Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie Empress Of ★★★★1/2

desc

zondag 24 maart 2019 Botanique BrusselBert Hertogs

Drie jaar was het geleden dat Empress Of, ofwel de in LA wonende Hondurese-Amerikaanse Lorely Rodriguez , nog in ons land stond, wist ze in de Rotonde van de Botanique. Na haar debuut ‘Me’ dat vier jaar geleden verscheen waarin ze haar R&B- en synthpopinvloeden liet horen via haar minimal aanpak en zong over thema’s als eenzaamheid en idealisme, focust ze op de opvolger ‘Us’ op liefde, contact maken met de andere, gemeenschap. Ook dat wou ze met haar Belgisch publiek, liet ze weten als reactie op een liefdesbetuiging van een fan op een kartonnen bordje. ‘Ik wil gaan voor een lange afstandsrelatie (geen seksuele zo verduidelijkte ze al snel n.v.d.r.) waarbij ik zo veel mogelijk naar hier kom om op te treden.’ Daarna zei ze meteen dat ze verder vooral zou focussen op optreden en niet op praten want anders ‘komt er iets beschamend uit’.

Recensie: Empress Of ★★★★1/2

Recensie Les Miserables en concert ★★★★

desc

vrijdag 22 maart 2019 Vorst Nationaal BrusselBert Hertogs

Door ‘C’est pour demain’ kort als toegift a capella te zingen, onderstreepte de cast van Les Misérables en concert datgene wat we tijdens de ganse voorstelling vonden: dat de stemmenregie wel erg sterk werk afgeleverd had. Alle stemmen blendden dan ook perfect samen. Een Parisienne naast ons was dan weer lovend over de vertolking van Hans Peter Janssens. Op zijn Frans viel niets af te dingen, en toen we haar vertelden dat ie zowel de rol van Javert als Valjean op de West End had neergezet tijdens zijn rijkgevulde musicalcarrière, leek ze dat de normaalste zaak van de wereld te vinden (wat niet zo is) omwille van Janssens’ kwaliteiten die onze musicaltrots ook in Vorst Nationaal etaleerde.

Recensie: Les Miserables en concert ★★★★

Recensie Magic of Motown ★★1/2

desc

zaterdag 9 maart 2019 Stadsschouwburg AntwerpenSascha Siereveld

Motown was een van de meest memorabele platenlabels uit de V.S. met al even memorabele zangers en zangeressen onder contract. Denk bijvoorbeeld maar aan The Temptations, Smokey Robinson, Marvin Gaye, The Four Tops, Stevie Wonder,  The Supremes en The Jackson 5. Geen wonder dat heel wat muziekfans dan ook waren afgezakt naar de Stadsschouwburg in Antwerpen voor een avondje heerlijk genieten van ‘Magic of Motown’. Het beloofde een waar feest te worden met een selectie hits uit de rijke catalogus van Motown. Maar wat een feest had moeten worden, veranderde al snel in dikke teleurstelling en een grote ergernis. Nooit tevoren hebben we tijdens een pauze mensen zo horen klagen over de klank. En er waren redenen te over om te klagen: drums en bas overstemden alles, er zaten fluittonen in de luidsprekers, de micro’s klonken hol of … ze klonken gewoonweg niet. Meer dan eens werd een duet een solonummer omdat een van de micro’s dienst weigerde. De klank was bij momenten echt verschrikkelijk. En dit terwijl het concept op zich best wel een hoop potentieel had. Er waren immers geweldige hits als ‘Reach out I’ll be there’, ‘Dancing on the ceiling’, ‘Ain’t no mountain high enough’, ‘You can’t hurry love’ en vele anderen die telkens uitgevoerd werden in aangepaste pakjes én met de danspasjes die bij de nummers hoorden. Jammer dat dit potentieel in deze show niet tot uiting kwam. Aan de goesting van het publiek zal het niet gelegen hebben.

Recensie: Magic of Motown ★★1/2

Recensie The Best of Musicals 2019 ★★★★1/2

desc

vrijdag 1 maart 2019 Stadsschouwburg AntwerpenSascha Siereveld

Music Hall bestaat 30 jaar en daarom werd hun jaarlijks musicalfestijn in het teken van dit jubileum gezet. Gedurende een show van bijna twee en een haf uur werd er gegrasduind in de verschillende musicalproducties die ze in de loop van deze dertig jaar op de planken hadden gebracht. Het werd genieten van een selectie tophits uit o.a.  ‘The phantom of the opera’, ‘Romeo & Julia ‘, ‘Dans der vampieren ‘, ‘Les Misérables ‘ en ‘The sound of music’. Meer dan 35 hits werden vertolkt door een keur van artiesten waaronder: Nordin De Moor, Elke Buyle, Chris Van Tongelen, Charlotte Campion, Ann Van den Broeck, Hans Peter Janssens, Sandra Kim, Sofie De Schryver, Deborah De Ridder en de geweldige kinderen van Supastar. Ze werden bijgestaan door een dertigkoppig orkest dat ons bij momenten muzikaal uit de sokken mocht blazen. Het tempo zat goed, de kwaliteit lag erg hoog , er zat veel afwisseling in het tempo en bovenal: ‘The Best of Musicals 2019’ was ook werkelijk het beste wat musical te brengen had.

Recensie: The Best of Musicals 2019 ★★★★1/2

Recensie Soul Art ★★★

desc

zondag 24 februari 2019 HetPaleisBert Hertogs

M13, Jazzy Bench, Zed en Sparrow van Soul‘Art kwamen naar hetPaleis en brachten er hiphop en soul voor de allerjongsten die hun mama en papa hadden meegenomen. Yep, hiphoppers, over het algemeen stoere gasten die yow yow yow-gewijs tijdens optredens moeiteloos de boel opzwepen wat vaak tot zweterige lijven leidt, zagen we nu een matineeoptreden geven waarbij het gezelschap opvallend cute voor de dag kwam. Al bij de start maakten ze contact met de allerjongsten, 6+- ers, gingen enkelen van hen tussen het publiek rappen, gaven de kinderen een high five, lieten ze de toeschouwers ‘Art!’ roepen wanneer ze ‘Soul’ uitriepen, meezwaaien wanneer daarom gevraagd werd, en noem maar op. Helaas hadden ze zowat halfweg de set alle mogelijke showtrucs uit de kast gehaald, inclusief een sit down waarbij de kinderen mooi recht veerden op het juiste moment. Een jongetje, die tevens ambassadeur is van hetPaleis kwam dan maar even de show stelen (en redden) door zijn dansmoves te tonen op het podium wat voor een welgekomen afwisseling zorgde in een optreden dat ons iets té chill werd (lees: qua spanningsboog te vlak) op den duur.

Recensie: Soul Art ★★★

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter