<<    >>

cd recensie Ozark Henry: Hvelreki

Bert Hertogs

Piet Goddaer brengt Ozark Henry terug tot leven met een tongbreker. Het nieuwe album Hvelreki, zeg dat eens tien keer na elkaar, ligt sinds kort in de winkel. Volgens het cdhoesje moet het zoveel betekenen als “moge een volledige walvis op uw strand aanspoelen“. Qua dankwoord scoort deze Ijslandse groet in ieder geval hoog op de originaliteitschaal.

cd recensie Ozark Henry: Hvelreki

Cd recensie Ou est le swimming pool: The Golden Year

Bert Hertogs

Beetje vreemd, in de begeleidende bio van Ou est le swimming pool, een worddocument dat dateert van september 2010, wordt op de quote “The Golden Year... a true testament to the band’s talents” van Artrocker verder geen woord gerept over de dood van zanger Charles Haddon die uit het leven stapte na het optreden van de band op Pukkelpop 2010. Daar brachten ze hun nieuwe nummers in de Dance Hall op 20 augustus 2010 tussen tien voor twee en vijfentwintig voor drie ’s middags. Het zou  - onverwacht - hun allerlaatste optreden worden in de originele bezetting.

Cd recensie Swedish House Mafia: Until One

Bert Hertogs

Zeggen dat het jaar van Swedish House Mafia een droomjaar is, is een understatement van jewelste. Het opmerkelijke  DJ collectief (bestaande uit dj‘s/producers Axwell, Steve Angello en Sebastian Ingrosso) scoorde met de single ‘One’ hét dance anthem van 2010 en ziet zich daarvoor in België beloond met een gouden award voor de verkoop van meer dan 15.000 singles. Nu is er ook hun debuutalbum ‘Until One’, dat de beste solo-nummers van elk SHM-lid tot nu bundelt, aangevuld met nieuw werk waaronder uiteraard ‘One’ en ‘Miami 2 Ibiza’.

Cd recensie Laura: Verliefd

Bert Hertogs

Laura Omloop is misschien wel de best zingende 11-jarige die de afgelopen 7 jaar in het Junior Eurovisiesongcircus ontdekt werd. Eind vorig jaar zette ze in Kiev een uitstekend resultaat neer voor ons land met Zo verliefd (Yodelo): ze behaalde de 4de plaats. Daarna bracht ze al “Cowboymeisje” en “Stapelgek op jou” uit op single. Allemaal nummers waarin ze jodelt. In 1 op 3 nummers jodelt ze op haar debuutalbum “Verliefd”, ook zo op “Logeren bij oma”. Maar bij de vierde single uit het schijfje, de ballad “Ik mis je zo papa” is dat niet het geval. Het nummer gaat over een dochter die haar papa mist na een echtscheiding. Vreemde keuze van de platenfirma want er staan andere nummers op het schijfje die veel meer hitpotentieel hebben.

Cd recensie Laura: Verliefd

DVD recensie: Best of Night of the Proms vol.4

Bert Hertogs

Best of Night of the Proms is ondertussen al aan zijn 4de live dvd. Daarop staat een selectie van optredens uit het recente en minder recente verleden van de concertreeks die in België, Nederland en Duitsland loopt. Muziekliefhebbers die naar zeldzaamheden op zoek zijn, komen volop aan hun trekken. Dit is immers de kans om artiesten aan het werk te zien en horen in een symfonische omgeving. Fans horen zo hun lievelingsklassiekers in een totaal ander jasje.

<<    >>