DVD recensie K3 Show: MaMaSé

maandag 27 september 2010

DVD

In deze K3-show draait alles rond Josje en Kassandra, de dochter van de toverheks die Josjes stem wil stelen. Een hilarische Britt Van Der Borght gaf gestalte aan de slechterik van dienst en mocht er qua acteer, dans- en zangprestaties er zwaar overgaan als de wat bezitterige en bezeten fan van K3. Zij en zij alleen verdiende de plek naast Karen en Kristel, denkt ze. En dus gaat ze ver, zeer ver om dat plaatsje te kunnen veroveren. De K3-freak zorgt voor ontzettend veel hilariteit.

Opvallend zien we tijdens opener Mamasé heel wat snelle camerawissels, ook achter het podium wordt gefilmd. Maar we merken ook horizontale cameravoering, net boven de hoofden van de vele kinderen in de zaal. Het geeft al snel een dynamische indruk allemaal. Studio 100 trekt zeer sterk de kaart om het publiek in beeld te brengen. Kinderen zien we meezingen. Tijdens Lollypopland bootst een meisje de leuke choreografie na.

Jammer dat het optreden geplaybackt werd door K3. Dat valt bijvoorbeeld iets te hard op tijdens “Alle kleuren” en uiteraard ook wanneer Van De Borght Josjes stem heeft en omgekeerd. Dan zien we opmerkelijk veel bezorgde kinderblikken. Grappig is het dan weer om te zien hoeveel kinderen hun vingertoppen tegen hun voorhoofd plaatsen en in “Geef acht”-positie staan bij “De Politie“. Wanneer “Amor” in de musicalmedley begint, zien we een papa een kusje geven aan zijn kind. “Heyah Mama” is het enige nummer waar Kristel en Karen niet vergezeld worden door Josje. Dan neemt Van Der Borght haar plek in. We hadden haar graag nog wat langer aan het werk gezien als mol.

De dvd bevat ook de videoclip van “De politie”, de extra “Making of” valt behoorlijk tegen, voegt weinig toe tot het geheel en lijkt dus vooral pas op het allerlaatste moment als idee te zijn ontstaan en verder aangevuld met beelden die de show niet haalden. Maar verder is het best een leuk schijfje dat de grijze en natte zomerdagen even doet vergeten.