Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie K3 Show 2017 voor tieners

desc

zaterdag 8 april 2017 Lotto Arena MerksemBert Hertogs

35000 toeschouwers ontvangt de K3 show in de Lotto Arena verspreid over drie dagen. Een heel pak minder dan de 60 500 toeschouwers die in het slotweekend van de K3 Afscheidstour de oude K3 kwam uitzwaaien vorig jaar. Het succes rond de afscheidstour vorig jaar lijkt dus grotendeels een mooi voorbeeld van 1+1=3 om een marketingterm te gebruiken. K3 speelde hun enige K3 show voor tieners in de Lotto Arena dit jaar voor een leeg balkon. De grootste verrassing van de jongste K3-show, naast het heerlijk freewheelen met Walter Baele was ongetwijfeld het moment toen Hanne, Klaasje en Marthe even de Uh oh’s uit Lumidees ‘Never leave you’ in de show integreerden. De tienermeisjes in het publiek vonden dat uiteraard helemaal te gek.

Recensie: K3 Show 2017 voor tieners

Recensie Grandaddy

desc

woensdag 5 april 2017 Ancienne Belgique BrusselBert Hertogs

Na ‘Under the Western Freeway’ (1997), ‘The Sophtware Slump’ (2000), ‘Sumday’ (2003), ‘Just Like The Fambly Cat’ (2006) was het 11 jaar wachten tot de vijfde plaat ‘Last Place’ van Grandaddy dit jaar verscheen. Neo-psychedelische indierock, spacy gitaren en synthesizerloops brengen de Amerikanen die in 2006 uit elkaar gingen en 6 jaar later terug bijeen kwamen. De mannen uit Californië zijn  Jason Lytle (zang, gitaar en toetsen), Kevin Garcia (basgitaar), Aaron Burtch (drums), Jim Fairchild (gitaar) en Tim Dryden (toetsen). Een van hen kon er in de AB niet bij zijn ‘wegens een noodgeval’ en werd vervangen op de toetsen. Veel impact leek dat op muzikaal vlak alvast niet te hebben. Live wist de groep zeker te overtuigen in de AB, al is het wel een erg statische band, die gewoon degelijk musiceert, nauwelijks contact maakt met het publiek laat staan dat ze naar verzoeknummers luisteren die het publiek hen toeroept of podiumuitstraling hebben (drie van hen dragen een baseballpetje). De sound komt bij momenten toch ook wat belegen (lees: gedateerd) over. Wat waren we dus blij dat we ons voor de gelegenheid hadden neergeploft tussen de andere zwangere mannen (op leeftijd) in de zetels op het balkon van de Ancienne Belgique. Dit soort optreden vraagt immers om een luisterpubliek dat er even goed bij kon gaan zitten dan wel dat het de ganse tijd zou rechtstaan. Om wat eigenlijk? Juist, om meer mensen de mogelijkheid te geven het concert bij te wonen. De AB was immers sold out.

Recensie: Grandaddy

Recensie Bruno Mars

desc

dinsdag 28 maart 2017 Sportpaleis MerksemBert Hertogs

41000 toeschouwers ontvangt Bruno Mars verspreid over twee dagen in het Antwerps Sportpaleis waar zijn ‘24K Magic’ wereldtour start. De productie was er sinds 25 maart aan het opbouwen. Al het materiaal kwam naar Antwerpen via zeecontainers. Het minste wat je kan zeggen, is dat Mars voor een grote productie ging met vuurwerk, confetti, rook en vlammen waar Dewico voor instaat. De 31-jarige artiest gaat de baan op met maar liefst 23 trucks en 10 bussen én een degelijk voorprogramma van Anderson .Paak. Paak startte om half negen en bleek over humor te beschikken: ‘This is our first show. So far it’s the best show’ stelde hij. Feit is dat ie pas tegen negen uur, op het einde van zijn korte set, zag dat de mayonaise – uitsluitend op het middenplein overigens – begon te pakken en het publiek meezwaaide en ‘I think I love you’ uit ‘Luh you’ nazong. Mars begon er om kwart voor tien aan tot bijna half twaalf, eerder laat voor Sportpaleisnormen, zeg maar.

Recensie: Bruno Mars

Recensie Musical Zingt 90s

desc

vrijdag 24 maart 2017 Theater Elckerlyc AntwerpenSascha Siereveld

Theater Elckerlyc was aardig volgelopen voor een avondje nostalgie met Ann Van den Broeck, Jan Schepens, Goele De Raedt, Elke Buyle, Laurenz Hoorelbeke en Michiel De Meyer. Onder leiding van een live-band nam deze vrolijke bende ons mee op een muzikale herontdekkingstocht van de jaren ’90. Het werd een allegaartje van genres waarbij we ons stiekem toch wat schaamden voor het feit dat we destijds ook meezongen met “Barbie Girl” van Aqua en” Laat het gras maar groeien” van Sam Gooris. Maar dit weerhield ons er niet van om het samen met de rest van het publiek nog eens zonder gêne over te doen. We gingen muzikaal van de Red Hot Chili Peppers tot “When you believe“ van Mariah Carey en Whitney Houston. De soul-klanken die Goele en Elke daar produceerden waren heerlijk om naar te luisteren. Ann reed, zoals te verwachten, een sterk parcours, maar miste de meest cruciale noot van de avond. Bij de heren was het vooral Jan die erg sterk uit de hoek kwam. “Musical Zingt” leverde uiteindelijk wat ze beloofd hadden: een ontspannen en gevarieerd avondje muziek waarbij je je eens lekker kon laten gaan.

Recensie: Musical Zingt 90s

Recensie Emeli Sande

desc

vrijdag 24 maart 2017 Lotto Arena MerksemBert Hertogs

Een staande ovatie. Dat kreeg Emeli Sandé op het einde van haar concert in de Lotto Arena, goed voor 7400 toeschouwers. Sandé – ‘I’m selling out tonight’ - bracht een bescheiden productie mee naar Antwerpen. Ze tourt licht, met twee bussen en twee trucks op de baan. In 2011 stond de Schotse in het voorprogramma van Coldplay in het Sportpaleis. Daarna ging het hard. In 2012 haalde ze goud met ‘Next to me’, een jaar later was ‘Read All About It, Part III’ en ook de samenwerking met Labyrinth voor ‘Beneath your beautiful’ goed voor goud of 10.000 verkochte singles. Sinds eind vorig jaar heeft ze haar tweede album ‘Long live the angels’ uit. Maar die moeilijke tweede heeft het blijkbaar een stuk lastiger om kopers te vinden. En dat terwijl haar debuut ‘Our Version of Events’ in Groot-Brittannië meer dan 62 weken in de top tien stond en daarmee een record van The Beatles brak.

Recensie: Emeli Sande

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter