<<    >>

Recensie Schaambot 1/2

vrijdag 15 september 2023 DE Studio AntwerpenBert Hertogs

“Content warnings: Seksueel geweld / taalgebruik + misogynie / misogynoir + racisme + Niet geschikt voor minderjarigen” hangt er aan een briefje op de deur van de Grote Zaal van deStudio bij Schaambot. We voelen plaatsvervangende schaamte. Het is al ver gekomen dat de creatieve sector zich met disclaimers als deze gaat bezig houden. Om wat te doen eigenlijk? Zich in te dekken tegen iets of iemand? Wat een zwaktebod!

Recensie: Schaambot 1/2

Recensie We gaan deur! ★

donderdag 14 september 2023 corso BerchemBert Hertogs

Bijzonder grote schoenen heeft de cast van We gaan deur! te vullen wanneer we zien dat hun productie exact hetzelfde decor gebruikt als dat van Skagens ‘Deurdedeurdeur’ dat ook op haar beurt gebaseerd was op ‘Noises off’ van Michael Frayn uit 1982. 8 jaar geleden zagen we die voorstelling van Skagen en in de coronaperiode ook nog eens via streaming. Het leek dus alsof het gisteren was, dat we deze productie te zien kregen. We herinneren er ons nog van dat het eerste deel nogal sleept omdat dat leest als een langgerekte uitwerking van de personages en al een beetje het theatergebeuren en alles eromheen uitkleedt, om dat finaal te strippen in deel twee en drie.

Recensie: We gaan deur! ★

Recensie Alle schone dingen ★★★

woensdag 6 september 2023 Kambala AntwerpenBert Hertogs

Alle schone dingen, de allereerste monoloog met Tom Dewispelaere, blijkt geen monoloog maar een dialoog met het publiek die heel mooi balanceert tussen intiem, klein en gevoelig en zo nu en dan ruimte maakt voor een lachje om het luchtig te houden. De voorstelling houdt het midden tussen een improvisatiesessie van dik een uur met de toeschouwers en een solo.

Recensie: Alle schone dingen ★★★

Recensie De eenzame stad ★★★

dinsdag 1 augustus 2023 Tijl Uilenspiegellaan, 2050 Antwerpen LinkeroeverBert Hertogs

Met alleen zijn daar heeft Johannes Lievens al van kindsbeen ervaring mee. Toen ie in de kangoeroeklas zat in de lagere school bijvoorbeeld omdat ie voor stond op de rest van zijn leeftijdsgenootjes. Maar eenzaamheid, da’s iets waar ie recenter, in 2022 mee geconfronteerd werd. Het inspireerde hem om daarrond een voorstelling te maken, een monoloog die hij op de Zomer van Antwerpen in première liet gaan: de eenzame stad.

Recensie: De eenzame stad ★★★

Recensie Bagger ★★★★1/2

maandag 31 juli 2023 De Grote Post OostendeBert Hertogs

Een voorstelling die perfect de huidige tijdsgeest samenvat én die een 43-jarige zoals ondergetekende doet nadenken over hoe ie verder in het leven zal staan. Daar slaagt Compagnie Cecilia met verve in met Bagger.

Recensie: Bagger ★★★★1/2

<<    >>