019 De Roma BorgerhoutBert Hertogs

Wat een feestje organiseerde Belle Perez in de Roma met Fiesta Perez! De Spaans-Limburgse staat 20 jaar op de planken, bracht covers van latino- en popartiesten, grasduinde in haar eigen repertoire én bracht ook nieuw materiaal zoals haar jongste single ‘Indirectas’ in de Roma. Haar set had ze mooi in twee gedeeld. Tijdens de eerste focuste ze op musiceren met de grote M, met onder andere prachtige akoestische versies van ‘Hello World’ en ‘Hijo de la luna’ van Mecano aan piano. In het tweede deel trok ze helemaal de uptempokaart met naast eigen materiaal ook hits van onder andere Rihanna, Jennifer Lopez, Lionel Richie, Gloria Estefan en enkele discosongs. Een cocktail die in een ‘too hot (hot damn)’ De Roma het aanwezige publiek moeiteloos op kookpunt kreeg. Zelden zo’n uitbundig publiek beneden gezien die massaal aan het heupwiegen, salsa dansen of swingen sloegen tijdens deze fenomenale zomerse party waar Belle Perez voor tekende. Sommige toeschouwers kropen op de schouders van een ander en maakten een hartje met hun vingers, joelden super luid en applaudisseerden fel na een overweldigend ‘Viva la vida’ bijvoorbeeld. Belle Perez is terug. Zo veel mag duidelijk zijn. Euphoria!

Recensie: Fiesta Perez ★★★★★

Recensie Rocketman ★★★★

desc

zondag 26 mei 2019 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Rocketman, de biopic rond Elton John, is een stuk beter dan Bohemian Rhapsody die over Queen ging hoewel ook hier Dexter Fletcher de regie voor zijn rekening nam. Dat komt omdat de film volledig de musicalkaart trekt, de rauwe werkelijkheid toont (de pieken en diepe dalen uit Eltons privéleven en carrière) in combinatie met fantasierijke beelden die de rollercoastertrip treffend illustreren en dus stevig contrasteren. De prent voelt eigenlijk aan als een musical om op het podium te brengen die verfilmd werd. Hier en daar werden de originele lyrics van Bernie Taupin aangepast zodat de songs mee een deel van het levensverhaal en carrièreverloop van Reginald Kenneth Dwight kunnen vertellen. Dat de film erg sterk de musicalkaart trekt, ook in de choreografieën, hoeft overigens niet te verbazen. Voor het scenario tekende namelijk Lee Hall die 14 jaar geleden met Elton John samenwerkte voor de musical Billy Elliot. Rocketman gaat uiteindelijk over hoe Elton John zichzelf als de man zoals ie geboren is, Reginald Kenneth Dwight, opnieuw heeft leren liefhebben zonder daarbij nog langer de nood te voelen om zich achter een persona te verschuilen, de zoveelste excentrieke verkleedpartij. Een man die niet langer een drugs-, alcohol- en seksverslaving nodig heeft om gelukkig in het leven te staan. ‘(I’m Gonna) Love Me Again’, een nieuw nummer, zingt de Britse wereldartiest dan ook samenvattend samen met Taron Egerton (o.a. gekend uit de Kingsman-films die in de film de rol speelt van Elton) tijdens de end credits, twee uur nadat de prent begon. Shopaholic is ie naar verluidt nog wel altijd zo zien we op het einde van de prent (al lijkt die foto ook verdacht veel op product placement voor een luxemerk waar hij een sponsordeal mee heeft). Iets in ons vermoedt dat ie ook nog altijd moeilijk ‘neen’ kan zeggen tegen zoetigheden.

Recensie: Rocketman ★★★★

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter