Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie Dua Lipa ★★★1/2

desc

zondag 22 juli 2018 Hippodrome de Longchamp ParisBert Hertogs

Dertien weken staat Calvin Harris en Dua Lipa ondertussen onafgebroken aan de top van de Vlaamse hitparade met ‘One Kiss’. Sinds 18 mei is de single goed voor platina, of 40.000 verkochte exemplaren in het noorden van ons land. Het moet best een schizofrene festivalzomer zijn voor de Brits-Kosovaarse. Een headlinerslot op Tomorrowland (half elf tot kwart na elf op 21 juli) en Sziget Festival (start optreden om half tien ’s avonds op zondag 12 augustus) bekomen. Dat zijn binnen EDM en pop/rock respectievelijk de belangrijkste festivals op Europees vasteland, festivals ook die internationaal toonaangevend zijn. Dat terwijl Dua Lipa op Lollapalooza Paris in de late namiddag geprogrammeerd stond (van half vijf tot half zes) en straks op Pukkelpop ook een vroeg avondslot heeft (vijf na zeven tot 5 na acht op donderdag 16 augustus). Of hoe sommige programmatoren de definitieve doorbraak van deze tweeëntwintigjarige beter ingeschat hebben dan andere of het moet zijn dat die laatste groep Dua Lipa bewust vroeger programmeerde zodat de kinderen en jonge tieners op tijd in hun bed kunnen gelegd worden achteraf...  Wat er ook van zij, het hoeft niet te verbazen dat de zangeres in haar eentje een groot aantal muziekfans naar de Hippodrome de Longchamp wist te lokken om half vijf ’s middags, ook heel wat kinderen en tieners (die naast Dua Lipa, wellicht ook een ticket kochten om ineens ook Jess Glynne, Years and Years en Bastille het weekend van 21 juli aan het werk te zien).

Recensie: Dua Lipa ★★★1/2

Recensie Depeche Mode ★★

desc

zaterdag 21 juli 2018 Hippodrome de Longchamp ParisBert Hertogs

Dave Gahan van Depeche Mode solliciteerde op Lollapalooza Paris om als ballerina geselecteerd te worden voor ‘Hanne Danst’ zo leek het wel tijdens het eerste deel van de set. De achtendertigjarige synthpopband liet zich consequent in zwart wit in beeld brengen, en had alle moeite van de wereld om het publiek mee te krijgen. Gahan en co waren aanvankelijk dan ook iets te veel met zichzelf bezig en maakten nauwelijks contact met de toeschouwers. Op het einde gingen ze dan weer voor te veel contact, in die zin dat ‘Enjoy the silence’ bijna een instrumentale versie werd alsof Gahan aan het staken was terwijl de fans ‘Never let me down’ meezwaaiden alsof hun leven ervan afhing. Eigenlijk is Depeche Mode, we moeten er niet flauw om doen, een headliner die eigenlijk geen headliner meer is. Op ‘Somebody’, een fraaie pianoballad die Martin Gore zong begeleid door Andrew Fletcher aan het klavier, ‘Personal Jesus’ en ‘Just Can‘t Get Enough’ met pittig ‘oho’ meezingen en het ritme meeklappen op de basdrum na, waren er verder nauwelijks vermeldenswaardige hoogtepunten te bespeuren tijdens het concert.

Recensie: Depeche Mode ★★

Recensie Bastille ★★★★

desc

zaterdag 21 juli 2018 Hippodrome de Longchamp ParisBert Hertogs

Een bestorming werd het dan wel niet aan Main Stage 2 van Lollapalooza Paris voor Bastille, maar de fans die er waren bouwden een post WK overwinningsfeestje. Ook op de bus na de eerste festivaldag was het trouwens van dat. ‘On est champion’, ‘lalala’ uit ‘I will survive’ én Le Marseillaise zong de bus uit volle borst richting Porte Maillot. Héérlijke sfeer alsof we met z’n allen op de terugweg waren van een jeugdvakantie. En die sfeer vond je op dag 1 ook bij de fans van Bastille.

Recensie: Bastille ★★★★

Recensie Justin Timberlake ★★★1/2

desc

dinsdag 17 juli 2018 Sportpaleis MerksemBert Hertogs

Een echt feestje bleef uit tijdens het concert van Justin Timberlake. Dat komt omdat het Amerikaanse ex-lid van *NSYNC vooral de visuele kaart trok tijdens zijn The Man of the Woods-optreden. Lees: veel choreografieën (1 beweging per sound bij de start van ‘Love Stoned, en een moment dat ie even übercool met de tippen van zijn schoenen op het kleine verhoogje van het cirkelvormige B-podium overhelt, enz.), op het A-podium, de catwalk (met laaghangende mist er over tijdens 'Cry me a river' en met links en rechts een boom rond waar ie soms verstoppertje met zijn publiek achter speelt), B-podium, C-podium, D-podium en E-podium (een dansvloer op z’n Saturday Night Fevers tijdens ‘Rock your body’ in het VIP-gedeelte rond het cirkelvormige B-podium dat centraal in het Sportpaleis opgesteld staat). Wie tickets had op het balkon, en dan vooral links of rechts zat, had niet alleen het beste overzicht, ook de beste klank vermits zowat alle luidsprekers naar het balkon gericht waren.

Recensie: Justin Timberlake ★★★1/2

Recensie Björk in Gent ★★★★

desc

woensdag 11 juli 2018 Sint-Pietersplein GentBert Hertogs

De organisatoren van Gent Jazz Festival wisten niemand minder dan de Ijslandse Björk te strikken voor een exclusief Beneluxoptreden op het Sint-Pietersplein in Gent. Goed voor zo’n 3.000 toeschouwers in de golden circle en nog eens twee keer 5.000 daarrond. Het was ondertussen al weer 6 jaar geleden dat de 52-jarige artieste nog opgetreden had in ons land. Haar negende studioalbum ‘Utopia’ dat eind vorig jaar verscheen, kwam ze promoten. Wie vooral haar hits wou horen was er dus aan voor de moeite. Het optreden las als een uitnodiging om technologie en natuur met elkaar te verzoenen in een toekomstige (droom)wereld. Björk die steevast elk nummer het applaus van het publiek afwisselend bedankte met een ‘merci bien’ of ‘bedankt’, koos ook in Gent voor avant garde, de koers van het experimentele, en de kunst, niet zelden verwijzend naar klassieke muziek trouwens. Daardoor had het optreden, dat al met al rustig was beter tot zijn recht gekomen met een zittend (op tribunes) publiek in plaats van met een staand ook al omdat je Björks muziek bezwaarlijk toegankelijk kan noemen. Het kader van het Sint-Pietersplein leende zich weliswaar perfect tot dit concert.

Recensie: Björk in Gent ★★★★

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter