<<    >>

Recensie Het smelt ★★1/2

woensdag 25 oktober 2023 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Met Het smelt kent Veerle Baetens haar regiedebuut. Ze schreef zelf het scenario voor dit drama samen met Maarten Loix. Het duo baseerde zich daarvoor op het gelijknamige boek van Lize Spit. Opvallend veel jonge vrouwen blijken interesse te tonen in deze film zo stelden we op de eerste dag vast dat de film in de zalen van Kinepolis te zien was. Knap in beeld gebracht is ie, met veel gevoel voor natuurlijk licht en hoofdpersonages die nauwelijks geschminkt zijn zodat vooral hun naturel boekdelen spreekt.

Recensie: Het smelt ★★1/2

Recensie Trolls 3 in harmonie ★★

maandag 23 oktober 2023 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

De Trollsfilm te veel als je het ons vraagt, dat is Trolls 3 in harmonie. Het feit dat ie enkel in de Vlaamse versie in de bios te zien is, is al een vaag teken aan de wand. Feit is dat ie gewoon niet goed genoeg is, te voorspelbaar en het flashy concept zo goed als uitgewerkt is. Het enige wat deze animatieprent die Walt Dohrn regisseerde nog iet of wat boeiend maakt, is de soundtrack. Maar daarmee is bijna alles ook ineens gezegd.

Recensie: Trolls 3 in harmonie ★★

Recensie Dogman ★★★★★

woensdag 4 oktober 2023 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Dogman is met stip een van de meest fascinerende films van dit jaar. Neem Joker en combineer dat met een moderne Robin Hood, steek daar een groep honden bij in de hoofdrol (met dank aan het uitstekende werk van de hondentrainers Mathilde de Cagny en Muriel Bec) naast de briljante acteerprestatie van Caleb Landry Jones die deze film draagt, en je krijgt een gestoord fenomenaal eindresultaat. Ga. Dat. Zien.

Recensie: Dogman ★★★★★

Recensie The creator ★★1/2

donderdag 28 september 2023 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

De Amerikaanse sci-fi film The creator doet ons bijzonder weinig. De prent die Gareth Edwards regisseerde én meeschreef met Chris Weitz probeert heel erg om de kijker voedsel te geven voor het hoofd én het hart, maar slaagt daar uiteindelijk nauwelijks in. Dat komt wellicht omdat je als kijker de puzzel van het plot helemaal probeert te leggen maar je gaandeweg steeds meer tot het besef komt dat er stukjes ontbreken waardoor het verhaal niet helemaal te verklaren valt. Nochtans is de context bijzonder actueel én relevant.

Recensie: The creator ★★1/2

Recensie The nun 2 ★★★

woensdag 27 september 2023 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

5 jaar na The nun is er met The nun 2 nu een vervolg van deze Amerikaanse bovennatuurlijke horrorfilm in de cinema uit. De prent die Michael Chaves regisseerde is ondertussen de achtste in The Conjuring-reeks. Eerlijk? Het duurde een tijdje eer we terug de draad opgepikt hadden waar die op het einde van The Nun was blijven liggen. Kort samengevat was het Maurice (Jonas Bloquet) die bezeten werd door de duivel en sindsdien op zoek moest naar waar die naar verlangde, de ogen van St. Lucia. En het is opnieuw de non Irene (Taissa Farmiga) die dat moet zien te verhinderen, ook al voelen de twee zich in zekere zich tot elkaar aangetrokken.

Recensie: The nun 2 ★★★

<<    >>