Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie Hercules ★★★

desc

zaterdag 23 maart 2024 Stage Theater Neue Flora HamburgBert Hertogs

Een dag voor de wereldpremière van Disney’s musical Hercules plaatsvond in het Stage Theater Neue Flora in Hamburg, verzamelden de partners van deze productie en de pers om een laatste preview te zien. Het moet gezegd, Hercules is best een entertainende musical geworden die losjes gebaseerd is op de Griekse mythologie. Maar songschrijvers Alan Menken en David Zippel zijn er helaas niet in geslaagd om bijkomende R&B- en gospelhits te schrijven die het niveau van ‘From zero to hero’ en hét themalied ‘Go the distance’ evenaren.

Recensie: Hercules ★★★

Recensie Die Eiskönigin ★★★1/2

desc

zondag 24 maart 2024 Stage Theater an der Elbe HamburgBert Hertogs

Nog tot september kan je in Hamburg naar de musical Die Eiskönigin (Frozen in het Duits) vooraleer Elsa en Anna naar Stuttgart verhuizen. De voorstelling die wij te zien kregen in het Stage Theater an der Elbe bleek zo waar een Nederlands-Vlaams feestje want niemand minder dan Willemijn Verkaik (die zowel in het Duits als het Nederlands de stem van Elsa insprak en zong voor de twee Frozen-films) zette de hoofdrol neer. Op die manier kon ze haar personage naast een stem ook eens een gezicht geven. Toen bleek dat de Vlaamse Sofie De Schryver de rol van Anna voor haar rekening zou nemen, kon de matinee al niet meer stuk voor ons. Nog ander talent uit de lage landen, kent deze musical. Bob van de Weijdeven mag bijvoorbeeld als prins Hans de slechterik in het verhaal spelen, de prins die uiteindelijk helemaal geen al te beste plannen blijkt te hebben met Anna en Elsa. Hij wil gewoon macht door de twee uit te schakelen. Ook in de bijrollen tekenden we overigens sterke prestaties op van enkele Nederlandse musicaltalenten. Zo zette Inge Teeuwen de rol van de trol Bulda neer (die in ‘Fixer upper’ vocaal helemaal uit de verf komt), terwijl Sjoerd Knol de rol van Oaken neerzet, de bescheiden winkeleigenaar die een sauna heeft en tijdens de plotse winterkou in de zomer, een fikse korting geeft voor zomerspulletjes en ineens aan iedereen uitlegt wat ‘Hygge’ betekent in het gelijknamige aanstekelijke nummer in het begin van het tweede bedrijf.

Recensie: Die Eiskönigin ★★★1/2

Recensie Tanz der Vampire ★★★★

desc

zaterdag 23 maart 2024 Stage Operettenhaus HamburgBert Hertogs

14 jaar geleden stond Dans der Vampieren in de Stadsschouwburg in Antwerpen. Enkele jaren geleden deed het gerucht de ronde, ook in de Vlaamse musicalsector zelf trouwens, dat deze productie terug naar Vlaanderen zou komen. Ondertussen is het daar terug stil rond geworden. In Duitsland ging de show in 2000 in première in Stuttgart, 3 jaar eerder kende die haar wereldpremière in Wenen. Dat ie er nog steeds in slaagt in Duitsland een groot publiek te vinden, vraagt om een analyse.

Recensie: Tanz der Vampire ★★★★

Recensie Hairspray ★★★★

desc

zondag 17 maart 2024 Stadsschouwburg AntwerpenSascha Siereveld

“Hoe zwarter de vulling, hoe beter de smaak!”, zingt het personage Seaweed in de familiemusical ‘Hairspray’. En het dient gezegd: hij heeft gelijk. Deep Bridge heeft deze keer (eindelijk) gekozen voor een erg inclusieve cast die breekt met het stereotiepe beeld van de slanke, witte musicalster.  En dat werpt zijn vruchten af. ‘Hairspray’ is dan ook dé feel-good-musical bij uitstek die een lans breekt voor integratie en body positivity. Zo’n boodschap komt volledig tot haar recht als die ook uitgestraald wordt door de productie. Een tweede gigantisch voordeel van die inclusieve casting is dat je als publiek Jozefien Grossen kan zien schitteren in de rol van Tracy Turnblad. Ze heeft de looks, de moves en … de stem. Daarbij weet ze zich perfect staande te houden tussen toppers als Ann Van den Broeck en Sandrine Van Handenhoven. Bij de mannen werd ons hart gestolen door Francisco Schuster die zich tijdens ‘Vertel het maar’ volledig mag laten gaan in het gevoel van de soul en daar helemaal openbloeit.

Recensie: Hairspray ★★★★

Recensie Priscilla Queen of the Desert the musical ★★★★1/2

desc

donderdag 18 januari 2024 Arenberg AntwerpenSascha Siereveld

“At first I was afraid, I was petrified.” Het is de zin die het best onze gevoelens beschrijft toen we van de hoofdredacteur te horen kregen dat we naar ‘Priscilla, Queen of the Desert’ gingen. We hadden immers vorig jaar deze voorstelling al gezien en toen deden de uitvoeringen van sommige liedjes de tenen behoorlijk krullen. Voor de ervaring van dit jaar gaan we echter te leen bij Aretha Franklin en dan klinkt het als: “Forever. Forever. You‘ll stay in my heart and I will love you.” om maar te zeggen hoe deze voorstelling gegroeid is. InTeam Producties weet met ‘Priscilla, Queen of the Desert’ een heerlijk fout feestje op de planken te brengen gevuld met een hele schare hits uit de jaren ’80 en ’90. De basis is het verhaal van drie drag queens op een road trip door de woestijn van Australië waarin iedereen uiteindelijk zijn ‘True Colors’ laat zien. Het geheel is overgoten met een saus van extravagante drag-outfits en afgewerkt met een royale dosis humor en woordspelingen. En als kers op de spreekwoordelijke taart, zijn er nog de geweldige prestaties van Jeroen Logghe, Brecht Callewaert en Baptiste Vuylsteke.

Recensie: Priscilla Queen of the Desert the musical ★★★★1/2

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter