Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie Wiet Waterlanders ★★★

desc

zaterdag 10 september 2022 Stadsschouwburg MechelenBert Hertogs

Met Wiet Waterlanders en de negende compagnie van heethoofden is het tijd voor de jongste talenten bij the Singing Factory, namelijk het kinderkoor Singfonia waar de jongeren tussen de 7 en 14 jaar zijn, om te tonen wat ze in hun mars hebben. Mark Tijsmans herwerkte zijn vierde Wiet Waterlanders-boek tot een script met liedteksten voor deze semi-professionele musical en liet daarna het artistieke team in alle vrijheid hun ding doen met zijn kindje. Die behielden de taalhumor met personages zoals Hendel (Dexter Van der Vieren), Mozerart (Louis Geldof), Mendel (Arno Goris), Pachelbol (Wietse Keteleer), Ludwig van Heethoofden (Kasper Vervoort), Sjopijn (Helena De Reu) en Solieri (vertolkt door het Vlaamse musicalicoon Hans Peter Janssens die dit seizoen in Amsterdam zal schitteren met Simone Kleinsma in Sweeney Todd) die refereren naar echte componisten. Leuk zijn ook de vele klassieke deuntjes die te horen zijn in het werk zoals Ode an die Freude uit de negende symfonie van Ludwig van Beethoven, de canon in D major van Pachelbel (hier gebracht tijdens de katapultscène in het lied het Kanon van Pachelbol, we zeiden het toch dat er wel wat taalhumor in deze musical stak?), Hallelujah van Händel en Morgenstimmung van Edvard Grieg.

Recensie: Wiet Waterlanders ★★★

Recensie Grease ★★★★

desc

zaterdag 2 juli 2022 Dominion Theatre LondonBert Hertogs

Onze eerste musical ooit die we in Londen zagen? Dat was Grease in het Dominion Theatre in Londen in de jaren ’90. Drie jaar, tussen 1993 en 1996 speelde die productie er en wij zagen ‘m toen we er op schoolreis waren. 30 jaar later staat een tourproductie voor een beperkt aantal weken, tot 29 oktober, in het theater. Niemand minder dan Peter André neemt de rol van Vince Fontaine voor zijn rekening en voor een beperkt aantal shows daalt ook Jason Donovan als Teen Angel neer. Uiteraard konden we zo’n opportuniteit om ons jeugdidool van weleer opnieuw aan het werk te zien, niet links laten liggen.

Recensie: Grease ★★★★

Recensie Een nieuwe muts voor Plop ★★★★

desc

zondag 24 april 2022 Stadsschouwburg AntwerpenSascha Siereveld

De Stadsschouwburg van Antwerpen was volgestroomd met ploppertjes die hun helden uit het kabouterbos eens live op het podium wilden zien. Plop liet wel even op zich wachten, want … hij was zijn plopmuts kwijt. Hij wilde niet dat Kabouter Kwebbel, Kabouter Klus, Kabouter Smal of zijn nichtje Kabouter Felle hem zouden zien met zijn vervangend hoofddeksel. Daar had hij de hulp van de trouwe ploppertjes voor nodig. En zo start het avontuur in “Een nieuwe muts voor Plop”. Met deze nieuwste Plopshow bewijst Studio 100 dat ze nog altijd weten hoe ze voor hun doelpubliek een boeiende voorstelling in elkaar moeten steken. Vanaf de start van de voorstelling worden de kleine ploppertjes betrokken bij wat er op het podium gebeurt en heel de show lang wordt hun inbreng verwacht. En alsof dat nog niet genoeg is, mogen de jonge fans ook luidop meezingen en –dansen op een hele reeks bekende Plopliedjes.

Recensie: Een nieuwe muts voor Plop ★★★★

Recensie Come From Away ★★★★1/2

desc

zaterdag 16 april 2022 Chasse Theater BredaSascha Siereveld

Dat er uit een verschrikkelijk moment in de geschiedenis soms ook hele mooie dingen kunnen voortkomen, bewijst MediaLane met haar productie van Come From Away. Deze musical vertelt niet alleen een ongelooflijk positief verhaal van solidariteit na de aanslagen van elf september 2001, maar is op zichzelf ook een heel mooi product. Willemijn Verkaik, Ad Knippels, Rosalie de Jong, Wim van den Driessche, Robbert van den Bergh, Joanne Telesford, Frank van Hengel, Steven Roox , Miriam Venema, Lieke van den Broek, Willemijn van Holt en Qshans Thode brengen het verhaal van hoe de ruim 7.000 gestrande vliegtuigpassagiers opgevangen werden door de inwoners van het kleine stadje Gander in Newfoundland toen het Amerikaanse luchtruim plots volledig op slot ging. Gevoelens van spanning en ongerustheid worden afgewisseld met verhalen van hoop, samenhorigheid en nieuwe vriendschap. Diepmenselijke emotie wordt afgewisseld met humor en overgoten met een rijkelijke, muzikale saus van Ierse folk. Het resultaat is een ijzersterke musical die dankzij een al minstens even sterke vertolking weet te zorgen dat je met een positieve vibe de zaal verlaat.

Recensie: Come From Away ★★★★1/2

Recensie The Sound of Music ★★★★1/2

desc

zondag 3 april 2022 Stadsschouwburg AntwerpenSascha Siereveld

‘The Sound of Music’ behoort tot de grote klassiekers van het musicalgenre. Om de zoveel jaar is er wel weer een revival van dit werk met de magistrale muziek van Rodgers en Hammerstein. Je hoort de mensen bijna denken: niks nieuws onder de zon. En toch is deze productie van Deep Bridge een absolute must-see. Buiten het feit dat deze musical sowieso al bulkt van de bekende melodieën, heeft het ook nog eens een verhaal dat op dit moment in de geschiedenis weer erg relevant is. Het is ook opvallend hoe dit historisch kader in deze regie van Stany Crets erg prominent aanwezig is. Maar misschien het aller belangrijkste argument waarom u naar deze uitvoering van ‘The Sound of Music’ moet gaan zien, is de fenomenaal sterke cast. Ianthe Tavernier portretteert een Maria die heel liefdevol omgaat met de kinderen, een naïeve vreugde kan opbrengen voor de schoonheid van de bergen, maar tegelijk ook een vrouw is met ballen aan haar lijf wanneer ze Kapitein Von Trapp eens goed vertelt waar het op staat. Koen Van Impe zet een erg geloofwaardige Kapitein Von Trapp neer en gaat naar de uiterste grenzen van zijn zangbereik om samen met Ianthe het publiek te trakteren op een liefdesduet. En dan is er nog An Lauwereins als  Moeder-overste die ons meer dan eens tot tranen weet te ontroeren wanneer ze ‘Bergen en Dalen’ zingt.

Recensie: The Sound of Music ★★★★1/2

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter