<<    >>

DVD Recensie Daens: de musical

Bert Hertogs

De dvd-registratie van de musical Daens is het hebbeding van 2009. Zoveel staat nu wel vast. Zowel mensen die de voorstelling al live gezien hebben, als mensen die liever thuisblijven, kunnen heel wat hebben aan dit schijfje.

De volledige show werd immers opgenomen. Dat levert ruim twee uur en half een visueel spektakel op om “u” tegen te zeggen. Camera’s zoomen in op de artiesten, we krijgen nog meer emotie op ons bord. Elke beweging wordt geregistreerd. De choreografie komt nog beter tot zijn recht zo lijkt het wel. Alle lof dus aan Alfacam, het bedrijf uit Lint die de opnames voor hun rekening nam.

DVD Recensie Daens: de musical

Cd recensie: Dido: Safe Trip Home

Bert Hertogs

Een zeer intimistisch “Safe trip home” ligt momenteel in de platenzaken. Opvallend, en zowat elke recensent zal het met me eens zijn, dat er geen hit in wording op dit schijfje staat. Daarvoor is het album duidelijk niet geschreven. Centraal in dit album staat Dido’s vader waarvoor ze “the day before the day” schreef. Dido’s vader stierf in 2006 en dat zorgde onder andere er mee voor dat de release van deze cd werd uitgesteld.

Cd recensie: Dido: Safe Trip Home

Cd recensie: Depeche Mode: Sound of the Universe

Bert Hertogs

Dave Gahan, Martin Gore en Andrew Fletcher van Depeche Mode touren de wereld rond. Gahan werd opgenomen in het ziekenhuis voor een ernstige buikgriep. Al vroeg in de tour moesten heel wat optredens gecancelled worden. In het weekend van 30 mei staan ze als alles goed gaat op Pinkpop in Nederland. Op 20 juni doen ze de wei van TW Classic aan.

Cd recensie: Daens de musical

Bert Hertogs

Sinds 4 oktober 2008 speelt de musical Daens in Antwerpen. Alvast tot 28 december loopt deze schitterende musical. Voor zij die de musical al bijwoonden, gaan bijwonen, of zij die er helaas niet naartoe gaan, is er nu de cd van de musical. We kunnen iedereen deze cd aanraden, ook ter voorbereiding, zodat u alvast de liedjes al eens gehoord hebt voor u de zaal ingaat. Het schijfje bevat het grootste deel van de liedjes. Opvallende afwezige zijn de nummers die in het Aalsts worden gezongen. Geen “Santé mijn bieken” en ook geen carnavalesk “Wij zin de jongens van de Varkensmarkt” te bespeuren op dit schijfje. Beetje vreemd, want meestal heeft een musicalcd wel eens een zuipliedje in zijn tracklist (Beauty and the beast en Les Misérables hebben dat onder andere).

Cd recensie: Daens de musical

Cd recensie: Buurman: Rocky komt altijd terug

Bert Hertogs

Straffe kost presenteren de mannen van Buurman met hun jongste cd “Rocky komt altijd terug”. De cd ademt de sfeer van de zomer uit. Piano, ukelele, gitaar, mandoline en strijkers zorgen voor een zeer Zuiders geluid bij momenten. Wat wil je, met songtitels als “Middellandse zee” en “Mooi weer en fruitsla”

<<    >>