Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie Disney’s Aladdin ★★★★1/2

desc

zaterdag 2 april 2022 AFAS Circustheater Den HaagSascha Siereveld

Dankzij Stage Entertainment hoef je geen exotische reisbestemming te kiezen om meegezogen te worden in de magische sprookjeswereld van duizend-en-één-nacht. Om je onder te laten dompelen in de sfeer van ‘Disney’s Aladdin’ kan je gewoon afreizen naar het AFAS Circustheater in Scheveningen waar Stanley Burleson je meeneemt naar het denkbeeldige Agrabah waar straatrat Aladdin verliefd wordt op prinses Jasmine. Het grappige en romantische verhaal van de Disneytekenfilm komt er tot leven. Stanley Burleson zet een magistrale Geest op de planken die niet alleen joviaal en charmant is, maar ook erg geestig. Hij vertelt, zingt en danst de sterren van de hemel. Alhoewel we hier misschien beter zouden zeggen: hij danst de sterren naar de hemel. Het is immers dankzij de inmenging van de Geest dat Jonathan Vroege en Bente Mulan Nanayakkara zwevend op een vliegend tapijt als verliefden Aladdin en Jasmine door een sterrenhemel zweven.  ‘Disney’s Aladdin’ neemt je vanaf de eerste scène met zang, dans, swingende muziek, oosterse decors, weelderige kostuums en geweldige prestaties van cast en ensemble mee in een betoverende wereld waar de magie blijft duren tot het happy end.

Recensie: Disney’s Aladdin ★★★★1/2

Recensie Le Roi Lion ★★★★1/2

desc

zondag 27 maart 2022 Theatre Mogador ParijsBert Hertogs

Le Roi Lion  is nog nooit zo actueel geweest als nu. De musical gaat immers over twee maatschappijmodellen die elkaars tegenpool zijn: die van de democratie (Simba en Mufasa) vs. de dictatuur (die van Scar en de hyena’s). Théâtre Mogador in Parijs haalt moeiteloos uitverkochte zalen. De voorstelling, die nog tot eind juli 2022 loopt en daarna wellicht wegens succes met een jaar verlengd wordt, oogt niet alleen esthetisch zeer mooi én tijdloos, maar bevat ook volkse momenten (zoals meeklapnummers als ‘Hakuna Matata’ en ‘Le lion s’endort ce soir’). Vermits het Parijse theater (goed voor 1.600 zitjes) kleiner is dan het Lyceum Theatre in Londen (dat 2.100 toeschouwers kan verwelkomen), en het podium dat ook is, zien we een aangepaste staging. Dat komt vooral de humane laag die in het werk zit ten goede, waarbij we voor het eerst (we hebben deze show zowel al in Londen als in den Haag gezien) de choreografieën aanstippen van de leeuwinnen. Leeuwinnen die witte linten uit hun ogen huilen maar ook rouwen rond het dode lichaam van Mufasa, en een diagonale lijn trekken, achterwaarts stappend tijdens een choreografie waarin hun vrouwelijkheid en sensualiteit ook subtiel onderstreept worden.

Recensie: Le Roi Lion ★★★★1/2

Recensie Hij Gelooft in Mij ★★★1/2

desc

zondag 13 maart 2022 Chasse Theater BredaSascha Siereveld

Het is haast niet te geloven dat het al bijna 18 jaar geleden is dat Nederland afscheid moest nemen van één van ’s lands grootste charmezangers. En toch blijft de muziek van André Hazes tijdloos. Getuige daarvan is de musical ‘Hij Gelooft in Mij’ van Stage Entertainment waarin 22 van zijn grootste hits verweven zitten. De musical vertelt niet het hele levensverhaal van de Amsterdamse volksartiest, maar concentreert zich vooral op de relatie tussen Rachel en André, André‘s gevecht met de alcoholverslaving en zijn worsteling met het verlies van zijn gehoor. ‘Hij Gelooft in Mij’ is geen feel-good meezingmusical, maar een dramatische voorstelling waar de teksten van André Hazes primeren boven het gevoel van de smartlap.

Recensie: Hij Gelooft in Mij ★★★1/2

Recensie Pretty woman ★★★★1/2

desc

vrijdag 25 februari 2022 Savoy Theatre LondenBert Hertogs

De meest verleidelijke feelgood musical van het moment in Londen. Dat is Pretty woman waarvan de muziek en teksten komen van Bryan Adams en Jim Vallance en het boek geschreven werd door Garry Marshall en J.E. Lawton naar de gelijknamige legendarische film uit de 80’s die die laatste schreef.

Recensie: Pretty woman ★★★★1/2

Recensie The Choir of Man ★★★★★

desc

donderdag 20 januari 2022 Arts Theatre LondenBert Hertogs

Dé verrassing van onze eerste trip dit jaar naar Londen. Dat mag je letterlijk én figuurlijk The Choir of Man noemen dat in het Arts Theatre op 9 november 2021 opende. De voorstelling zag in 2017 het levenslicht en ging op het Edinburgh Fringe Festival in première. Het concept is al even geniaal als eenvoudig: zet 9 mannen bij elkaar wiens stemmen perfect blenden en die ook nog een muziekinstrument kunnen bespelen, zet daar een uitstekende live band bij, creëer een pubsfeer via het decor en de props, geef je toeschouwers voor je begint gratis bier, schiet halfweg de voorstelling ook bierviltjes en versnaperingen het publiek in en overgiet het geheel met hits, met meezingers die stevig meegeklapt en meegezongen kunnen worden afgewisseld door gevoelige breekbare nummers in exquise live uitvoeringen met Jack Hartigan aan akoestische gitaar, Sam Tookey aan de (contra)bas, Zami Jalil aan de viool, Emmanuel Nana Kwasi Bonsu op drums en vul aan met o.a. buffetpiano, cajon, mandoline, ukelele, trompet, beatring, banjo, melodica en bendir. Het mag gezegd: de arrangementen van Jack Blume zijn bijzonder mooi en de harmonieën in de meerstemmige zang prachtig zoals bijvoorbeeld in het magnifieke ‘Chandelier’ te horen is.

Recensie: The Choir of Man ★★★★★

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter