Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie The power of the dog ★★

desc

zaterdag 20 november 2021 Lumière AntwerpenBert Hertogs

Met The power of the dog lanceert Netflix een van haar eerste films uit een reeks dit najaar in een select aantal bioscopen in ons land. Dat wil zo veel zeggen als: ‘dit zijn ze dan, de titels die wij naar voor willen schuiven voor de Oscars.’ Hoewel dit westerndrama dat geschreven en geregisseerd werd door Jane Campion (o.a. bekend van The piano) naar het gelijknamige boek van Thomas Savage absoluut enkele mooie scènes oplevert die vooral in hun weidsheid helemaal tot hun recht komen op het grote scherm, betwijfelen we of deze film met het beeldje voor beste film zou kunnen gaan lopen. De prent sleept namelijk behoorlijk en weet niet echt kiezen tussen een narratief volgen of een state of mind film die voornamelijk wil focussen op de psyche van de personages waardoor je vis noch vlees voorgeschoteld krijgt.

Recensie: The power of the dog ★★

Recensie Ghostbusters Afterlife ★★★

desc

woensdag 17 november 2021 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Neen, een overrompeling was het zeker niet, de eerste dag dat Ghostbusters Afterlife te zien was in onze bioscopen. Vraag is überhaupt of er iemand zat te wachten op deze sequel op Ghostbusters uit 1984 en Ghostbusters II uit 1989. Wij alleszins niet. We kozen voor de 4DX-ervaring die nauwelijks van toegevoegde waarde is. Op wat heen en weer schudden van de stoeltjes tijdens achtervolgingen op een metaalgeest met de wagen en wat windeffecten na, valt er nauwelijks (letterlijk ook) wat spetterends te beleven. Ghostbusters is al met al een genietbare bovennatuurlijke speelfilm (een komedie zouden we hem niet noemen want daarvoor neemt de prent zich te serieus) die weliswaar traag op gang komt.

Recensie: Ghostbusters Afterlife ★★★

Recensie Kom hier dat ik u kus ★★★1/2

desc

woensdag 17 november 2021 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Een herkenbaar portret van hoe één toxische vrouw, die rookt, aan de wijn en de kalmeringsmiddelen zit, een vernietigende impact kan hebben op het gezinsleven. Dat toont Kom hier dat ik u kus van regisseurs Sabine Lubbe Bakker en Niels van Koevorden naar de roman van Griet Op de Beeck. Marie (Wine Dierickx) is het die als plusmama van Mona al snel toont dat ze het allemaal niet aankan. Het meisje ontdekt haar in de keuken wanneer ze niet kan slapen. Ze vertelt het kind dat ze pillen slikt om gelukkiger te zijn en rustiger met al die stress die ze meemaakt en vraagt haar: ‘Dat blijft tussen ons hé, Mona’.

Recensie: Kom hier dat ik u kus ★★★1/2

Recensie Aline ★★★

desc

maandag 15 november 2021 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Geen noemenswaardige verrassingen vallen er te zien in Aline, de film van Valérie Lemercier die vrij geïnspireerd is op het leven van Céline Dion. Dat de film niet Céline heet, komt omdat de wereldster de film niet geautoriseerd heeft. Sterker nog, de twee hebben elkaar nooit ontmoet. En dat is al meteen knudde. Net als veel biopics over de carrière en het privéleven van een superster is ook deze aan de lange kant, hij duurt meer dan twee uur en er had om de spanningsboog wat strakker te maken gerust een kwartier af gemogen. Dat, naast het feit dat het een vrije interpretatie is op basis van datgene wat we voornamelijk al weten, zorgt ervoor dat je niet overdonderd bent na het zien van de film. Er valt dus niets nieuws te zien. Weliswaar is er hier en daar wat om artistieke redenen toegevoegd om de storytelling van de prent kunstmatig sterker te maken. Zo vertelt Aline in deze film aan haar echtgenoot tijdens een maaltijd dat ze zwanger is, wat ook echt gebeurd is. Wat verzonnen is, is dat ze dat doet door ‘BB’ met haar vinger te schrijven in de wortelpuree van haar man.

Recensie: Aline ★★★

Recensie Dealer ★★★★1/2

desc

maandag 15 november 2021 Cinema Cartoon sBert Hertogs

De beste Vlaamse film van 2021. Dat is Dealer van Jeroen Perceval die daarmee ook nog eens voor zijn regiedebuut voor een langspeelfilm tekent. Een donkere prent – ook de kunst kan ons niet gezond maken of houden, stelt die - levert hij af waar elk personage getroubleerd is en geen liefde (meer) kent. Een film ook waar voor niemand een greintje hoop te zien is omdat iedereen vervalt in oude en slechte gewoontes. Stellen dat Dealer rauw is, zoals sommige filmcollega’s hem beschrijven, vinden we echter niet correct. Perceval is vooralsnog geen Vlaamse Gaspar Noé. De beeldtaal die hij hanteert is dus al met al nogal braafjes, constant weliswaar meanderend tussen de rijkeluisbuurten (de Bourla, The Jane …) en de goot (de wijk rond het Antwerps Sportpaleis, metrostations …).

Recensie: Dealer ★★★★1/2

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter