Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie Freek de Jonge met Als je me nu nog niet kent

desc

zaterdag 18 april 2015 Arenberg AntwerpenBert Hertogs

Even kijken hoe veel Berbers er in de zaal zitten. Zo startte Freek de Jonge zijn voorstelling in de Arenberg. Het moet gezegd, de Nederlander – die al even tourt in “het gedeelte van België dat zich wil afscheiden van het andere”  – was duidelijk op de hoogte van de (politieke) actualiteit in ons land en recente uitspraken van de Antwerpse burgemeester (waarbij de cabaretier fijntjes opmerkte dat De Wevers Rotterdamse collega een Berber is). Zo wist ie dat een dag eerder - hij trad toen op in Dilbeek – er 3 zebra’s een tijdje vrij rondliepen in de straten van Vilvoorde en er minstens 1 kind een trauma aan heeft opgelopen omdat die net aan het leren was om over de zebra (Hollands voor het zebrapad) te wandelen.  Het bracht hem in geen tijd bij het verschil tussen Hollands en Vlaams. “Zwijnen” is afgeleid van het Duitse “Schwein haben”, ofwel geluk hebben, terwijl Vlamingen het niet Oostelijk zoeken maar Zuidelijker met “chance hebben” op zijn Frans dus. Dat betekent in Nederland dan weer dat je een meisje aan de haak geslagen hebt.

Recensie: Freek de Jonge met Als je me nu nog niet kent

Recensie Songfestival Contest of the Best

desc

zaterdag 28 februari 2015 De Roma BorgerhoutBert Hertogs

Er zijn nog zekerheden in het leven. Dat de foute act wint bij het Eurovisiesongfestival bijvoorbeeld. Nadat Ann Van den Broeck, Fleur Brusselmans, Maja Van Honsté, Sébastien De Smet, Laurenz Hoorelbeke en Brecht Callewaert 25 songs, hits maar ook rariteiten door de jukebox hadden gejaagd was het aan het publiek van de Roma, om via tien afgevaardigden hun punten te geven. Een nek aan nek-race werd het tussen Johnny Logan (Hold me now) en ABBA (Waterloo) die uiteindelijk met twee punten verschil beslecht werd in het voordeel van de Zweden met 56 punten. Dat smaken en kleuren erg verschillen, bleek toen elke afgevaardigde zijn 8, 10 en 12 punten kwam voorlezen op het podium terwijl de regie zijn best deed om alles bij te houden. De performance van de artiesten die Waterloo brachten, was best OK, maar lang niet vocaal en qua totaalconcept de beste van de namiddag. Of hoe nog maar eens duidelijk is dat er een kloof bestaat tussen publieksstemmen en stemmen van een professionele jury.

Recensie: Songfestival Contest of the Best

Recensie De wonderbaarlijke genezing van een depressieve moslim

desc

zaterdag 7 februari 2015 Bijlmer Parktheater, AmsterdamBregje Van der Wijst

Keiharde humor in moslim-cabaret

Kabier Noor Mohamed speelt De wonderbaarlijke genezing van een depressieve moslim 

Waar politici, experts en media worstelen met ‘gevoelige’ onderwerpen als moslims, verslavingen, zelfmoord en probleemwijken heeft cabaretier en volkszanger Kabier Noor Mohamed daar geen enkele moeite mee. Als ervaringsdeskundige veegt deze ex-verslaafde moslim met suïcideneigingen de vloer aan met deze moderne taboes. Nota bene in de Amsterdamse probleemwijk de Bijlmer in het hippe Bijlmer Parktheater. 

Recensie: De wonderbaarlijke genezing van een depressieve moslim

Recensie Hans Liberg met Attacca

desc

donderdag 22 januari 2015 Arenberg AntwerpenBert Hertogs

Om te huilen was het, dat meezingen van het publiek met Hans Liberg in de Arenberg. Na een paar zinnen ging het steeds fout en werd het een brij. “Het is hier nog een moeras geweest vroeger!” wist de Nederlandse muzikale komiek. Toen hij vaststelde dat het samen zingen wél lukte wanneer hij de akoestische gitaren en cajon (zoals bij “Vrolijke vrienden” en “Een Nederlandse Amerikaan”) bovenhaalde, plaagde hij lekker: “ik had het kunnen weten. Dat noemen ze dan een cultureel centrum!” om vervolgens een sneer te geven naar de Arenberg: “Het ziet er buiten ook wat uit als een après skihut.” verwijzend naar het vele hout aan de voorgevel.

Recensie: Hans Liberg met Attacca

Recensie De Frivole Framboos | Delicatissimo

desc

vrijdag 9 januari 2015 Arenberg AntwerpenSascha Siereveld

Wist u dat Leonardo da Vinci de uitvinder was van een pluviometer die verdacht veel lijkt op een omgekeerde blokfluit? Had u al gehoord dat de befaamde componist Leonard Bernstein ooit een relatie had met een Limburgse schone en voor haar het nummer “Marina” schreef (dat verdacht veel leek op “Maria” uit West Side Story)? Troost u: wij ook niet. Als we cellist en zanger Peter Hens mogen geloven, is dit allemaal echt gebeurd.  En toch hadden we het idee dat hij, samen met zijn partner in crime en pianist Bart Van Caenegem, ons tijdens “Delicatissimo” regelmatig iets op de mouw probeerde te spelden. Of zag u koning Filip echt al in een roze tutu dansen op de tonen van “De notenkraker”? Hoe dan ook, De Frivole Framboos wist weer moeiteloos het publiek te entertainen  met een combinatie van slapstick, taalgrapjes, mooie muzikale prestaties, leuke verhaallijntjes en de kunst van het naadloos verweven van klassieke en moderne melodieën. “Delicatissimo” was dan ook een erg vermakelijke voorstelling. En toch bleven we achter met het gevoel dat dit nieuwe programma eigenlijk vooral oude wijn in nieuwe vaten was.

Recensie: De Frivole Framboos | Delicatissimo

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter