‘Ik heb CAMILLE gezien!’ klinkt het uit de mond van een kleuter wanneer die door de bashes van de hekken gekeken heeft, los door de backstage van Feesten in het Stadspark. Dat is al meteen de verrassing van de middag voor ons, dat het vooral ouders zijn die met hun bijzonder kleine kinderen naar het optreden zijn afgezakt. CAMILLE blijkt dus een véél jongere doelgroep aan te boren dan wij dachten of verwachtten, namelijk dezelfde als K3. Toen het iets na vijven was en de artieste nog tot tien na vijf op zich liet wachten, konden we de kids ook niet goed verstaan: riepen ze nu CAMILLE of K3?
Het is een drukke zomer voor de zangeres die in het jongste seizoen van #LikeMe schitterde in afwezigheid. Dat is er ook aan te zien. CAMILLE gaf een uitgebluste indruk, zeker in het begin toen ze op het podium stond van het Stadspark. Een typisch gemeentepodium, daar hadden ze haar opgezet, waar ze bij wijze van spreken vanaf het midden vier stappen links kon zetten om dan tegen de wand te belanden of 4 stappen rechts om de andere wand tegen te komen. Het voelde dan ook vooral aan alsof ze als een dolfijn geplaatst was in een plonsbadje. Veel bewegingsvrijheid biedt dat niet. Logisch dan ook dat ze redelijk snel al tijdens het optreden in het publiek ging wandelen (o.a. tijdens Lift u up en Niets houdt me tegen). Best kan de artieste eens een aardig babbeltje doen met haar management want die zou haar veel beter tot haar recht kunnen laten komen door contractueel vast te leggen dat een podium waarop zijn zangeres komt te staan minstens een bepaald aantal vierkante meters moet hebben.
CAMILLE danste over het ganse concert bekeken niet of nauwelijks (op wat springen na, of een ingehouden Shakira move, de linkerhand schuin voor het hoofd houdend en twee keer een wiggle uitvoerend met de heupen), en haar live on tape set kwam zo wel erg plat en cheap, net als haar kledij overigens, over.
CAMILLE had een ultrakort jeansbroekje aan waarbij je het begin van haar billen kon zien. Op die jeans had ze patches zoals HELLO aangebracht. Tenzij we ons vergissen was dat enkele jaren voor corona een modetrend bij ons. Het moet zijn dat die ondertussen met een paar jaar vertraging naar West-Vlaanderen overgewaaid is. Haar fluo roze topje leek alsof ze de stof van een badmat had gebruikt om daar een kledingstuk van te fabriceren. Resultaat: het leek of haar cupmaat ineens verdrievoudigd was. Optische illusie noemen ze dat.
Over haar zang hoeven we ons echter geen illusies te maken. Miss poes had het bijzonder moeilijk in de diepte (tijdens Hou vol), in de middentonen (bij Vechter), in de hoge noten die ze uitschreeuwt waardoor het verschil met de rest van haar zang te groot is qua volume (o.a. Driver’s license), in het onthouden van de lyrics (tijdens Emotions leek ze te freewheelen), en verder kwamen haar t en d’s te nat over (tijdens Verliefd), klonk ze bijzonder schel (alweer tijdens Verliefd), stoorde het hijgje dat ze in de song legde ons (yep, nog eens Verliefd, wat sowieso als de slechtste cover van de show beschouwd mag worden maar ook Lift u up waarbij ze buiten adem bleek nadat ze even gesprongen had tijdens haar The Masked Singer-medley) en ontbrak het aan juiste inleving tout court (tijdens ook – jawel - de K3-cover van Verliefd).
Het was tijdens dat laatste nummer overigens dat we doorhadden dat CAMILLE eigenlijk maar wat stond te doen zonder goed te beseffen waarom. Zonder enige aanleiding of reden koos ze bijvoorbeeld voor een versiering in de hoogte, dan weer voor lieflijk zacht zingen, of een uithaal. Zeker, qua publieksinteractie zat het wel goed, zo zwaaiden de fans tijdens Verliefd, sprongen of staken een vuist in de lucht (bij Vechter bv.), of zongen ze in no time mee (tijdens Diamant bijvoorbeeld zodat CAMILLE zelf niet altijd alle hoge noten voor haar eigen rekening moest nemen).
Tijdens vocale uithalen zoals bij Niets houdt me tegen, merken we dat de twintiger wel erg veel druk zet op haar stembanden. Het zou ons niet verbazen mocht ze binnen afzienbare tijd met stembandknobbels zitten en dus krak dezelfde fout maken zoals Natalia in het begin van haar carrière deed, door haar stem foutief te gebruiken. De West-Vlaamse bracht ook haar zomersingle ‘Geen tranen meer over’ in Antwerpen. Die release kwam er zo laat dat ze niet genomineerd werd voor Zomerhit. Nu bon, de song is ook dermate slecht dat die in competitie met Pommeliens Ongewoon geen schijn van kans zou maken ...
Conclusie: hoewel ze het nummer twee keer zong, bracht CAMILLE alles behalve vuurwerk op Feesten in het Stadspark. En de kindjes die achteraf een handtekening wilden of met haar op de foto waren er ook aan voor de moeite. Want meteen na de allerlaatste noot stoof de wagen die CAMILLE vervoerde weg ...
< Bert Hertogs >
De setlist:
Do you like our reviews and pictures?
Feel free to support concertnews.be by sharing this page or giving a donation.
You make an independent website like ours possible. Thanks!
Geef steeds in je comment mee op welk artikel je reageert.
Please put in your comment to which article you are responding.
30MAY
Zucchero
Lotto Arena Merksem
25OCT
Mama‘s Jasje 35 Jaar Hits
Stadsschouwburg Antwerpen
06MAR
ALL HITS - World Music Masterpieces
Kon. Elisabethzaal Antwerpen
07MAR
Gladiator Live in Concert
Kon. Elisabethzaal Antwerpen
02MAR
Spectre in Concert
Kon. Elisabethzaal Antwerpen
10JAN
Bucket List
Fakkeltheater Rode Zaal
26JUN
Santana
Sportpaleis Merksem
16OCT
Katy Perry
Sportpaleis Merksem
28DEC
Lampje
corso Berchem
04JAN
VREEMD DING
HetPaleis
09JAN
Zusje
corso Berchem
10JAN
Bucket List
Fakkeltheater Rode Zaal
11JAN
Kroost
corso Berchem
11JAN
Revolutionary Road
Stadscentrum Mechelen
17JAN
Trust
CC Brasschaat
18DEC
Mufasa: The Lion King ★★★
Kinepolis Antwerpen
17DEC
Candlelight: Tribute aan Adele ★★★
Zaal AthenA Antwerpen
14DEC
Ode aan Rob de Nijs ★★★★
Kon. Elisabethzaal Antwerpen
13DEC
There Is A Light That Never Goes Out ★★★★
Schouwburg Noord
10DEC
De Laatste Showband 25 Jaar! ★★★★
Stadsschouwburg Antwerpen
7DEC
Peter Pan: Terug Naar Nimmerland ★★★
Stadsschouwburg Antwerpen
8DEC
A nonsense Christmas with Sabrina Carpenter ★★★★
Netflix
6DEC
The time of your life ★★★★1/2
Viage Theatre Brussel