Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie STUFF

desc

zondag 25 maart 2018 HetPaleisBert Hertogs

Wij maken een beetje speciale muziek. Dit is het meest spannende optreden dat we ooit gedaan hebben. Volwassenen zijn meestal wel wat stroef. Jullie mogen op het podium kruipen, komen kijken wat we doen. Zitten of dansen. Wij hebben geen zanger. Wij improviseren.’ Het zijn de woorden van de drummer van STUFF. en de dit jaar met een MIA voor beste muzikant bekroonde Lander Gyselinck die een uitverkocht hetPaleis toespreekt voor een geweldig fijn en kort matineeconcert voor 6-plussers en hun ouders dat ongeveer een uurtje duurde. STUFF.’s jongste album ‘Old Dreams New Planets’ werd eerder dit jaar door de sector bekroond voor beste artwork. Hun tweede plaat is dat ondertussen na hun debuut uit 2015.

Recensie: STUFF

Recensie Harry Potter in Concert 2

desc

vrijdag 29 december 2017 Sportpaleis MerksemBert Hertogs

Voor de tweede keer dit jaar konden Harry Potterfans afzakken naar het Antwerps Sportpaleis voor Harry Potter in Concert. In maart stond de allereerste film: ‘Harry Potter and the Philosopher’s Stone’ op het programma en nu was het tijd voor het Nationaal Orkest van België en het koor Fine Fleur om ‘Harry Potter and the Chamber of Secrets’ aan te snijden. Het Sportpaleis bleek daarvoor niet meteen de meest geschikte zaal te zijn. Vooral het constante zoemende geluid van de verluchting of verwarming had een impact op de beleving van het filmconcert. Een zaal als de Koningin Elisabethzaal lijkt ons dan ook veel beter geschikt voor dergelijke evenementen, zo stelden we vast tijdens Titanic in Concert eerder dit jaar. In Nederland kiezen organisatoren trouwens ook eerder voor zo’n zaal. Het derde luik ‘Harry Potter and the Prisoner of Azkaban™ In Concert’ vindt er van 17 t.e.m. 21 januari 2018 immers plaats in het Rotterdamse concert- en congresgebouw De Doelen. Of ook dat filmconcert ons land zal aandoen, is op dit moment niet duidelijk.

Recensie: Harry Potter in Concert 2

Recensie 2Cellos

desc

zaterdag 25 november 2017 Paleis 12 Brussels ExpoBert Hertogs

Wie had dat durven denken dat het zo snel zou gaan voor de Kroatische-Sloveense cellisten Luka Sulic en Stjepan Hauser in ons land? Trad 2Cellos vorig jaar op 31 mei nog op in het Koninklijk Circus dan koos het duo dit jaar voor Paleis 12 dat vele malen groter is dan de concertzaal in de wijk waar het federaal parlement staat. Met hun nieuwe tour ‘Score’ scoren ze dus uitverkochte zalen. Hun concept: populaire melodieën brengen met zijn twee waarbij ze deze keer inzoomen op gekende deuntjes uit films en tv-series. Ook in Paleis 12 leverde dat een zeer dynamisch optreden op.

Recensie: 2Cellos

Recensie James Newton Howard

desc

dinsdag 7 november 2017 Concertgebouw AmsterdamBregje Van der Wijst

The limitless possibilities of life (de grenzeloze mogelijkheden van het leven); dat was dinsdag het thema in een volgepakt Concertgebouw in Amsterdam, waar de Amerikaanse filmcomponist James Newton Howard de kern van zijn carrière ten gehore bracht. Hij reeg de avond aaneen met door hem gecomponeerde suites, ondersteund door filmfragmenten en een lichtshow. En anekdotes met de thematische boodschap die hij wil uitdragen.

Recensie: James Newton Howard

Recensie Il Volo

desc

woensdag 26 april 2017 Vorst Nationaal BrusselBert Hertogs

Il Volo, de Italiaanse pop-operagroep brengt in zijn jongste plaat ‘Notte Magica’ hulde aan de drie tenoren: Carreras, Domingo en Pavarotti. Het trio Piero Barone, Ignazio Boschetto en Gianluca Ginoble – alledrie twintigers - had voor de gelegenheid het orkest Slovak Sinfonietta ingehuurd en koos voor dirigent Diego Basso om de avond in goede banen te leiden. Het publiek dat voornamelijk uit Italianen bestond of Belgen met Italiaanse roots ging vanaf de eerste noot bij ‘Nessun Dorma’ uit Turandot uit zijn dak. Het trio pookte handig het publieksenthousiasme op door na elke song het applaus in ontvangst te nemen in het midden van het podium (terwijl hun micro’s en partituurstaanders eerder aan de linkse kant van de bühne stonden), bloemen en (gedeeltelijke) staande ovaties. Ook met de humor zat het wel goed, al van bij de start toen Piero Barone zich afvroeg in welke taal ze hun publiek het best konden aanspreken in Brussel. Hij suggereerde dat Ignazio voor het Frans zou gaan. Dat leverde een eerste hilarisch moment op waarbij de tenor vol goede wil probeerde, maar er erg veel haar op zijn Frans bleek te zitten.

Recensie: Il Volo

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter