Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie Hogni

desc

zaterdag 3 februari 2018 Vidzemes Koncertzale Cesis LatviaEdite Bokane

Högni Egilsson’s name asks no questions in his homeland - he’s been an important figure of the Icelandic music stage for years. Having composed music for theatre, films and television in Iceland, he is better known in Europe as a former member of the electronic music band GusGus and as a frontman of the indie rock band Hjaltalín.

Recensie: Hogni

Recensie Lady Gaga

desc

maandag 22 januari 2018 Sportpaleis MerksemBert Hertogs

Nadat we Lady Gaga in 2010, 2012 en 2014 in het Antwerps Sportpaleis zagen optreden, prikte ze ook een datum in de grootste concertzaal van het land om haar recentste plaat Joanne aan het publiek voor te stellen. Oorspronkelijk lag die afspraak op 1 oktober 2017 maar die werd uitgesteld naar januari omdat de artieste aan fibromyalgie lijdt. Ondertussen is het alweer zeven jaar geleden dat een plaat van haar platina (20.000 verkochte exemplaren) haalde in Vlaanderen. Dat deed ze met ‘Born this way’ terwijl in 2010 ‘The fame’ en ‘The fame monster’ allebei goed waren voor dubbel platina en Lady Gaga ‘The Remix’ goed was voor goud volgens Ultratop. Gaga’s succes is dus tanend in ons land qua platenverkoop maar concerttickets verkoopt ze nog wél. Zo’n 15.000 Kleine Monsters kwamen op het optreden af in het Sportpaleis dat ze zelf als ‘sold out’ uitriep. 737.155 concerttickets verkocht Gaga in 2017 wereldwijd, goed voor de 28ste plaats in de top 100 van best verkopende tours volgens het vakblad Pollstar. Ze is daarmee de op een na best verkopende vrouwelijke artieste overigens. Enkel Ariana Grande deed beter met 867.530 verkochte concerttickets wat goed was voor een negentiende plaats.

Recensie: Lady Gaga

Recensie Andrea Bocelli

desc

zaterdag 20 januari 2018 Sportpaleis MerksemBert Hertogs

Andrea Bocelli, die doorbrak in Vlaanderen met de wereldhit ‘Con te partiro’ en Night of the Proms die hem aan het begin van zijn carrière in 1995 boekte, wist zo’n 13.000 toeschouwers te lokken naar het Antwerps Sportpaleis. Daarmee was de grootste concertzaal van het land op enkele stoelen na bijna uitverkocht. De Italiaanse tenor grasduinde in populaire klassieke melodieën die onder andere terug te vinden zijn op het twintig jaar oude ‘Romanza’ – jammer weliswaar dat ‘Miserere’ feat. John Miles (wat overigens ook een van dé hoogtepunten was van Night of the Proms 2015) deze keer niet op de setlist stond. Van ‘Romanza’ werden maar liefst 17 miljoen exemplaren verkocht. Naast nummers uit die plaat bracht hij er ook uit zijn recentste schijfje ‘Cinema’ dat in 2016 verscheen. Daarin zoomt hij in op overbekende songs die voor het witte doek geschreven werden. In Antwerpen werd de man die met 5 trucks en 1 tourbus erg licht tourt live begeleid door het koor Fine Fleur en het Antwerp Philharmonic Orchestra onder de muzikale leiding van Carlo Bernini. Het publiek gaf Bocelli maar liefst twee staande ovaties: na ‘Canto della Terra’ dat hij met Ilaria Della Bidia zong waarbij zij de show popinvloeden meegaf en laatste toegift ‘Nessun dorma’ van Puccini.

Recensie: Andrea Bocelli

Recensie Disney in Concert

desc

woensdag 27 december 2017 Paleis 12 Brussels ExpoBert Hertogs

European Philharmonia bracht onder leiding van Walter Proost ‘Disney in Concert’ naar Paleis 12. Een prachtig eindejaarsgeschenk voor de liefhebbers van de films én de muziek van het huis van de wereldberoemde muis. Gene Thomas, Gio Kemper, Deborah De Ridder en Elke Buyle tekenden present als zangers. Met stip werd Buyle dé ster van de avond. Niet alleen om een erg straffe versie van ‘Colors of the wind’ uit Pocahontas. Ze wist ons ook omver te blazen in ‘Wacht maar af totdat ik koning ben’ uit The Lion King maar vooral ook om haar versie van ‘Laat het los’ uit Frozen. Een aartsmoeilijk nummer waarbij ze de allerhoogste noten moeiteloos uit haar strot kreeg. In de grootste concertzaal van onze hoofdstad bewees Elke waarom Disney terecht voor haar gekozen heeft om destijds de rol van Elsa in te zingen.

Recensie: Disney in Concert

Recensie Dimitri Vegas and Like Mike

desc

vrijdag 15 december 2017 Sportpaleis MerksemBert Hertogs

Zo’n vaart als vorig jaar liep het niet met de ticketverkoop van Dimitri Vegas & Like Mike in het Sportpaleis. Het toont aan dat het dj duo mogelijks op zijn retour is. Kijken we naar de charts dan kwam All Aboard niet verder dan de tipparade, bleef Crowd Control steken op de 37ste plaats als hoogste notering, en He’s a pirate (met dank aan Hans Zimmer) op 35 dit jaar. Enkel Complicated, een samenwerking met David Guetta en Kiiara haalde de vierde stek in de hitlijst. Als je vier nummers uitbrengt en maar eentje weet daarvan te scoren, kan je stellen dat de oogst wat aan de magere kant is. Terwijl de tickets vorig jaar voor de vier shows in het Sportpaleis van de broers uit Willebroek als zoete broodjes verkochten, was dat dit jaar niet het geval. De twee die ook dit jaar blijven steken op 2 in de populariteitspoll van DJ Mag (verder heeft die top 100 niets te maken met hoe goed of hoe slecht je als dj bent) moesten een zware promocampagne voeren, met metershoge affiches aan de liften van Antwerpen Centraal én een beiaardconcert. Uiteindelijk bleek vooral het vrijdagavondpubliek af te haken. Zowel voor de eerste show (17.000 verkochte tickets waardoor er heel wat gaten te zien waren, voornamelijk op het balkon) als de derde (met 15.000 verkochte tickets op 22 december blijft het balkon zelfs dicht) geraakten de shows niet uitverkocht. In totaal speelt Dimitri Vegas & Like Mike voor zo’n 73.000 fans terwijl de capaciteit 82.000 is.

Recensie: Dimitri Vegas and Like Mike

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter